Ga naar inhoud

signaal schotel te splitten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb op dit moment een dubbele lnb waar 1 kabel uitkomt, die naar mijn dreambox gaat. Is het mogelijk om op deze kabel een soort splitter te zetten, zodat ik de sky star 2 kaart in mijn pc ook kan gebruiken ? Zo ja, wat heb ik hier dan voor nodig?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

nee, je kunt het signaal via de receiver wel doorlussen maar 2 verschillende zenders tegelijk kijken zal dan niet lukken

beter vervang je hem door een twin monoblock, met 2 uitgangen dus

Geplaatst:

Het is niet nodig om twee verschillende kanalen tegelijk te kunnen kijken. Dus ik ga het proberen door te lussen vanaf de dreambox.

Bedankt.

Geplaatst:

Een (wissel)schakelaar kan wel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Citaat:
Een (wissel)schakelaar kan wel.

Een 12V coax switch bv, maar dat biedt geen voordelen tov doorlussen, of het moet al makkelijker zijn ivm de fysieke ligging van de kabels.
Geplaatst:

In deze draad staan de beperkingen van het doorlussen beschreven, en hier het een en ander over het gebruik van een splitter. Beide methoden hebben hun mogelijkheden en beperkingen.

Een wisselschakelaar of 12v switch gaat natuurlijk ook, maar dan krijg je altijd maar op één ontvanger signaal.

Zorg er bij deze koppeling wel voor dat de chassis van je PC en de dreambox geaard zijn. Anders kunnen er inderdaad problemen ontstaan als je de koppeling maakt. Het uitschakelen zoals Unetwork aangeeft is dan vaak nog niet voldoende de stekker moet er zelfs uit. Hierover meer in deze draad.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen