Ga naar inhoud

Philips 25PT5304 met A80E chassis start soms niet op.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van deze tv was het blauwe C pos 2633 bij de lijntor verbrand en veroorzaakte sluiting.(390pF-2kV) Na vervanging deed hij het weer, maar nu gaat hij soms niet aan. De rode led gaat dan knipperen, telkens 4x. Als hij niet opstart is er geen blokgolf en hebben de spanningen van de voeding de stand-by waarden. Als ik hem dan uitzet en even later weer aan, dan doet hij het vaak weer. Ook met de afstandbediening wil hij soms niet opstarten en gaat de led knipperen. Iemand een idee?

Geplaatst:

Als hij het dan doet, valt ie dan nog wel eens uit of blijft ie gewoon zonder problemen spelen? Dus alleen problemen met opstarten?

Geplaatst:

Hij valt niet uit als hij eenmaal speelt. Dus echt een opstartprobleem. Wanneer hij het niet doet dan gaat de led zachtjes branden als ik het toestel met de aan/uit knop aanzet, knippert dan even heel snel en knippert dan elke keer 4x met grotere lichtsterkte. Het relais van de demagnetisering hoor je dan ook niet. De 142 volt voor de lijntrap is bij dit toestel aanwezig, ook in stand-by.

Ik zet hem dan weer uit en als ik hem weer aanzet komt hij in de stand-by en gaat dan meestal met de afst.bed. wel aan.

Geplaatst:

Ik heb de error code gewist in het service menu, nadat het apparaat weer een paar keer weigerde op te starten geeft hij nu de code 6-4-1-16-19-14 aan. Alle spanningen meet ik OK als hij speelt, maar als hij niet opstart is er geen blokgolf naar de lijntrap en geen sturing E/W. Iemand nog een idee?

Geplaatst:

kijk ook even naar het kleine printje boven op de beeldbuis waar de koperen draden op zitten.

op dit printje zit een stekker met een flatcabletje.

ik heb het meegemaakt dat er 1 pootje van deze stekker los zat.

even nasolderen en toen deed hij het bij mij weer

• 2 weken later...
Geplaatst:

Waarschijnlijk heeft inderdaad de TDA8844 een tik gehad. Van dit 56 pens IC kloppen alle spanningen behalve pen 16, dit moet 2.3V zijn maar ik meet 0V. Tijdens het urenlange zoeken kwam ik er achter dat als ik pen 48 of 49 = "IF in" met de vinger vasthield het opstartprobleem over was. Als ik een C van 1uF naar massa plaats op pen 49 ook daarna geen probleem meer. Deze toch weer verwijderd. Ik heb daarna de C's rondom het IC vervangen, maar geen succes. Daarna kwam ik er achter als ik C2187 van 2.2 uF aan pen 9 verwijder het opstart probleem ook is opgelost. Wat deze C doet weet ik niet, het beeld ziet er goed uit en voorlopig laat ik het maar zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen