Gast Geplaatst: 5 december 2005 Geplaatst: 5 december 2005 Hej, In bepaalde scenes ervaar ik een soort van horizontale schaduwstrepen in het beeld van mijn TV. Om het even te laten zien heb ik wat foto's gemaakt. Hopelijk is te zien wat ik bedoel. Het zijn dus de horizontale strepen, van licht naar donker en/of andersom. Deze strepen lopen als het ware met het beeld mee in verticale richting, dus ze blijven niet op één en dezelfde plaats. Het treedt lang niet altijd op, maar alleen in bepaalde lichtsituaties lijkt het wel. Ik dacht zelf eerst dat het aan de kabel tussen DVD-speler en TV zou liggen en heb dan ook een betere kabel gekocht. Echter het probleem bleef bestaan. Verder viel me op een gegeven moment op dat het bij TV zenders bekijken zo nu en dan ook optreedt, dus ik neem aan dat het meer iets met het beeld van de TV te maken heeft dan met een externe factor (ik heb ook al eens een andere DVD speler geprobeerd). Is dit een bekend verschijnsel? En wat ik natuurlijk graag zou willen weten, is dit op te lossen door instellingen (in bv. een service menu) van de TV of is het jammer maar helaas niks aan te doen ... Frank
mastentop Geplaatst: 5 december 2005 Geplaatst: 5 december 2005 Als de strepen ook voorkomen bij het spelen van een DVD, komen de strepen waarschijnlijk van de Tv, namelijk een brom op 1 van de voedingsspanningen van de Tv, te wijten aan een uitgeputte elco, Welk merk en type TV??
jeevanhoof Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 hoi, je kan IC501 (TDA9151B) eens vervangen Die is nogal temperatuur gevoelig, en veroorzaakt nog al eens wazige strepen in het beeld bij het opwarmen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Hmm, ja maar het probleem treedt op zowel als ie koud is als warm, dus ik neem aan dat het daar dan niet aan kan liggen ... Frank
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen