Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 wie o wie weet een simpel progamma liefst dos dat goed je geheugen test van je pc. ik heb hier 128 mb strips die net doen alsof ze goed zijn maar windows xp niet instaleren , pak ik een 64 mb strip installeerd hij dus wel xp . dus ik vermoed dat het fout zit, maar wil even zeker weten
Moderator Matchless Geplaatst: 29 november 2005 Moderator Geplaatst: 29 november 2005 memtest Citaat: Memtest86 is a stand alone program and can be loaded from either a disk partition or from a floppy disk. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
jeevanhoof Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 hoi, je moet wel kijken hoe je de strips monteert. Het is vaak zo dat als je één strip gebruikt deze op bank één moet steken. gebruik je er twee, dan kan het zijn dat je bank 2 en 3 moet gebruiken. Zitten ze verkeerd dan is het mogelijk dat je windows niet kan installeren ( heb ik toch al voor gehad) Dus even de gegevens van je moederbord controleren. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
wammeswaggel Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Van alle testprogramma's is er slechts EEN die het goed deed: HIMEM van MS-DOS. Ik meen versie 6.0 Alle andere programma's die ik heb gebruikt, bakten er niks van. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Heb jij memtest86 al eens geprobeerd dan? Ik gebruik dat al jaren, en heb er al heeeel wat rotte chips mee gevonden. Nummer 1 programma bij storingen!
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 HIMEM.SYS was toch geen geheugencontrole progje, maar een geheugenbeheer progje. Citaat: Van alle testprogramma's is er slechts EEN die het goed deed: HIMEM van MS-DOS. Ik meen versie 6.0 Alle andere programma's die ik heb gebruikt, bakten er niks van.
grunnsat Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 Citaat: HIMEM.SYS was toch geen geheugencontrole progje, maar een geheugenbeheer progje. Klopt, HIMEM.SYS is de extended memory driver van MS-DOS, bedoeld voor het geheugen boven de 1 MB grens.
Gast Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 update: alle twee de 128mb stripes oke, echter samenwerken ho maar nou zag ik dat op een strip unb stond op de andere staat al hermaal niets wel pc133 128 mb wat ook op de andere staat en unb dus unbuffered ???? of zo om een lang verhaal lang te maken nu strip van 128 unb en strip van 64 unb had ik ook nog , die werken schijnbaar wel samen , windows xp start gewoon op en het dos programma zag toch nergens fouten dus hier ook niet. het is trouwens een k7vm2 mb van asrock vreemd ding trouwens, maar zie andere posting over usb contoller problemen met dit board
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen