Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sta toch te kijken wat voor info er over de UNI cam op het board word gegeven ( Lees niet juist ) er word heel wat uit de duim gezogen.

Voor juiste info kun je het beste direct de leverancier benaderen.<p>MVG Jenzy

Geplaatst:

Dan kun je beter foute informatie hier even corrigeren.

Spreek me a.u.b. even tegen als ik niet de waarheid spreek als ik zeg dat er in de nieuwe modules 2 MB flash zal zitten en in de huidige module "slechts" 1 MB.

De huidige module nog geen werkende 3 in 1 (of 4,5 in 1) firmware heeft en die ook nog niet echt in de maak is.

De huidige module vanaf 1 januari niet meer leverbaar is.

De firmware die voor de nieuwe module geschreven wordt in de oude module niet werkt.

Je dus niet echt slim bezig bent een oude module te kopen terwijl de nieuwe firmware alleen voor de nieuwe module te gebruiken is en er naar aller waarschijnlijkheid voor de oude huidige module geen nieuwe firmware meer zal verschijnen.

Als ik fout geinformeerd ben, vertel me dat dan a.u.b. en zet er wat bewijs tegenover want ik kan er niet tegen zelf onzin te verspreiden laugh.gif" border="0 <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Geplaatst:

Hi,<p>Uni Cams die nu en later worden verkocht hebben alle dezelfde Flash.

Er kunnen 6 systemen in de flash worden geschreven of dit er ooit zal komen valt te bezien.

( In een Beta versie draait nu Seca + Nagra )<p>Hier algehele technische info<p>TBD - To Be Defined - Engine for DVB Conditional Access ( TBD Crypt V0.9 )<p>

The TBD Crypt engine is a high performance ARM7TDMITM based single-chip Cam which requires very

few external components (SRAM, FLASH and Smart Card Driver).

The TBD CRYPT engine implements Conditional Access (CAS) applications, expansion

host resources and extended services for data broadcasting: Data streaming, multi-protocol encapsulation (Internet), data carrousel, etc .

For this purpose a powerful PID and section filtering mechanism is includedThe common interface (CI) consists of two components, The transport Stream Interface and the Command Interface.

Both share the same physical interface based on the PC Card standard EN50221.

Key FeaturesThe TBD Crypt Engine has the following:<p>Fast hardware MPEG and filtering Implementation on a single ARM7TDMITM uC based chip.

PID filter 100% software configurable, 64 simultaneous PIDs

Common Scrambling DVB Algorithm

32 couples of 64 bits control words (odd & even)

Section Filter 100% configurable (Datagram and carrousel extraction) max length/max number of filters 16bytes/8filters or 15bytes/16filters

ISO7816-3 Smart Card Interface supporting T0 and T1 asynchronous protocol

External FLASH, SRAM interfaces, Auxiliary UART

PCMCIA & MPEG transport stream interface (Common Interface)

Processing: ClkSys=30MHz => 48Mb/s, ClkSys=40Mhz=>64Mb/s

Transport Stream and Common InterfaceThe transport stream interface carries MPEG-2 transport packets in both directions. In conditional access applications, if the module gives access to any services in the transport stream and those services have been selected by the host, then the packets carrying those services will be returned de-scrambled, and the other packets are not modified.

The command interface carries all the communication between applications running in the module and the host. A Common Interface module is implemented as a variant of the 16-bit PC Card Electrical Interface. The command interface uses the least significant byte of the data bus, together with the lower part of the address bus (A0-A14), and appropriate control signals. The command interface operates in I/O interface mode. The upper address lines (A15-A25), the most significant half of the data bus (D8-D15), and certain other control signals are redefined for MPEG-2 stream input and output flow.MPEG2 filterThe TBD Crypt engine adheres to the DVB Common Scrambling specification. It uses the EN50221 compliant PCMCIA interface and performs conditional access processing such as ECM and EMM extraction.

Filtering is performed by a MPEG2 co-processor implemented in hardware, controlled by the ARM7TM uC. The MACDVB multimedia engine has a capacity of 64 for channel management, each of which can be de-scrambled with up to 32 Control Word pairs at TS or PES level at 68MBits/s.For ECM, EMM, PSI/SI or any private data filtering and extraction, 64 PID are selectable and can be connected with up to 16 x 16 byte programmable and maskable filters.

Device drivers for smart card interface, Transport and Session layers of the DVB Command Interface, High Level MMI and Descrambler and ARM7TM and MPEG2 filter programming are supported. All ISO7816-3 smart card protocols are addressed: asynchronous T0, T1, synchronous PTS burst mode 155kbaud/s. Developer’s<p> Toolkit<p>Software Support for TBD Crypt

Common Interface protocol stack

Smart Card protocol stack

Hardware Abstraction layer MACDVB

Dynamic Memory management

Conditional Access Software (CAS) implementation services

Proprietary CAS –

PSOS, eCOS Integration

Programmers user manual

Reference designs with libraries for customer CAS porting

More info follows later Jensy<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Jenzy ]</p>

Geplaatst:

Ach de informatie van de website van de fabrikant kopiëren kan ik ook wink.gif" border="0

Volgende punten zijn niet tegengesproken:<p>-De huidige module nog geen werkende 3 in 1 (of 4,5 in 1) firmware heeft en die ook nog niet echt in de maak is. Iedereen wil seca, irdeto en viaccess en cryptoworks met hun module kunnen pakken en nagra is leuk voor Spanjaarden. Hier wil niemand nagra.

We moeten dus nu maar vertrouwen op de woorden van de leverancier dat er ooit nog een dergelijke (3 in 1 of meer) firmware gaat komen. Dat is ongeveer net zo riskant als 5 jaar geleden een Amstrad analoge ontvanger kopen waar je volgens de fabrikant een digitaal uitbreidingsmodule voor kunt kopen. Die module kwam er alleen helaas nooit.

Mijn raad: Niets kopen aan de hand van de belofte van een leverancier! wink.gif" border="0 <p>-De huidige module vanaf 1 januari niet meer leverbaar is. Ik hoor uit zeer betrouwbare bronnen dat de Nederlandse leverancier alleen nog over deze voorraad modules beschikt en geen nieuwe voorraad meer zal krijgen.<p>-De firmware die voor de nieuwe module geschreven wordt in de oude module niet werkt.

Je gaat dus niet slim bezig wezen als je een "oude" module gaat kopen terwijl de nieuwe firmware alleen voor de nieuwe module te gebruiken is en er naar aller waarschijnlijkheid voor de "oude" huidige module geen nieuwe firmware meer zal verschijnen.

De nieuwe firmware is voor de 2 MB versie geschreven en zal dus in de 1MB versie NOOIT werken.

------------------------------------------------------------------------

Even voor de duidelijkheid. Ik probeer mensen voor een mogelijke miskoop te behoeden, maar als ik het mis heb hoor ik dat graag!

------------------------------------------------------------------------<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Geplaatst:

Veel sites geven te kennen dat er binnen kort SW beschikbaar komt dat 4in1 of meer sytemen zullen werken.

Ik geef deze info niet.<p>Ik weet dat de fabrikant de 1 Mb en ook de 2 Mb Flash in de Cam gebruikt alleen uit verkrijgbaarheid en kosten oogpunt, Firmware zal compatible zijn. Seca en Nagra nemen nu 109 Kb in beslag en de bestaande systemen verschillen niet bijster veel met elkaar kijk naar de Patch met Nokia 9500 en Humax.

De leverancier die jij aangeeft ken ik niet maar wel de distributor (LOL) en die krijgt in de tweede week volgend jaar weer volop om uit te delen en zijn niet vergeven.<p>Jenzy<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Jenzy ]</p>

Geplaatst:

Daar gaat het toch niet om? Ik zeg alleen dat je geen spullen moet kopen aan de hand van (nu nog) loze beloftes.

De nieuwe modules zijn met 2MB en of je die nou nodig hebt of niet, de nieuwe firmware zal alleen in die modules werken dus heb je aan die nieuwe firmware niets als je beschikt over een 1 MB module.

Tot nu toe is er voor de 1 MB versie alleen seca en nagra en dat hakt er nou niet echt in.

Bovendien loopt die seca en nagra versie op de meeste ontvangers zeer onstabiel.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Geplaatst:

Van wie komen deze beloftes dan ? Ik heb al aangegeven niet van de Distributor

Zie boven betreft firmware.

Geplaatst:

dan zal ik het anders formuleren wink.gif" border="0 <p>Ik zeg alleen dat je geen spullen moet kopen aan de hand van gekweekte verwachtigen door derden.

De nieuwe modules zijn met 2MB en of je die nou nodig hebt of niet, de nieuwe firmware zal alleen in die modules werken dus heb je aan die nieuwe firmware niets als je beschikt over een 1 MB module.

Tot nu toe is er voor de 1 MB versie alleen seca en nagra en dat hakt er nou niet echt in.

Bovendien loopt die seca en nagra versie op de meeste ontvangers zeer onstabiel.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Geplaatst:

Hi,<p>Ik weet dat de fabrikant de 1 Mb en ook de 2 Mb Flash in de Cam gebruikt alleen uit verkrijgbaarheid en kosten oogpunt word dit gedaan, Firmware is 100% compatible !<p>Betreft stabiliteit S+N : 100%<p> Jenzy

Geplaatst:

Dat is pertinent niet waar.

Ik sta in contact met de persoon die direct zaken doet met de maker van de firmware waar ik het over heb.

Die firmware zal alleen compatible zijn met de 2 MB versie. Dat lijkt me toch eenvoudig realiseerbaar door de firmware gewoon te groot te maken voor de 1 MB versie.

Hoe wil jij dan beweren dat de firmware waar je zelf geen invloed op hebt wel zal werken in de 1 MV versie? Dat bedoel ik dus met verwachtingen kweken die je niet waar kunt maken.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Geplaatst:

Wat ik in een vorige mail al vertelde is dat Firmware bv bij 6 systemen geen 1 MB soupeert maar Max 0.6 Mb, anders gezegd de 1 Mb grens zal nooit worden overschreden als er SW beschikbaar zou komen met meer systemen.<p>Toxic:

Ik sta in contact met de persoon die direct zaken doet met de maker van de firmware waar ik het over heb.<p>Jenzy:

Wie is je contact persoon ? Dan kan ik deze even corrigeren !<p>MVG Jenzy<p>PS. of moet ik Phil even een mailtje laten sturen ?

Geplaatst:

Jenzy, het ergste is nog dat je zelf schijnbaar niet snapt hoe deze CI werkt.

Net als andere CI's maakt ook deze gebruik van een bootloader die er alleen in de fabriek in kan worden gezet. Die bootloader is in het geval van de 2 MB versie copyright protected en mag dus alleen door de copyrighthouder in de CI worden gezet. Ieder bedrijf dat deze bootloader gebruikt zonder in het bezit te zijn van een licentie is dus direct strafbaar.

Aangezien jij als Jenzy Electronics niet strafbaar wilt zijn, laat jij dus de bootloader van de 1 MB versie (die van SIDSA dus) af fabriek in de CI plaatsen anders hebben de mensen niet veel aan hun apparaatje om de CI te "upgraden". De bootloader van de 2 MB versie die compatible is met de komende “hobby firmware” zul je tenslotte niet krijgen want die is van de concurrentie wink.gif" border="0

In ieder geval MOET er dus een bootloader in de CI zitten anders is ie waardeloos!

Vergelijk het hele verhaal maar met de euro CI v1.06 Die zijn onderling ook niet uitwisselbaar vanwege de euro bootloader.

Als je dus een 1 MB Uni CI koopt met “Jenzy’s bootloader” kun je GEEN firmware "upgraden" die voor de 2 MB versie van de concurrentie is gemaakt omdat die 2 MB firmware alleen met de copyright protected bootloader werkt.

Aangezien een klant die bootloader alleen door de CI open te maken en met zeer dure apparatuur in de CU kan plaatsen zit je dus met een dilemma.

Die klant kan dus alleen maar de firmware gebruiken die SIDSA ze bied en die bieden officieel niets! Ook jij kunt de klanten officieel niets bieden dus doe je in MIJN ogen een slechte koop door een CI te kopen waar de kans op een goede firmware niet echt rooskleurig is laugh.gif" border="0 <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>P.s. Jenz/sy, Voor jouw informatie: Afgezien van de bootloader kun je de firmware ook onnodig groot maken en die van een aantal extra instructies voorzien waardoor hij niet meer in een 1 MB flash past. Dan zul je dus wel naar een 2 MB versie MOETEN laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Je kunt hobbyen wat je wilt, maar de CI is pas interessant als er firmware voor is en je die zonder bak en braadwerk in de CI kunt zetten. Zonder de speciale 2 MB bootloader dus weinig kans:-)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.