MehmetArslan Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 De zekering was eruit geklapt en nieuwe erin had dezelfde effect. C7>>470uf 200V had een sluiting , zonder C7 getest >>geen sluiting. Een condensator wat ik liggen had erin gedaan 82uf 400V. Zekering weer eruit en een zwart onderdeel dat in serie staat met de fase mee opgeblazen. Zwart onderdeel heeft de opschrift "DSC 3D-15" Waar moet ik beginnen te zoeken???? Groeten Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Moderator Matchless Geplaatst: 11 december 2005 Moderator Geplaatst: 11 december 2005 tis wel een heel erg groot verschil tussen 470uF en 82 uF. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
MehmetArslan Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Geplaatst: 12 december 2005 Elco van 470 uf was ook niet in de shop te krijgen, dit zal enkele dagen moeten wachten. Onderdeel 3D-15 is een NTC die de aanloopstroom zou moeten beperken. Ik kom hier nog op terug , bedankt alvast. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Steve Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 hiervoor kan een tp10d9 termistor in. gebruik wel dezelfde waarde van de elco die defect was
MehmetArslan Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Geplaatst: 13 december 2005 Steve, Ik heb de SG170 tehrmistor al besteld komt morgen. TP10D9>> 10ohm/2.3A Sg170 >> 4ohm/8A Is dat ook goed? Zie datasheet als bijlage. Groetjes Satwolf 1039448-Thermistor.pdf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
MehmetArslan Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Geplaatst: 14 december 2005 Nou zeg, Heb ik de condensator , en thermistor vervangen explodeerd de glaszekering. Na een beetje meten merk ik dat TRP1 (triode tyristor STF8A60 ) in sluiting is. Was dit al zo weet ik niet , als dit pas gebeurd zou zijn wat kan er dan nog schelen? Een relevante vervanger voor de TRP1 zou ik ook graag willen. Groeten Satwolf 1039959-STF8A60.pdf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
MehmetArslan Geplaatst: 19 december 2005 Auteur Geplaatst: 19 december 2005 Na vervanging van volgende onderdelen alles in orde , voeding loopt. Condenstator 470 uf 200V Thermistor Brug Glaszekering Triac Bedankt voor alle hulp. Groeten Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen