Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is een ALL CAM en wat is een Free CAM ?<BR>Past dat in een Humax 5400 ?<BR>Wat kan ik ermee doen en wat kost het ?<P>Steen

Geplaatst:

Op een Humax 5400 heb je een Embedded CAM en 2 CI CAM's. De 2 CI slots dienen om een CI in te plaatsen, zoals een ASTON (Seca) decoder. Nu kan je via een All Cam Patch je Humie een update geven en dan kan je via het Embedded slot alle soorten coderingen gebruiken, zoals SECA, Irdeto Viacess, enz...<P>Free Cam betekend gewoon dat je alle niet gecodeerde zenders kan ontvangen, vooral Duitse kanalen zoals RTL, Kabel 1 ZDF, enz..<P>Groetjes,<P>Humaxuser<P>P.S. Indien je nog vragen hebt stuur dan gerust een personal mail.

Geplaatst:

Hoi,<P>Dat van de FreeCam is niet geheel juist...<P>Een FreeCam is een omgeprogrammeerde Irdeto cam zodanig dat er geen los kaartje meer nodig is.<BR>De benodigde key`s worden middels de afstandsbedienning in de cam gezet.<P>Niet alle Irdeto (CI) cams zijn geschikt voor de omprogrammering, alleen de versies SE 4.6 en SE 4.7 kunnen hiervoor gebruikt worden.<P>Het nadeel van de freecam is dat er geen mogenlijkheid is HMK`s er in te zetten, geen autoupdate dus...<BR>Maar de reactiesnelheid bij het zender- wisselen is wel veel groter.<P>groetjes,<BR> Erik.

Geplaatst:

Humaxuser... Misschien een kleine aanvulling.<P>Het begon allemaal met de Irdeto PCMCIA CAM´s. Die waren gemaakt om gewone Irdeto programma´s zoals canal+ te decoderen met behulp van een orginele smartcard.<BR>In Duitsland zendt Premiere World uit in BetaCrypt. Dat is bijna hetzelfde als Irdeto, maar een Premiere World smartcard deed het niet in een Irdeto CAM Modul omdat PW hun in Duitsland de zo gehate dBox (Nokia) aan de man wilde brengen.<BR>Toen werd er een patch (4.6SE) beschikbaar waardoor het mogelijk werd ook PW met een Irdeto PCMCIA CAM te decoderen. De z.g landcode was nu instelbaar. Nu kon iedereen met een PW smartcard in een Irdeto CAM met iedere CICAM receiver PW zien.....<BR>Een doorn in het oog van BetaResearch, de firma die BetaCrypt ontwikkelde.<BR>BetaResearch onder leiding van een zekere Gabor Toth heeft toen met man en macht geprobeerd die Irdeto CAM´s van de markt te halen door Irdeto en Mindport met gerechtelijke acties te dreigen. Dit lukte ook waardoor de prijzen van die modulen in de lucht vlogen. Ik zag vandaag nog een firma die een 4.7SE CAM voor DM 629,- aanbood. Moet je wel helemaal gestoord zijn om die te kopen.<BR>Maar goed. Later kwam dan nog een versie 4.7SE met de toevoeging van AT (Oostenrijk) als landcode. Nu kon ook nog de ORF die ook in BetaCrypt uitzend gedecodeerd worden.<BR>Met die versie 4.6 en 4.7 heet zo´n CAM: AllCAM omdat ie alles kan decoderen mbv de juiste smartcard.<P>Met de Humax5400 is het iets anders. De embedded CAM kon weer geen PW decoderen, vanwege het BetaCrypt gebeuren en de licencies was dit ook niet aangedacht.<BR>Er kwam al gauw een gehackte patch, die het mogelijk maakte ook weer PW in die Hummer te ontvangen, maar was beperkt tot alleen PW/ORF met een kaart, of de overige Irdeto zenders met een andere kaart. Je moest dus altijd 2 kaarten heen en weer schuiven. Dit was dus geen echte AllCAM patch, maar kwam al in de richting. Nu is (was)er ook een zg commercial patch voor die ontvanger en koste in Duitsland DM 150,- Ik geloof dat er ook een hardware modificatie bij kwam en dit maakte deze ontvanger tot een echte AllCAM doos.<BR>In de afgelopen weken is het nu ook de hackers gelukt, die Humax 5400 tot een echte AllCAM doos om te toveren. (Met versie 2.4)<BR>Het leuke is nu, dat met de juiste files ook Seca en Viaccess gedecodeerd kunnen worden, maar het is een soort van emulatie. De orginele Seca en Viaccess smartcards doen het er (nog???) niet in, tot op de dag van vandaag. Het zou me niet verbazen als dit ook nog mogelijk wordt.<BR>Een FreeCAM is een gepatchte versie van de Irdeto 4.6/4.7 PCMCIA CAM. Hierdoor kun je zonder smartcard ook alle Irdeto Kanalen ontvangen. de CAM emuleerd hierbij weer de smartkaart. Je kunt dan ingeval van het wisselen van keys, per afstandsbediening de keys veranderen.<BR>Best wel leuk trouwens. Verder kun je dan met behulp van een Season Interface en bv het programma Wallbanger op een PC, de verschillende systemen zoals Viaccess en Seca emuleren.<BR>Met een DS9 goldwafer is mij dit nog niet gelukt.<P>Zo, ik hoop het hele AllCAM, FreeCAM gebeuren eens uit de doeken te hebben gedaan.<BR>Misschien heb ik nog wat vergeten en kunnen de anderen er nog wat aan toevoegen. Maar in grote lijnen was het dit wel.<P>Groet.... tongue.gif" border="0smile.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

beste svetic,<P>dat was pas indrukwekkend, en dat meen ik echt!<BR>Ik heb jouw verhaal uitgeprint en aan mijn literatuurverzameling toegevoegd<P>Thanks and greets to Mr. Hilton<P>jonas wink.gif" border="0wink.gif" border="0<p>[ 01-08-2001: Message edited by: jonas ]

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

Nou de volgende keer ga ik maar auteurs rechten aanvragen....Haha..! wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

Svetik,<P>Ik wil ook mijn bewondering uitspreken, mooi verhaal, ik heb het ook uitgeprint.<BR>Dus als ik versie 2.4 in mijn Humax laad kan ik ook SECA en VIACCESS decoderen, maar werkt dit alleen via die emulator Wallbanger of ook op een andere manier (dit is mij niet helemaal duidelijk). Je moet dus altijd een PC hebben draaien als je TV wil kijken, dat is dus hetzelfde als het oude Analoge Sky.<P>Kan die Software (2.4) gewoon via de seriele port worden geladen ?<BR>Wat is een DS9 Goldwafer, voor mij is elke goldwafer hetzelfde ?<BR>Als een nieuwe Humax5400 kan ik dan meteen Software 2.4 laden of moet er ook nog iets aan de HW gebeuren ?<P>Alvast bedankt en groeten<BR>Steen<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

@Steen,<P>Als je versie 2.4 in je Hummer laadt, kun je een emulatie programma zoals Wallbanger of hbemu08000 met behulp van je computer/laptop en een season inteface laten draaien. Dan kun je Irdeto/BetaCrypt, Viaccess en Seca decoderen.<BR>Met een Goldwafer gaat dit ook. Hiervoor heb je DS9 files nodig. (DS = Deep Space) Het probleem van de standaard Goldwafer kaarten is dat ze te wenig geheugen hebben om alle providers van alle 3 systemen te herbergen.<BR>Dus om aan de "behoefte" te voldoen werden er files gemaakt die een combinatie van Irdeto-Seca en Irdeto-Viaccess hebben, die dan weer precies op de standaard GW passen.<BR>Met standaard Goldwafer bedoel ik de PIC 16F84 en EEPROM 24C64 kaartjes.<BR>Als je nu een echte "DS 9 Freak" wilt worden heb je om alle 3 systemen te decoderen, een andere versie GW nodig zoals de SilverCard: Piccard 2 Wafer met de Pic 16F876/77 en Eeprom 24LC64, die bijvoorbeeld met de All-in-one Programmer Ghostwriter te programmeren is.<BR>Of dit met de Gold Programmer gaat weet ik niet, omdat ik die niet gebruik.<P>Als je een nieuwe Humax5400 koopt, kun je er onmiddelijk de versie 2.4 over heen programmeren met behulp van bv WDN4OAK+ die je op de orginele Humax site vind: <A HREF="http://www.humax.co.kr/Main.htm" TARGET=_blank>http://www.humax.co.kr/Main.htm</A> <BR>Dat werkt goed maar er zijn ook weer andere programma´s voor. Ik zou voor de zekerheid nog even deze site raadplegen om te zien of je loader de juiste is. Heb je al een gepatchte versie, dan beveel ik je aan om even terug te gaan naar de laatste officiele Humax versie, en daar dan die 2.4 versie over heen te zetten.<P>Succes wink.gif" border="0<P>Dat vergat ik nog, je kunt de gewone com1 RS232 poort van je PC gebruiken mbv een<BR>"o-modem kabel", te krijgen in iedere computerzaak of zelf maken. cool.gif" border="0<p>[ 02-08-2001: Message edited by: svetik ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.