gsm Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 Wie kan mij helpen. Ik heb een adaptec 2940 kaart in mijn pc gezet maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding. Ik had hierover een vraag gesteld maar die heb ik weer verwijderd want na het verwijderen van deze kaart blijft de foutmelding dus moet ik eerst de pc foutloos op kunnen starten voordat ik vragen over de SCSI kaart kan doen. Bij het opstarten geeft die aan Floppy Disk Failure en Hardware Monitor found an error Enter power setup menu for details. Met DEL ga ik dan mijn AWARD Bios setup in en dan klik ik op POWER dan naar Hardware Monitor en zie het volgende : CPU Temp : 9°C/48°F CPU fan speed : 42 RPM maar schommeld tussen 0 en 648 Chassis Fan Speed N/A en dan weer eens 42 RPM Vcore Voltage : 4,08V (rrod) +3,3V Voltage : schommeld rond de 5,98 en 8,16 V (rood) +5V Voltage : 6,85V (rood9 +12V Voltage : 16,06V (rood en af en toe blauw) Dit is een moment opname maar ik zie al wel dat dit allemaal te hoog is. Zou mijn voeding het probleem zijn of zou de SCSI kaart e.e.a. veroorzaakt hebben ?
Gast Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 Geen idee, maar een nieuwe voeding lijkt me hier wel op zijn plaats. Misschien is je adaptec kaart inmiddels "hemelen" en voor de rest van de componenten is het ook niet echt lekker met die waardes. Ook de CPU temperatuur klopt natuurlijk niet, of je moet over een waterkoeling of iets anders rigoreus beschikken. Gemiddeld zal de temperatuur tussen de 30-45 graden zijn bij normaal gebruik. Ik zou een nieuwe voeding proberen....
Moderator Matchless Geplaatst: 1 december 2005 Moderator Geplaatst: 1 december 2005 Ook de fan speeds kloppen niet. die zijn volgens mij veel te laag. Iig de raad van de mede mod opvolgen. de voeding is behoorlijk fout. Je hebt zelfs kans dat je nu nog meer kapot hebt gemaakt. Je zal gemerkt hebben dat niet alleen de proc erg heet werd maar ook de rest van het bordje. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
gsm Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Geplaatst: 4 december 2005 Helaas, hij start helemaal niet meer op. Het ledje op het MB brand wel. Als ik hem aan wil doen zie ik het opstartledje op de voorkant even oplichten maar verder gebeurd er niets meer. Zou het MB overleden zijn ? Dit omdat het ledje op het MB wel brand ! Weet iemand hoe ik het MB kan testen of bij wie ? Ik woon in de omgeving van Utrecht en de HCC is net geweest.
Newbie Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Groot kans dat je voeding het begeven hebt, doen de fans het wel als je de pc probeert te starten, als deze het ook niet doen is de voeding helemaal aan gort. Niet testen in een andere pc, je kan die pc dan ook beschadigen met de defecte voeding. Misschien kun je een voeding van iemand lenen om te etsten. Mijn pc werd ook heel instabiel toen de voeding aan het instorten was. Zet er beter maar meteen een zware voeding indien dit het probleem is. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
gsm Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Geplaatst: 10 december 2005 Het is mnijn voeding niet, die doet het goed op een andere pc. Dus zal het mijn MB of Processor of mem zijn. Wie kan mij adviseren hoe ik zoiets kan testen ?
Ome Merde Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 [*]uitbouwen en dan nog eens proberen (dus mainboard uit de kast) en alle extra kaarten, fdd, hdd's etc. losgekoppeld houden [*]een andere CPU proberen indien voorhanden [*]geheugen in andere PC proberen grote kans dat je mainboard naar de galemiezen is merDe deze ruimte is te huur
Thomas2000 Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Lijkt mij duidelijk een mb! je kan cpu + mem misschien testen bij een vriend/kennis. Het lijkt mij toch echt mb. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen