Ga naar inhoud

wanadoo msn traag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb wanadoo adsl met ene livebox

nu heb ik het volgende probleem,

als ik een bestand ontvang via msn gaat het heel erg traag,

wat kan het probleem zijn?

Geplaatst:

misschien moet je even erbij aangeven welk abonnement je hebt. Bij de livebox kan je volgens mij via BBNed (1 MB download) of via Wanadoo zelf (tussen de 4 en 20 MB) een aansluiting hebben.

Geplaatst:

adsl family heb ik, maar bij het ontvangen van een bestand duurt het heel erg lang,

Geplaatst:

misschien de poort instellingen van je LiveBox? misschien een softwarematige firewall (zoals ZoneAlarm) die niet goed is ingesteld? Ik zou daar als eerste naar kijken. Misschien checken of je de laatste versie van MSN Messenger gebruikt? etc. etc. etc.

Geplaatst:

MSN is al een hele poos traag met bestanden versturen

een paar jaar geleden kun ik mijn hele upload daar voor gebruiken, nu gaat het nog maar met een paar k per seconde.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:
Citaat:
hier komt msn ook niet hoger dan 25 kB/s
Ik heb het idee dat hij daarop gecapt word.

Ik denk niet dat een ISP veel bereikt met het cappen van MSN filetransfer, zal dus wel aan MSN liggen. Wat ik zelf trouwens denk is dat met NAT te maken heeft, als de poort niet goed doorgezet wordt krijg je namelijk ook behoorlijk last van een lage snelheid, misschien dus ff de poorten proberen goed te zetten? Loste het probleem bij mij iig op trouwens, maar bijwerking was dat MSN filetransfer alleen maar meer werkte op de computer met het IP waar naartoe ik hem doorgezet had, niet dat dat spectaculaire gevolgen had trouwens, relatief bleef het langzaam, maar het hielp. Maar goed, dat kun je alleen proberen als je maar één computer in huis hebt of als er maar één computer in huis staat waarop gemsnt word.

Bedenk trouwens dat de doorvoernsnelheid ook alles te maken heeft met de andere kant. Dus de uploadsnelheid daarvan en hoe druk men bezig is op de lijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

ik neem aan dat we nat verbonden zijn, welke poorten moeten we opengooien in de livebox dan?

• 2 weken later...
Geplaatst:

het is me ook zo juist bekend dat als ik naar een wanadoo provider een bestand wil verzenden dat het dan langzaam gaat, als ik bvb naar een chello provider een bestand verzend, gaat het namelijk sneller? iemand enige idee?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen