jacobus Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Symantec trekt de stekker uit Sygate Firewall Goede gratis firewall-software wordt schaars Nieuws van vandaag: Een drietal maanden geleden nam Symantec, het softwarebedrijf van onder meer de Norton-producten, het bedrijf Sygate over. Nu heeft Symantec laten weten dat het ophoudt met het ondersteunen van Sygate's firewall-producten, met name Sygate Personal Firewall en Sygate Personal Firewall Pro. Concreet betekent dit dat er geen nieuwere versies meer te verwachten zijn en dat de 'support forums' zullen verdwijnen. Motivatie hiervoor was het "overlappen" met Norton's eigen firewall. Sygate-gebruikers hebben recht op een korting bij het overstappen naar Norton's product. Uiteraard kan de Sygate-firewall nog verder gebruikt worden in zijn huidige vorm. Volgens een moderator op het oorspronkelijke Sygate-gebruikersforum "zolang je wil". (breekpunt) Weer n perfect staaltje winstbejag van symantec.Ik hoop dat helemaal niemand die hierdoor overstapt een symantec produkt koopt. De gebruiker is weer de klos Maar goed: de firewall van sygate kan nog wel n tijdje mee.
EL PIÑO Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Kerio Personal Firewall blijft bestaan Vrijdag 2 december 2005, 13:11 - De gratis Kerio Personal Firewall-software blijft bestaan. Het pakket is overgenomen door antispywarefabrikant Sunbelt. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt op zijn website. De naam wordt omgedoopt tot Sunbelt Kerio Personal Firewall. De basisversie blijft gratis voor thuisgebruikers. Klanten die hebben betaald voor de firewall blijven ondersteuning houden. Alex Eckelberry, directeur van Sunbelt, schrijft op zijn blog: 'Ik ben erg blij met deze overname. Kerio is mijn persoonlijke favoriet.' Half oktober werd bekend dat Kerio Technologies het voor gezien hield met zijn Personal Firewall. Het beveiligingsbedrijf wil zich liever concentreren op andere producten. Het door Symantec overgenomen gratis pakket van Sygate zal niet verder worden ontwikkeld, zo werd deze week bekend. Bron Er blijven dus wel goeie gratis firewalls. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
gigantaandemuur Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Citaat: Weer n perfect staaltje winstbejag van symantec.Ik hoop dat helemaal niemand die hierdoor overstapt een symantec produkt koopt. De gebruiker is weer de klos precies boycotten die handel.groetjes "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Jean-Claude Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 symantec komt hier bij mij al lang niet meer binnen - het veroorzaakte méér problemen dan dat het oploste. 10 jaar geleden waren hun utilities de beste van de markt, maar het werd altijd 'groter', 'complexer' en 'trager'. als firewall gebruik ik Zonelabs, en de virusscanner is van Grisoft. Gratis voor persoonlijk gebruik. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Oldereast Geplaatst: 2 december 2005 Geplaatst: 2 december 2005 Wel jammer want sygate is een van de betere (vind ik persoonlijk) firewalls. Via sygate is de freeware versie al niet meer te downen, via download.com nog wel. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Jan Ambers Geplaatst: 5 december 2005 Geplaatst: 5 december 2005 Zijn er ook GRATIS FIREWALLS voor Win-98r2 ? Ik heb met Sygate regelmatig hangups... en wil d'r vanaf... Nu we toch over Firewalls bezig zijn...
Ome Merde Geplaatst: 5 december 2005 Geplaatst: 5 december 2005 zone alarm ? merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 5 december 2005 Geplaatst: 5 december 2005 Heb ik er zojuist opgezet! En ZA doet zijn werk! Nu afwachten of ik ook hangups heb... Bedankt en grtn
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen