Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 @Rafik:<P>Als ik nog weer eens mijn FreeCam gebeuren kapot maak, dan houd ik me aanbevolen.<BR>Als je dat voor een redelijke prijs kan doen, dan meld ik me bij je.<BR>Maar waaromm gaan die dingen dan zo snel stuk...?<BR>Ik ben nu echt huiverig geworden om 2-17 er in te programmeren.
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 Ja het is opassen geblazen<P>Maar je moet maar geluk ermee hebben bij mijn<BR>ci werkt het kaart slot niet meer die tor<BR>BC807-40 is stuk gegaan met seasons interface<BR>en walbanger en hem geen zin om hem op het momment te reparen als freecam2 werktie ook goed<BR>en ik heb hem inmidels al een keer of 7 geflascht en hij doet het nog steeds alfkloppen maar<BR>en ik heb toen maar een irdeto euro ci gekocht en geflasht naar alphacrypt en die werkt<BR>ook goed samen met een aston 1.03 in een echostar 3000ip<P>
Ibby Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 @ svetik<BR>mijn vraag aan jouw is omdat jij in duitsland woont het volgende kan een freecam ook in een duitse kabel db1 box (premiere).<BR>Ibby
Gast Geplaatst: 16 augustus 2001 Geplaatst: 16 augustus 2001 @Ibby, kun je je vraag wat duidelijker formuleren. Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.<P>Ik heb nu mijn beide Irdeto CAM´s naar 2-017 geflashed en ze werken beide prima.<BR>(Ik kon de verleiding niet weerstaan...!)<BR>Bij de eerste ging het direkt goed en bij de tweede had ik na het flashen een rood scherm met NOK. Het eerste zweetdruppeltje kwam. Toen heb ik die CAM eerst maar eens een tijdje in het vriesvak gelegd en toen hij goed koud was heb ik het nog eens geprobeerd en toen kwam na het einde van de voorgang het groene scherm met OK. Die tip met het vriesvak heb ik ooit eens ergens gelezen. Ik was erg skeptisch, maar het werkt inderdaad.<BR>Vraag me niet waarom.<BR>2-017 werkt prima bij mij nu.<BR>
prutsie Geplaatst: 16 augustus 2001 Geplaatst: 16 augustus 2001 Ik heb nog nooit iets anders te zien gekregen dan het rode scherm met de melding NOK. tot nu toe heeft mijn ci het echter altijd gewoon gedaan, ondanks die melding. de enige keer dat mijn ci de geest gaf stopte de voortgangsindicator al bij het 2e groene blokje. het was toen dus wel echt over. Flasheprom opgeblazen dus. omdat ik niet van die vaste handjes heb (oorzaak drank??) heb ik mijn ci maar laten repareren. Kostte F147.--<BR>Of dat vriesvak dus echt helpt, of dat je ci de eerste keer al gewoon goed geprogd was ?<BR>Ik denk dat het vriesvak er weinig mee te maken heeft gehad.<BR>Het is wel een feit dat transistoren die eigenlijk defect zijn bij lage temperaturen ineens weer gaan werken, maar op het moment dat de temperatuur weer hoog wordt is het weer over. Electronicamonteurs gebruiken deze methode om defecte componenten op te sporen door freon uit een spuitbusje op een defect lijkende transistor of chip te spuiten. doet de schakeling het ineens weer dan is het defecte component gevonden.<BR>groeten,<BR>Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 16 augustus 2001 Geplaatst: 16 augustus 2001 Hoi,<P>Ik had dat verhaaltje over dat vriesvak eens<BR>een keertje geschreven als laatste redmiddel<BR>want nij mij werkte het ook perfect maar ik<BR>werd toen uitgemaakt voor naief en dom enz enz.<BR>ik had die tip van een duitser gekregen en voor mij werkt het perfect en volgens die <BR>duitser heeft het iets te maken met het<BR>ocileren van dat kristal dat er in zit naast<BR>het kaart slot.<BR>en ook ik krijg 9 van de 10 keer een rood<BR>scherm en hij doet het nog steeds.<P><BR>
Ibby Geplaatst: 18 augustus 2001 Geplaatst: 18 augustus 2001 @ svetik<BR>was ook een domme vraag in de dbox van premiere zit namelijk geen ci cam dus kan die niet geflahst worden.<BR>Ibby
Gast Geplaatst: 18 augustus 2001 Geplaatst: 18 augustus 2001 Hallo FreeCAM kollega´s,<P>toen ik de eerste keer dat rode scherm met NOK kreeg, heb ik de CAM wel geprobeerd en hij deed het gedeeltelijk. De Humax F1-VACI herkende hem inderdaad als FreeCAM 2-017 en PW en C+ deden het. Nova niet. Na de vriesvak methode kreeg ik dus het groene scherm met OK en Nova deed het wel. Stream heeft het bij mij nooit gedaan, maar dat vind ik niet zo´n ramp.<P>Groet
Gast Geplaatst: 18 augustus 2001 Geplaatst: 18 augustus 2001 @ prutsie<BR>Coldspray word gebruikt bij defecten die optreden als een apparaat storingen gaat geven als hij warmer word<BR>Dan word er coldspray op transistors en b.v. ic gespoten net zolang tot je inderdaad het mankement gevonden hebt<BR>ik maak het dan ook weer warm met een haarfuhn en vervang dan het onderdeel<BR>Maar als een transistor van binnen doorgebrand is of juist los is van binnen dan kan je koele tot je een ons weeg maar dat helpt niet<BR>Dat met het koelvak heb ik nog steeds mijn twijfels over <BR>En cristal is wel een elementje wat trilt van binnen volgens mij zou hij er ook kapot van kunnen gaan en te koel is ook weer niet goed voor onderdelen of ze moeten er voor ontworpen zijn <BR>Maar daar zou ik best wel andere techneuten over willen horen !<P>Robbie<BR>
Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 @DOPPIE<P>Zou het kunnen dat de piccard 2 te veel stroom trekt uit de ci, met de led's.<BR>als je de ontvanger uitschakelt blijft deze 5 volt geven aan de ci, en branden alle led's.<BR>Mijn ci ziet ook geen kaart meer na een avontuurtje met een piccard 2.<BR>
Aanbevolen berichten