plankie Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Hallo Ik heb op dit moment de volgende configuratie: Pace Puma Twin tuner --> Kabeltje --> 4/1-switch --> 3 LNB's Wanneer ik de configuratie op de diseqc als volgt instel (in tuner + fysiek) LNB A - Astra 1 19.2 E (1 aansluiting gebruikt van een twin LNB) LNB B - Hotbird 13.0 E LNB C - Astra 2 28.2 E/Eurobird LNB D - n/c (in de tuner verplicht iets aangeven, gekozen voor 16E) De tweede LNB krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Zelfde geldt als ik deze op LNB D zou aansluiten. Zou dit een defecte switch kunnen zijn of kan hier iets anders aan de hand zijn? De LNB's zijn qua positie goed afgesteld. Op alle LNB's krijg ik zenders met voldoende sterkte/kwaliteit binnen. Hoe kon ik ook alweer testen of een diseqc goed schakelt, dmv een ledje?
trust Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN VOOR DAT IE HET DAK OP GAAT (en of je instellingen goed staan) Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen. Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten . Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 4. Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van dbox naar ingang switch . of een satfinder tussen switch en lnb Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
plankie Geplaatst: 9 december 2005 Auteur Geplaatst: 9 december 2005 Intussen ben ik al wel iets verder... misschien dat iemand hier iets mee kan: De diseqc lijkt als volgt te reageren: Als ik poort 1 aanstuur, reageert poort 1 als ik poort 2 3 of 4 aanstuur, reageert poort 3..?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen