Gast Geplaatst: 8 juni 2001 Geplaatst: 8 juni 2001 Hallo allemaal,<P>Ik heb al een aantal keren geprobeerd een Irdeto Euro CI te patchen. Ik heb namelijk gemerkt dat dit ding op m'n Echostar 3000 Viaccess niet lekker werkt. Wanneer bijvoorbeeld NOVA doorkomt, gaat het goed zolang ik niet naar een andere provider ga. Als de Irdeto CI in de ontvanger zit, samen met een Aston CI + de embedded Viaccess gebeuren er helemaal rare dingen.<P>Vandaar dat ik wilde proberen er een Allcam van te maken, in de hoop een stabielere situatie te krijgen.<P>Ik heb een aantal PCMCIA en CAM kitjes gedownload. Allemaal worden ze geleverd met irdeto.inf voor 98 en 95. Alle files op de juiste plek gezet (en nog honderd andere locaties geprobeerd) en de CI in m'n PCMCIA slot (slot van een topline notebook, wordt herkend als: O2Micro OZ6812 CardBus Controller.<P>Wanneer de CI in de PCMCIA gaat, wordt dit gezien als: Card services. De PC ziet iets in socket 1 (heb geen socket 2)maar vraagt niet om drivers ofzo. Wanneer ik de drivers via systeem -> "stuurprogramma bijwerken" naar de Irdeto98.inf stuur, zegt het dat er geen stuurprogramma op de opgegeven locatie staat.<P>Toen heb ik het anders gedaan:<BR>Via Hardware toevoegen heb ik netjes de Irdeto CI geinstalleerd. Ook heb ik inmiddels een Aston CI geinstalleerd (aston98.inf)om te kunnen bepalen of het aan mijn eurocam lag. Geen resultaat. Allebei de inf-files worden herkend wanneer ik hardware toevoegen doe, maar wanneer ik de modules in het PCMCIA slot stop worden ze herkend als "Card services".<P>Ik heb ook het hele PCMCIA verhaal verwijderd uit het systeem en toen opgestart met een module in het PCMCIA slot. geen resultaat. <P>De drivers voor m'n PCMCIA slot heb ik inmiddels ook geupgrade, geen resultaat.<P>Alle drivers heb ik van m'n PC verwijderd, zodat de enige driver de irdeto was, ook geen resultaat. <P>Andere laptop geprobeerd (wel zelfde fabrikant) ook geen resultaat.<P>Ik hoop dat er mensen zijn die dit hele verhaal helpen gelezen en me kunnen helpen.<P>Ik hoop dat ik iets heel stoms gedaan heb. Ik heb liever dat het aan mij ligt dan aan m'n hardware.<P>Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 8 juni 2001 Geplaatst: 8 juni 2001 1) copy all files to your %windir% directory<BR>2) after restarting notebook (with irdeto CAM) use <BR>Irdeto95.inf (in win95)<BR>Irdeto98.inf (in win98)<BR>for installating module in system<BR>3) in ird106.ini file insert name of firmware you wanna use (Binary=name.bin)<BR>4) run ird106.exe and make upgrade with choosen binery file<BR>5) have a fun...<P><BR>ci_org.bin (262144) - oryginal IRDETO CI software (0.03) <BR>04pb.bin (262144) - 0.4pb <BR>46se.bin (262144) - 0.46SE <BR>46se_orf.bin (262144) - 0.46SE with working ORF <BR>47se.bin (262144) - 0.47SE <BR>Free_ORF.bin (262144) - 0.4F (freecam) with working ORF <BR>freecam.bin (262144) - 0.4F (freecam) <BR>V0005SP.bin (262144) - 0.5SP <P>
Gast Geplaatst: 8 juni 2001 Geplaatst: 8 juni 2001 Dat is dus exact wat ik al een aantal keren gedaan heb. De loader blijft zeggen RESET NOK en doet dus verder niets.<BR>Ook denk ik dat ik de irdeto CI moet zien op het systeem zodra deze in het PCMCIA slot zit. Toch?
Gast Geplaatst: 8 juni 2001 Geplaatst: 8 juni 2001 Als je Euro Irdeto v 1.06 is, kun je hem niet updaten via laptop.
Gast Geplaatst: 22 juni 2001 Geplaatst: 22 juni 2001 Hello<P>Het kan ook zijn dat uw pcmcia slot eigenlijk geconfigureerd staat als "cardbus".<P>Bij mij werkte het toen ook niet ... Cardbus is eigenlijk 32 bit (PCI) technologie en is veel sneller dan PCMCIA. Gelieve uw bios (van uw laptop) aan te passen en bij de PCMCIA configuratie in "PCIC of PCMCIA" modus te zetten zodanig dat "cardbus" gedesactiveerd wordt. (kan je gemakkelijk checken in pcmcia settings onder windows) Zolang cardbus controller er staat is het ook actief.<BR>Dan blijft er nog het feit dat het NIET werkt met versie 1.06 zoals eerder gezegd ...<P>Succes<P>Pinneke
Gast Geplaatst: 22 juni 2001 Geplaatst: 22 juni 2001 @Robbie<P>Een eurocam kan je WEL flashen ! (niet allemaal echter)<P>De mijne werkt perfect als Se*a 1.04 sinds 5 maanden !<P>Groetjes<P>Pinneke
Gast Geplaatst: 22 juni 2001 Geplaatst: 22 juni 2001 Pinneke,<P>Ik denk dat het PCMCIA <=> cardbus verhaal het probleem levert. Ga het dit weekend proberen.<BR>Bedankt voor je reply.<P>Ik zal eerst kijken of de CI herkent wordt. De Aston of de Irdeto, en dan zie ik wel of ik probeer te flashen ja of nee.
Gast Geplaatst: 22 juni 2001 Geplaatst: 22 juni 2001 Wie kan mij helpen met vervangen van flashrom in enkele CI's ???<P>Vroeger was er een persoon in Uden (Neen, niet van de bekende winkel of TeeBee)die het mijn inziens uitstekend kan, echter ik ben het adres kwijtgeraakt.<P>Kan de bedoelde persoon, of iemand anders die vaker CI heeft gerepareerd mij even contacten via een prive boodschap ???
Gast Geplaatst: 22 juni 2001 Geplaatst: 22 juni 2001 Hallo een eurocam kan je niet flashen maar als je wilt dat hij het nooit meer doet vooral doorgaan<P>Robbie
Aanbevolen berichten