Gast Geplaatst: 24 augustus 2001 Geplaatst: 24 augustus 2001 Ik heb 2 X software gevonden om Aston van 1.00 naar 1.03 om te proggen bij de gekende Poolse site. Ik gebruik W95.<BR>Beiden werken met een Aston95.inf aansturing en met het bestand Aston103.bin.<BR>De ene gebruikt Ird106.exe en dit levert onmiddellijk het rode (faal)scherm;<BR>en de andere gebruikt Load.exe <BR>en hiermee kan de DVB-module niet geïnitialiseerd worden, zodat het programma niet effectief kan starten.<BR>Hoe moet ik nu eigenlijk tewerk gaan?<BR>Dank voor info.<BR>Lapke
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Hardware is anders! Gaat eenvoudig niet!! Lees de postings eens door! Iedere 2 weken hetzelfde verhaal. HET GAAT NIET OP DIE MANIER. De FlashProm moet uit de 1.00 gesoldeerd worden, en eventueel met een 1.03 of ander file overschreven worden...
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Ben je dit zeker?<BR>1) Ik meen mij te herinneren dat op een gegeven moment sommigen zelfs een upgrade bekwamen via de satelliet.<BR>2) Is dit niet een analoog proces als het patchen van Irdeto-cams, wat toch ook via PC kan?
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 1.01 is wel te updaten naar 1.03 met de juiste software is de zelfde hardware !<P>Robbie
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 @Mimisiku <BR>Je spreekt je zelf tegen eerst zeg je dat het niet gaat omdat het niet de zelfde hardware is <BR>en dan zeg je later dat het wel kan door de bios er uit te halen en te los te flashen<BR>1.01=1.03=eerste versie cryptoworks cam<P>Robbie
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Hoi lapke,<P>Kijk in je mailbox.<P>Suc6.
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 @Robbie:<P>Neen, spreek mezelf niet tegen. De door jullie beoogde upgrade gaat uit van de beroemde PCMCI laptop upgrade en die gaat dus niet van 1.00 naar 1.03. Wel weer van 1.01 naar 1.03 zoals eerder vermeld! Het 'tegenspreken' wat je aangeeft heeft te maken dat je hem niet op die wijze kunt patchen, maar dat de CAM wordt geopend, Eeprom eruit, nieuwe erin..En dat is heel andere koek! En wat OTA betreft. Dit is een geheim wat te maken heeft met de adressering van de Eeprom die alleen de maker weet...
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Dank voor het antwoord, maar eigenlijk ben ik nog niet opgeschoten.<BR>Kan iemand eens uitleggen welke de juiste soft is, waar te vinden en wat er anders is dan bij de EEprom-patch voor Irdeto-Allcam SE/FreeCam.<BR>Nog mooier ware indien iemand mij soft kon mailen waarvan hij weet dat ze werkt.<BR>Dank<BR>lapke2@hotmail.com
Gast Geplaatst: 27 augustus 2001 Geplaatst: 27 augustus 2001 Hallo Lapke om van v1.0 naar v1.03 te gaan<BR>moet u in de ini files de naam geven,<BR>van de bin files voorbeeld aston v1.03.bin<BR>daarna copier! naar de subdir van windows95.<BR>Darna de ird105.exe opstarte dan moet het<BR>well lukken <P>Goed luk <P>Groetjes <P><BR>
Gast Geplaatst: 29 augustus 2001 Geplaatst: 29 augustus 2001 Het is gelukt.<BR>Ik dank iedereen voor zijn hulp, in het bijzonder HobbyMan.<BR>Voor wie er iets meer van wil weten, hier mijn verhaal:<P>Ik gebruikte eigenlijk de goede software (Load.exe, Aston103.bin en Aston95.inf/Aston98.inf) en ik ging ook juist tewerk: <BR>zorgen dat PCMCIA-apparaat in orde is in Apparaatbeheer van Systeem bij Instellingen van Windows. Installatie van de .inf driver. <BR>(incl. verwijderen van verwante .inf en .ini bestanden.)<BR>De Dos-opdracht LOAD Aston103.bin uitvoeren:<BR>steeds weer kreeg ik de melding van LOAD dat de initialisatie van de DVB-module mislukte.<P>Ik probeerde die upgrade van 1.00 naar 1.03 bij een kennis met Windows95, omdat mijn laptop Windows Millennium besturing heeft.<BR>Tenslotte heb ik het dan toch op mijn laptop geprobeerd en alles lukte van de eerste keer<BR>met Aston98.inf<P>Het falen op de laptop met W95 denk ik te moeten toeschijven aan een vervuild systeem.<P>Geduld en wat doorzetten, helpen soms toch.<BR>Lapke
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 Hi,<BR>aston v1.0 > v1.03 geslaagd.<BR>onder windows 98 clean systeem.<BR>een vraagje kan je hem upgraden naar Euro Ci , wat zijn dan de meer mogelijk heden ?<BR>groeten.
realjose Geplaatst: 1 oktober 2001 Geplaatst: 1 oktober 2001 hallo<BR>ik heb ook geprobeerd om van 1.0 naar 1.03 <BR>te prog. maar het lukt me niet ik heb het met 2 laptops gepr. met w-98 geef me ook steeds initialeseerd fout , heeft iemand mischien een tip.<P>groetjes ralarcom@chello.nl
Gast Geplaatst: 1 oktober 2001 Geplaatst: 1 oktober 2001 Misschien helpt dit, zorg dat je er zeker van bent dat de PCMCIA reader in de zogenaamde "PCIC" modus staat en niet in "Cardbus" mode!<P>Groetjes,<P>Nightshad
Aanbevolen berichten