boarder Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Ik heb hier een monitor met een defecte (te kleine) horizontale afbuiging. Transistor Q410 -2SB1375 mlag in kortsluiting en weerstand R435 was verbrand. Transistor geen probleem maar de waarde van de weerstand is onleesbaar en ik vermoed dat er nog stukken zijn. Wie heeft otevallig een schema van dit apparaat en kan eens kijken voor R435. Moet een 1watt weerstand zijn met een waarde tussen 1 en 10ohm ( 3de band is goud)... Boarder
JohnnyBee Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Hang er even een potmetertje van 10 ohm in en regel deze wat terug en kijk wat er gebeurt....daarna even nameten en vervangen door een vaste weerstand. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Frans B Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 die zal wel meteen in rook oipgaan ! Je kan beter wat weerstanden proberen en beginnen met inderdaat 10 ohm. Denk dat het 1 a 2 ohm zal wezen. System Administrator (niet van deze site)
boarder Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Geplaatst: 7 december 2005 Ik heb reeds geprobeerd met 5.6 ohm en deze ging gloeien gelijk een lampje, dus nogmaals proberen met een lagere waarde. Bedankt voor de hulp. Boarder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen