Gast Geplaatst: 20 juni 2001 Geplaatst: 20 juni 2001 Ik trof op het board een aantal bins voor het flashen van de EuroCI middels een SCM-progje (DOS)<P>Echter, ook dit progje loopt vast bij het flashen van mijn EuroCI 1.06.<BR>Volgens mij ligt dat niet aan het progje maar aan mijn EuroCI.<BR>Kan deze een write-protection hebben ?????<BR>en zo ja, wie weet de truc dit te omzeilen ??<BR>Wie weet hierover meer ???
Gast Geplaatst: 20 juni 2001 Geplaatst: 20 juni 2001 Absoluut niet doen!!<BR>Je kan de Euro-ci niet flashen op deze manier, je kan dat alleen zover ik weet door de flash-rom eruit te sloderen en opnieuw te programmeren.<BR>Met de oude modules kan het wel.
Gast Geplaatst: 21 juni 2001 Geplaatst: 21 juni 2001 Hoi Canaldead,<P>Ik heb begrepen op dit board van verschillende mensen op dit board dat de euro 1.05 Irdeto CI wel is te flashen.<BR>Volgens mij moet dit ook kunnen met versie 1.06 maar hebben ze een protectie ingebakken.<P>Overigens gaat de 1.06 niet stuk na het flashen van enige data.<P>Heb jij mogelijkheden de flash-rom extern te flashen en/of kun jij de CI desolderen/flashen en opnieuw solderen ???<P>Met vriendelijke groet,<BR>Aviddvv
Gast Geplaatst: 21 juni 2001 Geplaatst: 21 juni 2001 @iedereen,<P>Het is mij gelukt om een Euro I*deto CI te flashen (deze werkt trouwens perfect bij mij tot op heden) en dit ZONDER te solderen! (zie vorige topics inderdaad)<BR>Onlangs kwam een vriend, met op zijn beurt een Euro I*deto CI,ik probeerde deze op dezelfde manier te flashen (echt alles geprobeerd), maar dit echter zonder resultaat ... blijkbaar hebben ze iets met de nieuwere CI veranderd ? <BR>Ik weet niet of het te maken heeft met een soort write protection of zo ...<BR>Het ging in elk geval NIET meer !<BR>Moest iemand een nieuwere procedure weten, ik ben altijd geïnteresseerd !<BR>@Aviddvv<BR>Mijn progje (onder win98) liep ook vast maar de module was niet beschadigd ...<P>Groetjes<P>Pinneke
Ron Geplaatst: 21 juni 2001 Geplaatst: 21 juni 2001 goedemorgen:-)<BR>Al meerdere keren is in dit forum ter sprake geweest dat de eerste euro CI's (v.105) nog prima te flashen zijn met xaload. De nieuwere CI's (v.106 of hoger) dus helaas niet meer. Daar zal het probleem dus ook wel aan liggen.<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 30 juni 2001 Geplaatst: 30 juni 2001 Hallo iedereen,<P>hoe kan of moet ik het prg xaload11 gebruiken<BR>als ik de inf file(s) heb geninstalleerd<BR>en ik stop er dan een euroci ver. 1.05(2.09)<BR>in moet de lap dan een piepje geven ??<BR>doet i aleen als ik hem uit de lap haal<BR>en het is een onbekend device wie kan mij<BR>iets verder helpen a.u.b
Gast Geplaatst: 9 juli 2001 Geplaatst: 9 juli 2001 @ DOPPIE,<P>Controleer ook dat je de correcte inf-file gebruikt voor uw OS ! Verwijder de inf die niet nodig is tijdens de installatie en ja hij moet ook beepen als hij gezien wordt en hij zal dan ook herkend worden als een DVB-module ...<BR>Het klopt ivm de cardbus, zoals ik reeds eerder zei ... cardbus is veel te snel om de cam te flashen, zet in uw bios even de PCMCIA om van cardbus naar PCIC of PCMCIA en gebruik het desbetreffende slot hiervoor !<BR>(soms is er maar 1 slot van de 2 in PCMCIA dan en de andere blijft cardbus)<P>Greetz<P>Pinneke<p>[ 09-07-2001: Message edited by: pinhead ]
Gast Geplaatst: 9 juli 2001 Geplaatst: 9 juli 2001 Doppie dit heb ik met een nieuwe labtop de oudere werkt wel dit komt waarschijnlijk dat ie op (cardsockets)cardbus staat... mischien dat je hem om kunt zetten in je bios naar pcmcia helaas is dit bij mij niet mogelijk in de bios.. bij de meeste is dit wel mogelijk dus kijk daar maar eens....<P>mischien nog iemand anders een tip die het wel voor elkaar heeft gekregen dat ie hem niet herkent om hem met een omweg te laten herkennen....<P><BR>greetz lorisdam
Aanbevolen berichten