Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb Irdetocam geprogd met freecam2 017 software. Dit is allemaal goed gegaan.

Wel worden alle zenders zichtbaar alleen Taquilla niet.<p>Ik gebruik nu een fun2 kaart met 3 in 1.<p>Weet iemand hoe dit komt dat ik geen Taquilla kan ontvangen? De rest van de spaanse zijn geen probleem.

Op mijn Aston 1.03 kan ik gewoon Taquilla ontvangen.<p>Rikkie

Geplaatst:

Klopt. De FreeCam werkt maar gedeeltelijk met de niet-I***to systemen. Ook de IrS*to files werken soms en soms ook maar gedeeltelijk.<p>Het geeft goed weer hoe goed de Hum-patch is. De meeste files zijn ook daar speciaal voor geschreven. Dat ze gedeeltelijk ook werken met een FreeCam is mooi meegenomen.

Geplaatst:

Er zijn wel degelijk files die het complete seca pakket opengooien. de files zal je echter zelf moeten bewerken omdat ze allemaal voor de humax bedoeld zijn. het gemakkelijkst zijn de files die met een crd file werken.

Uitleg hoe de files te bewerken is ook wel te vinden, alleen het is een hoop geexperimenteer.

verder heb je de beperking met een irdeto cim dat je maximaal 2 coderingssystemen tegelijkertijd open kan hebben, bv. irdeto en seca, of irdeto en viaccess.

Het wachten is op de 2.018 versie waarin hopelijk meer mogelijk is.

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Deze laatste informatie klopt niet helemaal....<p>Er zijn wel degelijk mogelijkheden 3 systemen op een freecam te krijgen. Ik heb 2 funcards die respectievelijk seca/viaccess/irdeto en /viaccess/nagra/irdeto decoderen. Irdeto inclusief Betacrypt op beide kaarten wel te verstaan...<p>Wat wel klopt dat het een gepriegel is het zaakje aan de gang te krijgen. Van invloed zijn de gebruikte coco en het aanvinken van de vlaggetjes in het main-editor gedeelte van ISVedit. Je kunt beide in verschillende combinaties proberen...<p>In de seca combinatie staan alle vlaggen uit. In dat geval komen niet alle viaccess pakketten op, met name op Sirius zijn er dan problemen. Aanvinken van de viacces flag geeft wél alle viaccess kanalen, maar geen nagra of seca. <p>Afhankelijk van de coco in je kaart doet seca het of doet seca het niet; met een bepaalde coco lukken de meeste seca kanalen, maar vallen ze na ongeveer 10 minuten weg.

Ik heb nu voor de seca/viaccess/irdeto kaart de 4in1 file van de pool van afgelopen vrijdag, voor de nagra (zonder de vlaggen te zetten) de 5in1 file van afgelopen vrijdag. De ene kaart gebruik ik in combinatie met een ashton 1.03, de ander met een viaccess cam. Dan heb ik het meeste wel te pakken.<p>Er is trouwens nóg een variabele die van invloed is: de combinatie ALL ECM ON/OF en ECM SECA| VIACCESS | SECA/VIACCES in je freecam. Voor de meeste software is vereist dat je ALL ECM ON zet, ik heb echter ook coco's gehad die dan toch seca en/of viaccess gaven met ECM OFF; de meeste software vereist echter ALL ECM ON tesamen met ECM VIACCESS. Als ik ECM SECA/VIEACCESS gebruik dan krijs ik vaak een VRAM ERROR, met name op die pakketten die dubbel gecodeerd worden ( bijv MTV HITS op Astra ).<p>Ik lees verder dat een freecam2-017 slechts 3 systemen tegelijk kan decoderen, hetzij een hardware beperking of een beperking van 2-017. Verder zijn bij het gebruik van een freecam voor seca bepaalde masterkeys vereist. Met name van Taquilla op Astra en Mediavision op hotbird zouden deze niet bekend zijn. Ik heb nog nooit met puur alleen de freecam deze pakketten gedecodeerd gekregen, en dat na een half jaar intensief experimenteren.....<p>Een freecam met 3in1, 4in1 of 5in1 blijft blijkbaar iets voor de gevorderden, waartoe ik mijzelf overigens niet reken.<p>Sterkte

Geplaatst:

Sjonnie2 je hebt helemaal gelijk. je kan inderdaad 3 systemen gedeeltelijk decoderen.

Mij is het ooit gelukt alle irdeto kanalen, bijna alle seca kanalen, en een handje viaccess kanalen open te krijgen op een piccard-2.

de tv1000's en ticket kanalen heb ik echter zo nooit open gehad. ook sommige van de kiosque en taq. kanalen vielen regelmatig uit met deze files.

wat me wel ooit is gelukt is alle seca, en irdeto (+ beta) open op een funcardje. Het probleem is dat ik echt dus niet meer weet met welke files :-(

Het waren wel files waar de eeprom via een crd file moesten worden geprogd.

Ik ben dan ook zeker geen "expert" op dit gebied en het is en blijft een kwestie van pielen en prutsen om enig resultaat te krijgen.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Klopt Prutsie, maar ik zal jullie uit de "brand" helpen voor de enige echte fun 4 in 1!

Gewoon een EE-file aanmaken met/via de bekende CRD-methode voor bijvoorbeeld Nokia, hierna proggen op je fun en voortaan blijven editten metISVEdit 2.0. Dus niet iedere keer proggen !!<p>In deze editor zet je de volgende waardes voor gebruik in je Hummie of 9500-Nokia of Freecam2-017 CI;

ASCII-serial 3500162530 (begin met 35 voor Nokia

Startprovider De bekende uit klompenland

Novadate 07 F0

Card type 0-card international

CoCo 06 01 06 02 06 03 06 04

26 idents voor Seca

03 04 09 0C 0D 0F 10 11 12 19 1C 1D 25 29 2E 0A 13 14 1B 05 37 1A 2F

En belangrijk !!!! alle Flags uit !!!!!! en/op de respectievelijke plaatsen de bekende keys.<p>Ikzelf hou altijd 1-file als basis/standaard en breng de nieuw gevonden keys vanuit de diverse op dit net aangeboden FUN-files over in mijn basis file. Resultaat......Altijd bewegend beeld.<p>PS: enkel Cinecinemas moet ik een handje helpen bij de Nokia indien deze draait met de November Firmware

Geplaatst:

Leuke reacties allemaal.<p>Immiddels wat adviezen op gevolgd maar helaas geen Taquilla aan de praat gekregen, wat jammer is. Nu ben ik toch aangewezen op mijn Aston 1.03 cam.

Wel in Ive 2.0 seca aangevinkt met als resultaat bijna seca kanalen samen met Irdeto.

Zonder dit vinkje ook wel seca kanalen maar minder.<p>Zelf heb ik een freecam 2.017 in combinatie met een echostar 3000 ip.

Door de coco te wijzigen in crd file heb in nu de bovenstaande zenders vrij.<p>We moeten maar elkaar op de hoogte houden over de resultaten, want ik wil toch graag Taquilla op mijn freecam 2.017 zien.<p>Misschien komt er ook eens een fun 4 in 1 file waarbij je ppua + mk01 kan invoeren.<p>Rikkie

Geplaatst:

DVsat, weet jij de asci serial voor ed echostar< nokia was dus 35.Of waar kan ik de info halen etc.<p>J.B.

Geplaatst:

Ik heb het bovenstaande verhaal uitgeprobeerd en het werkt niet. In heb mijn nagra 5in1 op de hoofdpagina die waarden gegeven die je opgeeft, dus de betreffende kaart en coco. De oorspronkelijke ascii serial laten staan, begint met 00 ipv 35.

Resultaat: alleen irdeto, geen seca, geen nagra, geen via. Verder hetzelfde geprobeerd met een 4in1 file, dezelfde die bij mij seca/ird/via doet. Nop, nada, niente.<p>Overigens... heeft die ascii serial niet te maken met het via isvedit programmeren van je kaart? Ik heb een parallelle interface en gebruik funprom. Om nagra te krijgen neem ik de kaart die bijna altijd standaard in 5in1 files staat opgenomen: nagra/via/ird (uit mijn hoofd, in ieder geval de laatste in het rijtje, met nagra en 2 andere systemen). Die doet het dan.

Het rare is dat de file waarmee ik seca loskrijg uit een 4in1 file komt die noch met isvedit17 noch met isvedit20 kan worden geedit: als je de hex opent, krijg je onzin op de main page en onder via een lege pagina. Toch doet ie het als je progt. Ik kan dus alleen niet zien op welke kaart en coco die software is ingesteld.

Geplaatst:

Na nog wat verder spitten krijg ik op Phil's sat te horen sat de ds9v504 files ook met een funcard zouden werken, waarbij je dan de freecam op 'custom 1' zou moeten zetten...

Als ik die ds9 files openmaak zie ik dat ze alleen voor een pic16f876 processor zouden zijn, dat is toch niet de atmel van de funcard?

Iemand commentaar op ds9 met 'custom 1' in de freecam?

Geplaatst:

even over die asci serial?

jij werkt met een DVB2000 systeem met de ecmpatch2 eroverheen?<p>mvg

Geplaatst:

Neen, radxnl,<p>een echostar 3000, met freecam 2.017 en funcards...<p>/JJ

Geplaatst:

de reden dat ik het vroeg is omdat de eerst 2 van de card serial alleen van toepassing zijn op een gepatchte dvb-doos!<p>vandaar<p>mvg

Geplaatst:

Dus als ik het allemaal goed begrijpt gewoon alles uitproberen.Net zo lang totdat je de juiste files voor je freecam 2017 te pakken heb.In je echootje stoppen en kijken maar.Daarne effe elke maand editten.Verder hebben de eerste2 cijfers van asc.serial no effects !!!!<p>J.B.

Geplaatst:

Ik ben nu zover dat ik een irdeto cam op freecam heb gezet en met een kaart seca kan ontvangen dus al er meer mogelijk is hoor ik dit graag.<p>greetings manta01

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.