Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 ik heb hier suse 10.0 en fedora geinstalleerd via vmware, alles perfect gelopen.....behalve dat ik geen internet connectie heb. Met windows xp = geen probleem, maar van zodra ik viua vmware suse of fedora opstart heb ik geen verbinding. ethernet (menu balk bij vmware) staat op "Bridged" ik surf via de kabel (telenet.be)
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Doe ééns in een dos prompt : ipconfig /release (en dan enter) daarna log je in met linux
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 de host losgelaten en terug suse opgestart via vmware zoals jij vermeld had, maar nope ..... alvast bedankt
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Dat lijkt allemaal ok. Log ééns in met fedora...en controleer of je je netwerkaart geactiveerd is.
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 Rode hoed-->systeemgereedschap-->Netwerk apparaat beheer--> Hier kan je eth0 kaart configureren en aktiveren.
Gast Geplaatst: 29 november 2005 Geplaatst: 29 november 2005 die stond op aktief... als ik van iets een printscreen moet nemen ???? alvast bedankt
Gast Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 probleem heb ik ondertussen opgelost. in de menubalk(bovenaan) van vmware heb ik bij de optie 'NAT' genomen voor ethernet. dan enkele malen terug opneiuw geboot en ----> verbinding. mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen