MehmetArslan Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 Zolals de titel het vermeld zou ik graag de audio bestanden uit een VCD halen , en vervolgens opslaan. Is dit mogelijk?? Op de cd zijn 5 mappen met als naam: CDI EXT MPEGAV SEGMENT VCD In de map MPEGAV zit volgens mij de audio maar de bestanden hebben een .dat extentie. Groetjes Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
JaNuZz Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 Die .dat bestanden kun je volgens mij gewoon met mediaplayer openen.
jacobus Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Het .dat bestand is de feitelijke film of whatever er op je vcd staat. Dus beeld én audio. Bij een vcd heet dit bestand .dat en bij een svcd heet het .mpeg Zet het .dat bestand om naar mpeg met VCDgear (freeware), en demux (de-multiplex=splitsen) deze mpeg vervolgens in beeld en geluid. Misschien dat je het .dat bestand ook rechtstreeks naar je HD kunt kopieren en vervolgens splitsen, weet ik niet, heb ik nooit geprobeerd.
MehmetArslan Geplaatst: 29 november 2005 Auteur Geplaatst: 29 november 2005 Het omzetten naar mpeg met VCDgear is gelukt bedankt voor jou tip. Met welke tool kan ik dit vervolgens splitsen? Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
jacobus Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Dat kun je doen met virtual dub. ook freeware Als volgt: start virtual dub. ga naar file en kies open video file. selecteer het bestand Ga naar audio. Kies hier'full processing mode' Ga naar File, en kies hier 'save wave' Geef aan waar je het bestand wilt opslaan. ff wachten en je hebt de audio als wave file op je HD staan. Deze kun je branden als audio cd of omzetten naar een ander formaat, bv mp3
MehmetArslan Geplaatst: 29 november 2005 Auteur Geplaatst: 29 november 2005 @Jacobus Je hebt mij enorm geholpen, nu je toch bezig bent... Waarmee kan ik wav omzetten naar Mp3? Nero kan dit alleen vanaf een cd. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
jacobus Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Ook dat kan met freeware programma's Download het programma Audacity, en download ook de lame mp3 encoder, link vindt je op de website van audacity. audacity installeren. De encoder uitpakken en de map ergens op de pc zetten, bv in de map van audacity. Vervolgens audacity starten, kies bestand openen em laadt de wave. Vervolgens onder bestand exporteren als mp3 kiezen. Nu vraagt hij eenmalig om de dll van de lame encoder, dus je moet weten waar je de map hebt geplaatst, want hier zit die in. daarna bestemming kiezen voor je mp3, dan kun je nog een tag maken en daarna wordt je mp3 gemaakt. Deze is standaard 128 kbps. onder het kopje Bewerken vindt je voorkeuren, tabblad 3 bestandformaten kun je dit nog aanpassen.
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Een heel fijn en goed programmaatje is freeRip ...moet je maar ééns naar googlen !
MehmetArslan Geplaatst: 29 november 2005 Auteur Geplaatst: 29 november 2005 Dat is dan ook weer dik in orde bedank allebei. Ik heb Freerip gebruikt omdat deze makkelijker leek. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen