Ga naar inhoud


dvd speler doet niks meer


tosca

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn dvd speler in de pc doet het niet ,start niet meer op als ik er een dvd in doe

Ook staat hij er niet meer bij,als ik mijn computer aan tik ,hij is helemaal weg,

Heb mijn pc open gemaakt om te kijken of er wat los is maar niks dus.

Wat kan ik doen?

Groeten Aad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Druk op del of een f2,f10 of f12,(ben het even kwijt)verschilt per pc, zodat je in de bios kunt geraken en kijk of in de bios je dvdspeler herkend wordt.Want daar ligt volgens mij je probleem.Als die in de bios niet herkend wordt,dan denk ik dat die kapot is,maar als je hem open kan krijgen en er cd in kunt doen dan zal die goed zijn,maar ligt het eraan dat die in de bios niet herkend wordt.In je bios laat je je pc zoeken naar hardware en als die dvd heeft gevonden en je hd,dan f10 en bewaren.Controleer ook eens je idekabel,als je een reserve hebt sluit die er dan op aan,kijk of je dvd het dan wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dacht misschien moet ik alles maar opnieuw installeren ,maar gaat dus niet want de dvd doet niks
Kijk inderdaad of je een andere cd /dvd speler kan laten werken kan je hier mee formatteren en windows er weer opzetten doet tie dan nog niks is er een draadbreuk dan wel is hij echt kapot.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft hij een koptelefoon uitgang ? ja, dan even een audio cdtje erin en kijken of er geluid uit komt (weet je in iedergeval zeker dat het geen hardware probleem is)

 

wat je ook kunt doen is de dvdspeler eruit halen, opstarten nieuwe hardware laten detecteren (vind dus niet, maar schoont tegelijkertijd wat oude troep op)

 

pc uitzetten, dvdspeler er weer in, hij zou hem nu vanzelf moet detecteren.

 

heb je toevallig een extra harde schijf er in gezet? dan even de jumpers controleren (master/slave/cable select)

 

succes

 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst je ide flatcable eens na,vervang die en kijk of die dan wel wordt gedetecteerd.Ga dan eerst in bios,in bios kom je bij het opstarten van je pc,druk dan F2,F10 of F12,verschilt per pc en laat dan in de bios je dvdspeler detecteren.En als die eenmaal is gedetecteerd opslaan met F10 en ja kiezen of enter en opstarten,dan moet die als het goed is weer zichtbaar zijn.Anders is je dvdspeler echt kapot.Je dvdspeler losmaken en weer aanhaken zodat die gedetecteerd wordt werkt ook niet altijd,hij moet in de bios eerst herkend worden.Dus eerst flatcable nakijken,kijk indien nodig of die ook voeding krijgt.Doet ie dan helemaal niks,dan is die kapot en kan je beter een nieuwe kopen.En idd kees,kijken als je nieuwe hardware erin gezet hebt of de jumpers juist staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...