Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Regelmatig, maar niet altijd loopt bij mij het geluid niet synchroon met het beeld. Op alle zenders van de astra1. Ik kijk via een challenger unlimited2 met een orgineel canaal kaartje met het basis pakket. Ligt dit aan de ontvanger of aan de uitsturing? Het is nl niet altijd het geval. Is er iemand die dit ook heeft? of een verklaring? ik hoor het graag... Fox
jalza Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 heb je het geluid via aparte speakers lopen ,via je versterker of cinema set? Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
1pm Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Gisteren had ik dat hier ook op rtl 4 was wel maar ffe dreambox 7000 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 nee hoor gewoon geluid via tv m.b.v. de scartkabel. heb wel aangesloten op 6.1 receiver, maar is hetzelfde uiteraard. op dit moment loopt geluid wel weer synchroon, maar het beeld op rtl7 stottert zo nu en dan. (signaal is wel goed} het zal dan toch wel aan de uitsturing liggen... bedankt voor de reakties. gr.fox
TangoBravo Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Ik heb het zo nu en dan ook met een opgenomen programma op mijn Topfield, tijdens het kijken daarvan is het geluid soms behoorlijk afwijkend van het beeld. Wanneer ik dan gewoon stop, en opnieuw begin met afspelen, is het geluid wel synchroon, dus daaruit concludeer ik dat er gewoon een 'effe een bitje dwarszit'... Door opnieuw te starten 'zet ik dat bitje weer effe recht'... Het komt maar heel zelden voor, dus die enkele keer verhelp ik dan op bovenstaande manier. Misschien is het in jouw situatie ook een oplossing om even naar een ander kanaal te schakelen, en dan weer terug, of de tuner even uit te schakelen en dan weer aan. 't is maar een idee. T B
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 het is bij mij op dit moment niet echt een zeldzaamheid meer....... geluid is echt sneller als beeld. en beeld is op dit moment echt schokkerig... missen stukjes tussen uit. ontvanger re-setten helpt ook niet zal toch wel aan de ontvanger liggen ben ik bang.. nu eerst toch maar op zoek naar nieuwe firmware.. moeilijk moeilijk moeilijk .. fox challenger unlimited 2 stab rotor en triax 78cm.
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Ja, bij opgenomen programma's ook inderdaad.. Maar live? Ik zou even een reset/en herstart doen. Succes.
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 ja idd bij live tv.. heel merkwaardig het is ook pas sinds de laatste dagen en ik heb niet lopen sleutelen, dus zal het toch in de decoder zitten denk ik.
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Het lipsync probleem kan ook heel goed aan de zenderzijde te zoeken zijn. Dat kan al heel gauw mis gaan door allerlei digitale bewerkingen, zoals beeldmixers, DVE's Audio embedders en noem maar op. Deze veroorzaken al gauw enige frames aan delay en kunnen de beeld - geluid synchroniteit behoorlijk uit de pas doen lopen, tenzij de omroep hier serieus rekening mee houdt wat lang niet altijd het geval is.
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 probleem is opgelost! heel simpel, ik stond op ntsc i.p.v. pal soms zoek je als knutselaar te moeilijk! bedankt voor reakties fox
athloni Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Toch heb ik 't ook op mijn Philips DSR2210. Het is maar een minimaal verschil, maar toch irritant. Ik heb 't zowel via de analoge als via de digitale audio uitgangen. Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger - Panasonic TH-42PV70 Plasma TV
Gast Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Re DSR 2210. Naar mijn mening is dat omdat het een Philips is. Houd ik echt niet van. Maar dat is mijn mening, heel persoonlijk en commentaar daarop overbodig. Ik weet dat Philips bij sommige mensen heel goed functioneert maar ik heb er veel te veel slechte ervaringen mee. Hun Research afdeling is op zich wel heel goed. Ik heb trouwens ook af en toe op de Nederlandse zenders synchroon problemen, vooral vorige week. Maar even van de zender af en er weer op lostte het weer op. En dat lag inderdaad denk ik aan de Nederlandse provider.
athloni Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Citaat: Re DSR 2210. Naar mijn mening is dat omdat het een Philips is. Is dat echt zo? Ik kan het mij haast niet voorstellen. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de DSR2210? Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger - Panasonic TH-42PV70 Plasma TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen