Ga naar inhoud


[Pioneer] Kanalenlijst Schimpie


schimpie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn oude set staat in het forum bij "Te koop aangeboden".

 

Er heeft zich nog niemand gemeld om de zenderlijsten bij te houden, mijn aanbod op een opvolger op weg te helpen staat nog steeds. Een nieuwe Schimpie-lijst komt er echt niet meer.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dag Schimpie;

 

een vraagje, als ik met je laatste lijst, nieuwe kanalen wilt bijvoegen, hoe kan ik dit best doen ?

 

Ik zou kunnen zoeken op de Pio, maar dat zou me weer een grote lijst geven dan dat ik nodig heb, en als ik die lijst nu in de pio heb, hoe krijg ik hem in de pc terug ?

 

bedankt vr al je werk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma Mediasat in de PC de kanalenlijst bewerken, en dan de bijgewerkte lijst in de Pioneer zetten.

Heel gemakkelijk getyped, maar neem er rustig de tijd voor om uit te vinden hoe zo'n kanalenlijst in elkaar zit.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

op diverse sites staan mooie kanalenlijsten voor de pioneer up to date zet die met mes netjes op volgorde en bewaar die goed (of pas gewoon de schimpie lijst aan .

Nu nog een trukje start 2 x mes op 1 met jou lijst en 1 met de nieuwe lijst haal daar de kanalen uit die je wilt hebben en kopieer (sleep) ze gewoon de andere mes in op de plek die je wilt hebben .

Het is even oefenen maar het zal je zeker lukken kom je er niet uit meld het dan even kan altijd stap voor stap via msn

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mijn aanbod blijft gewoon staan, als iemand er serieus mee aan de gang wil en nieuwe lijsten op dit forum wil zetten, mag hij/zij best een avondje hier komen om alles uitgelegd te krijgen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ja ik gebruik idd Mes om je mooie lijst te bewerken en naar de pio te versturen.

Maar stel nu dat er nieuwe kanalen komen, die kun je op de pio laten zoeken, met de zoekfunctie, hoe krij ge die terug naar de pc?

Of heb ik het mis en moeten nieuwe lijsten uit andere sites gehaald worden en geconverteerd worden?

 

tx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je moet de ontvanger helemaal niet laten zoeken, maar zelf de kanalen toevoegen met MES. De gegevens kun je op diverse sites op internet vinden. Persoonlijk heb ik altijd veel gedaan met KingofSat http://nl.kingofsat.net/satellites.php

 

Succes

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel handig zo n side ,alleen jammer dat er geen diseq instelling bij staat ,voor iemand die een rotor gebruikt op de pioneer,,of kun je die zoo toevoegen,,,geintje,,maar je moet ook wel de diseq in de gaten houden die zijn zowel voor de monoblock oftewelrotor toch anders ?????????

Dreambox 800 HD SE V2

Dreambox 800 HD
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lijst aanpast kun je de Disecq instellingen gewoon afkijken van andere transponders op de zelfde satelliet. Maar dat kom je alleen tegen als je nieuwe transponders toe moet voegen en dat is niet zo vaak. Meestal gaat het om het aanpassen of aanvullen van kanalen op de bestaande transponders.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@schimpie

Je uitleg is op zich juist en toepasbaar, dus daar is niet mis mee.

 

Maar dit is niet wat bobbejaans vraagd.

[color:"red"] waarom kijkt een monoblock naar hotbird naar diseq Ca en astra naar Cb en bij rotor of normale instellingen net omgedraaid dus atra Ca en hotbird Cb [/color]

 

De vraag is mij overigens ook niet geheel duidelijk.

Dus enige toelichting is gewenst.

 

De monoblock's werken volgens het diseqc protocol van Eutelsat (de eigenaar van Hotbird)

Dus Hotbird is diseqC A en Astra is diseqC B

 

Er zijn monoblock's waarbij Hotbird op diseqC A en Astra op diseqC B zit.

Daar zijn er echter maar weinig van. (Ik reken het nieuwe DUO blok van CanalDigitaal niet mee, die is niet voor astra Hotbird maar voor astra19 astra23)

Deze laatste (afwijkende) diseqC configuratie volgd dus niet het diseqC protocol van Eutelsat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...