xinetic Geplaatst: 1 december 2005 Geplaatst: 1 december 2005 Ik ben op zoek naar een scart --> serial (rs232) adapter. Ik zoek dan wel het schema er van of een adres in nederland waar ik ze kan kopen. Heb er wel wat plaatjes van gevonden, en namaken is niet zo moelijk vwb de weerstanden en diode's, maar wat voor een transistors zijn er gebruikt?
Gast Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Mooie foto's, kun je zo nabouwen . . . Maar wat kun je ermee ?
xinetic Geplaatst: 3 december 2005 Auteur Geplaatst: 3 december 2005 Het nabouwen lijkt mij ook niet zo'n probleem, maar welke transistors worden er gebruikt? dat is de vraag? Ik heb vernomen dat je de mediabox van upc via de scartaansluiting kan uitlezen. de scartpenbezetting 10,12,14 schijnt een data poort te zijn, als ik direct daar een rs232 verbinding op zet dan ontvang ik alleen maar wartaal via hyperterminal, 19200 baudrate, andere bautrates geven nog minder resultaat.
Albert_H Geplaatst: 3 december 2005 Geplaatst: 3 december 2005 Heb je het schema al van print getekend. De transistoren zullen niet kritisch zijn, gewoon tup of tun in Elektuur taal. Uit het schema is zeer waarschijnlijk wel te zien of het een PNP ( TUP ) of NPN ( TUN ) betreft. ( TU staat voor Transistor Universeel ). Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
wammeswaggel Geplaatst: 3 december 2005 Geplaatst: 3 december 2005 Kijk eens hier: http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/3838/Pace_MSP%20200.html Die Pace MSP200 is dezelfde als de Philips SCC250/01 (jou welbekend) en heeft ook een seriele aansluiting via de SCART. Misschien kun je iets uit dat schema halen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
xinetic Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Geplaatst: 4 december 2005 Wie zoekt zal vinden en volgens mij heb ik gevonden wat ik zocht. Vandeweek zal ik het eens gaan maken en uitproberen. Mocht iemand eerder zijn, laat dan je bevindingen weten. Alleen moet pen 21, pen 14 worden, maar dat zal wel niet zoveel uitmaken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen