Gast Geplaatst: 16 juni 2001 Geplaatst: 16 juni 2001 Hallo allemaal,<P>Ik heb op een duits bord gelezen dat als<BR>je ci je kaart niet meer ziet dat er dan een<BR>transitor kapot kan zijn en wel de BC807-40<BR>zit naast het kristal maar dat is zo,n smd<BR>torretje zeer klein dus.<BR>er stond dus ook bij dat het meestal met een<BR>season interface gebeurd en dan gebeurd er<BR>het volgende je onvanger ziet de ci maar zegt<BR>no card inserted en als je er dan een kaart<BR>instopt blijft hij doodleuk om een kaart zeuren!!!! dus hij ziet geen kaart.<BR>ik heb de print baantjes van die tor nog eens gevolgd en er komt er inderdaad eentje<BR>uit op de vingertjes waar de kaart op terecht komt en als die tor het dan toch zou<BR>zijn ja dan kan hij die kaart zeker niet zien wie kan mij vertellen of dat waar is<BR>en of het de moeite is om die tor te vervangen (zeer klein) of is er mischien een andre manier of oplossing voor die transistor alle antwoord is welkom.<P>alvast bedankt <BR>
Gast Geplaatst: 17 juni 2001 Geplaatst: 17 juni 2001 Ik heb het zelfde probleem met mijn CI gehad en het op opgelost door een draadbrugje over de collector en de emitter van de BC807 transistor, die de voeding van de smartcard inschakelt, te zetten.<BR>Het is een 'dirty fix' maar bij mij werkt al een jaar probleemloos.
Plepkeshenkie Geplaatst: 17 juni 2001 Geplaatst: 17 juni 2001 ik heb ook zo een liggen die op dezelfde manier gesneuveld is. Ik gebruik hem nu als freecam maar zou hem graag gerepareerd zien maar ben zelf niet zo handig met de soldeerbout. Zou iemand tegen vergoeding hem willen repareren. Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
Gast Geplaatst: 17 juni 2001 Geplaatst: 17 juni 2001 Hallo TonB,<P>Ik heb je berichtje gelezen maar nu is mijn<BR>vraag wat gebeurd er als ik de emitter en de<BR>collector leg kan ik dan nog een kaart gebruiken of word het dan een freecam of<BR>zoiets.<BR>en hoe kan ik dan controleren of alles weer<BR>werkt.<P><BR>en nu had ik nog vraagje ik heb ook nog een<BR>dvbssat kaart in mijn pc zitten met ci sloten<BR>en nu is mijn vraag is er mischien een<BR>mogelijkheid om die ci sloten te gebruiken<BR>om de ci op te waarderen of heb ik toch daar<BR>een laptop voor nodig.<BR>wie weet hier een antwoord op<P> alvast bedankt
Gast Geplaatst: 18 juni 2001 Geplaatst: 18 juni 2001 Doppie,<BR>ik heb in de 'gerepareerde' CI diverse smartcards gebruikt o.a. 16F84 + 24C16 en Funcard en beide werkten probleemloos met vrijwel alle files.<BR>Sinds kort heb ik hem omgeprogrammeerd naar freecam 15-2 (voor viaccess met wallbanger) ik gebruik hem echter meestal met een smartcard en nooit als freecam.<BR>Het enigste nadeel van de overbrugging is dat voor een reset, bij kaart wissel, de ontvanger uit en weer aangezet moet worden.<BR>Wat je vraag over het programmeren van een CI via de DVBSAT PC kaart betreft denk ik dat je er toch echt een notebook met een PCMCIA slot voor nodig hebt, je kunt immers met een normale ontvanger (met een Nokia schijnt het wel te kunnen?) ook geen CI programmeren.<BR>Ik hoop dat je hiermee weer wat verder geholpen bent.<BR>m.v.g. TonB
Aanbevolen berichten