Ga naar inhoud

Het netjes wegwerken en vastmaken van de coaxkabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Onlangs hebben wij een eenvoudige schotelset aangeschaft en laten installeren. De installateur heeft echter de caoxkabel in de tuin niet weggewerkt. Ik wil dit graag komende weekeinde gaan doen, daarom was ik gisteren even naar de Gamma gegaan om te kijken of ze hiervoor de juiste spullen hebben. Helaas wisten zij geen goede methode, want kabelzadels hebben een te grote diameter en om de kabel nu in een kabelgoot te plaatsen is ook weer zoiets. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik de kabel netjes wegwerken? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Geplaatst:

Ik heb verzinkte tuinhek scharnieren genomen van +-50cm, 30cm de grond in en aan de ringkant boven de kabel met tyraps vastgezet, ik wilde de kabel niet in de grond hebben, tegen wat betere temperaturen aan zet ik er UV buitenverf overheen in een grondkleur, dan zie je er niks meer van.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. In de grond ingraven is inderdaad de beste oplossing, maar ook de meest omslachtige. Wij hebben in de tuin allemaal tegels liggen en dan moet ik eerst die eruit halen en dan nog uitgraven en dan de pvc buis erin leggen en dan weer ingraven en dan de tegels er weer overheen. Daarom lijkt mij die oplossing met die deurbeugels een goed idee, bedankt.

Geplaatst:

En vervolgens verzakken de tegels, nee dat lijkt mij geen goede oplossing.Als je nu tyleen neemt welke wel voor waterleiding gebruikt word en daar de coax met een beetje afwasmiddel doorheen trekt.Tegel eruit lichten tyleen erin (kan best gelijk onder tegel, hoef je dus niet te graven) en tegel weer terug leggen en je ziet er helemaal niets meer van.

Geplaatst:

Het onder de grond doortrekken met tyleen is inderdaad ook een goed idee en scheelt inderdaad graven. Ik ga toch nog even nadenken over welke methode ik nu ga gebruiken. Bedankt voor de reacties allemaal.

David

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen