Ga naar inhoud

aanschaf receiver of dvdbrander met harde schijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

ik zit met een vraag nl,wat is beter een receiver met harde schijf of een dvdbrander met een harde schijf,want ik wil in de toekomst film,clips enz op de harde schijf zetten en misschien branden.Het is vrij prijzig om zowel een dvdbrander met harde schijf als receiver met harde schijf aan te schaffen.

groetjes

Geplaatst:

Bij een receiver met harde schijf wordt de originele mpeg datastream van de antenne aansluiting opgeslagen. Dit bestand kun je later op DVD branden via je PC of zelfs via je receiver als die het ook kan. Wel even goed opletten dat je receiver is voorzien van een mogelijkheid om de bestanden er af te halen (USB of ethernet). Deze methode is dus volledig digitaal.

Bij een dvd brander met harde schijf wordt het antenne signaal eerst door je receiver gedecodeerd naar een analoog RGB signaal, en daarna weer gecomprimeerd door de hard disk recorder. Deze methode levert altijd kwaliteitsverlies op.

Conclusie: Je kunt het beste een receiver met hard disk gebruiken.

Geplaatst:

Citaat:
Conclusie: Je kunt het beste een receiver met hard disk gebruiken.

Maar dan wel een receiver met een werkende USB of netwerkaansluiting waarvan je van tevoren hebt vastgesteld dat je dit i.d.d. kan overzetten naar PC.

Geplaatst:

Als je een receiver koot met harde schijf krijg je gelijk naast de perfecte opname kwaliteit ok de andere vele voordelen.

Time shiften

Opnemen van meerdere programma's tegelijk.

Opnemen en afspelen tegelijk.

enz.

Zelf gebruik ik momenteel een af9300pvr van arion,usb2 werkt perfect en zeer betaalbare ontvanger gezien de mopgelijkheden.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

voorkeur gaat dus naar receiver met harde schijf,stel ik wil een film

op dvd op harde schijf van reciever op slaan kan dat?

groetjes

Geplaatst:

Ja dat kan - je kunt ook je Word documenten erop zetten.

Ze ook nog kunnen bekijken op de tuner is een ander verhaal.

In het algemeen wil iedereen het omgekeerde: Van tuner naar DVD. Dat is dan ook de best beschreven methode.

De andere kant uit is lastig, en waarom zou je? Je hebt vast al een DVD speler (en zo niet, de aanschaf ervan is waarschijnlijk stukken goedkoper dan de software om een DVD om te zetten naar DVB formaat) en die kan meer dan je tuner als het op afspelen aan komt (menu, taalkeuze, etc.).

Geplaatst:

Zijn deze de goede?Dreambox 7000 of 7020?Of zijn er nog betere ik hoor het graag,ben bezig met inwinnen van advies.

je hebt het over tuner,dat is voor mij zo een vage term,kun je mij aub uitleggen

groeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen