Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Ik wil van een Irdeto cam een allcam/freecam maken, welke gangbare irdeto-cam (welk versie nummer) is hier geschikt voor? en is het mogelijk de software/eeprom die in de originele cam zit te backuppen? welk programma word er gebruikt voor het flashen? ik heb alleen een simpel dos programmaatje gevonden... Wie kan mij hier wat info over geven? Alvast bedankt,<p>Groeten, Donald.
prutsie Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 -Freecam 2.17 is de meest gebruiksvriendelijke software die er nu is voor de "oude" irdeto cim. -Nee, de oude software kan je niet backuppen, maar waarvoor is dat nodig ? -voor het flashen is er een windows loaderprogramma beschikbaar, meestal zit het bij de freecam bin file. Het dos programmatje is waarschijnlijk om van een irdeto euro cim V1.05 een alphacrypt of een seca cim te maken.<p>Ik ga ervan uit dat we praten over een oud type irdeto Common Interface Module (cim). het nieuwe type, de zgn. euro cim is niet meer te herprogrammeren, behalve V1.05. de eurocim is te herkennen aan de text "any and all.....". de softwareversie kan je bekijken als de cim in je ontvanger zit. de software kan je vrij simpel vinden door eens goed met google te zoeken. deze is op meerdere plaatsen op te halen. succes Peter.<p>ps. lukt het helemaal niet, dan even een pm. ik moet ergens op een cd'tje nog wel eea. hebben staan, maar waarisdatdinggebleven ! Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 de freecam2.017 file is uiteraard op mijn homepage te vinden, ik gebruik zelf meestal de nokia 9600 om cims te flashen maar het kan ook gewoon met een pcmcia slot. maar de uitleg van prutsie was al duidelijk ! mvg
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Inderdaad duidelijke uitleg, bedankt prutsie...<p>Ik moet dus nog een irdeto cam aanschaffen, heb dus nog niks... maar het ging mij dus erom welke irdeto cam ik zou moeten aanschaffen, waar dus het meest mee mogelijk is, of gewoon wachten tot eind januari op de 2 MB versie van de Universal Cam?<p>Er zijn dus 3 soorten Irdeto Cams: De Euro/Irdeto II cam (v1.05) en de Oude Irdeto I Cam v0.0.3 - v0.0.7 en de Originele Irdeto Cam v4.6SE, waarbij dus de EuroCam eenmalig te flashen is?<p>Ik heb de Force Receiver met 3 systemen, 2 card readers (viaccess, conax) en 1 aston v1.05 cam, en nog 1 slot over waar dus de irdeto cam in zou komen, welke cam zou het meest geschikt zijn?<p>M.v.g.<p>Donald.
prutsie Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Je maakt een klein foutje. er zijn inderdaad 3 soorten irdeto cams, echter maar 2 soorten irdeto Common Interface Modules (cim). 1/de oude, via de nokia9600 of pcmcia van de laptop te flashen 2/de op de "Euro ci" gebaseerde. van deze versie is alleen de 1.05 EENMALIG om te zetten naar Alphacrypt, of seca 1.04 op up.<p>de oude cim's zijn schaars, en daardoor belachelijk duur. F400.-- is een redelijk gangbare prijs, je ziet ze echter ook voor F500.-- of meer. softwareversie 4.6, 4.6SE, 4.7SE, en natuurlijk de freecam versies zijn NIET de originele software. volgens mij trouwens V0.0.3 en 0.0.7 ook niet, maar ik weet echt niet meer weet wat er nou wel ooit van de fabriek uit opgestaan heeft ? Ik ben geloof ik 3 dagen de bezitter geweest van een originele irdeto cim. Hierna werd versie 0.0.3 ??? erop gezet. (geloof ik). Peter.<p>Oeps, nog 1 ding, ik zou vanwege de idiote prijzen even wachten met een cim aan te schaffen. Je weet het maar nooit met die nieuwe cim.<p>[ 27-12-2001: Bericht gewijzigd door: prutsie ]</p> Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 27 december 2001 Geplaatst: 27 december 2001 Bedankt voor de info, ik wacht inderdaad nog even tot eind januari... je weet maar nooit wat er van die "Universal Cam" te maken valt, en anders kan ik altijd nog een oude irdeto cam kopen...<p>M.v.g,<p>Donald.
Aanbevolen berichten