Gast Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 Beste allemaal, Onlangs hebben wij een eenvoudige schotelset aangeschaft en laten installeren. De installateur heeft echter de caoxkabel in de tuin niet weggewerkt. Ik wil dit graag komende weekeinde gaan doen, daarom was ik gisteren even naar de Gamma gegaan om te kijken of ze hiervoor de juiste spullen hebben. Helaas wisten zij geen goede methode, want kabelzadels hebben een te grote diameter en om de kabel nu in een kabelgoot te plaatsen is ook weer zoiets. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik de kabel netjes wegwerken? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
WPW Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 Ik heb verzinkte tuinhek scharnieren genomen van +-50cm, 30cm de grond in en aan de ringkant boven de kabel met tyraps vastgezet, ik wilde de kabel niet in de grond hebben, tegen wat betere temperaturen aan zet ik er UV buitenverf overheen in een grondkleur, dan zie je er niks meer van. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
jacobus Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 De eenvoudigste manier is natuurlijk ingraven in de grond. Stuk van die dunne pvc-leiding ingraven en de kabel erdoor trekken.
Gast Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 Bedankt voor de reacties. In de grond ingraven is inderdaad de beste oplossing, maar ook de meest omslachtige. Wij hebben in de tuin allemaal tegels liggen en dan moet ik eerst die eruit halen en dan nog uitgraven en dan de pvc buis erin leggen en dan weer ingraven en dan de tegels er weer overheen. Daarom lijkt mij die oplossing met die deurbeugels een goed idee, bedankt.
jacobus Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 Een pvc buis kun je ook onder de tegels door spuiten, mbv water
Gast Geplaatst: 8 december 2005 Geplaatst: 8 december 2005 En vervolgens verzakken de tegels, nee dat lijkt mij geen goede oplossing.Als je nu tyleen neemt welke wel voor waterleiding gebruikt word en daar de coax met een beetje afwasmiddel doorheen trekt.Tegel eruit lichten tyleen erin (kan best gelijk onder tegel, hoef je dus niet te graven) en tegel weer terug leggen en je ziet er helemaal niets meer van.
Gast Geplaatst: 9 december 2005 Geplaatst: 9 december 2005 Het onder de grond doortrekken met tyleen is inderdaad ook een goed idee en scheelt inderdaad graven. Ik ga toch nog even nadenken over welke methode ik nu ga gebruiken. Bedankt voor de reacties allemaal. David
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen