Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

ik heb een nokia 9500 met green cam, en heb 2 jaar terug hem op een on-orthodoxe wijze gepatched door de eprom 27c512 eruit te halen en te vervangen door een gekochte chip.<BR>dit omdat ik de cam met geen mogelijkheid heb kunnen patchen met een laptop of scsi.<BR>met drie verschillende lappies geprobeerd.<BR>alle verschillende mogelijkheden geprobeerd, software instaleren,un installeren ,laptop opnieuw ge-installeerd ..niets hielp..<BR>mijn vraag is dan ook waarom lukte het niet..<BR>is deze cam op een of andere manier beveiligd tegen schrijven?<BR>ik kan wel een nieuwe chip bestellen om hem opnieuw te patchen naar freecam , maar wil liever weten wat ik fout doe..<BR>greetz..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Beste Matchless, je geeft het antwoord zelf al. deze cam heeft helemaal geen flasheprom, maar een gewone 27c512. deze kan je alleen maar aanpassen door de chip eruit te solderen, en een nieuwe geprogrammeerde erin.<BR>Verder is er voor deze cam GEEN freecam versie. de enige mij bekende versie is de allcamversie. je kan dan zowel 0, als C kaarten in je nokia stoppen.<BR>In combinatie met DVB2000 zou je dan alle irdinges gecrypte kanalen moeten kunnen kijken, mits je het juiste kaartje erin stopt.<BR>Er is ook een gepatchte versie van DVB2000 geweest waarbij je dmv. een (shottky of zener) diode de plainkey's in je ontvanger kon zetten, en zonder kaart kon kijken. Je moest echter wel wat in je nokia solderen. Nu zal je dit zeer zeker lukken als je er ook niet voor terugdeinst om de eprom uit je cam te vervangen, maar vanwege de vele keyupdates is deze manier van kijken een beetje achterhaald. verder weet ik ook niet waar je deze gepatchte versie van DVB2000 zou kunnen vinden.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

• Moderator
Geplaatst:

je hebt gelijk, alweer niet opgelet op school...een 27c512 is inderdaad geen flash-type.<BR>wat je beschreven heb met de scottky diode had ik al eens gedaan, maar heb toch de eprom gewoon uitgewisseld,zodat ik een jupiter kon gebruiken.dit werkt perfect.<BR>ik wilde de cam alleen ombouwen om te experimenteren met het seca kijken op een irdeto cam.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.