Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Mijn Provider geeft een Uploadsnelheid aan van: 256 Kb/s Mijn snelheid gemeten op steedtest is: 26.5 KByte/sec Nu wordt er door Provider gezegt dat ik de gemeten snelhied met 10 moet vermenevuldigen???? Graag een uileg
Ome Merde Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 algemeen gezien klopt dat wel aardig. er is vast wel ergens een berekening te vinden die ik even niet kan vinden. merDe deze ruimte is te huur
Alventali Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Je upload snelheid word door de provider in Kilo[color:"red"]b[/color]its aangegeven. En op speedtest in Kilo[color:"red"]B[/color]ytes Het verschil zit 'm in de aanduiding van de b Hoofdletter of niet. 1 KiloByte is ik meen 8 Kilobit. Wat er opneer zou komen dat jou maximum upload snelheid 256/8= 32KB zou zijn. ik hoop dat het weer een beetje duidelijk is Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
EL PIÑO Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Citaat: Wat er opneer zou komen dat jou maximum upload snelheid 256/8= 32KB zou zijn. Maar dat is theoretisch gezien, door de overhead (dus de snelheid die het o.a. het internetprotocol verspilt) is het aantal (kilo)bits door 10 delen een reëlere schatting, en dan kom je dus uit op 25,6.. Hou je zelfs nog wat over. Tip voor iedereen: Let op het verschil tussen Kb (Kilobits) en KB (kilobytes), het zit hem dus in de B. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Vette73 Geplaatst: 28 december 2005 Geplaatst: 28 december 2005 Als vuistregel kan worden gebruikt dat je ongeveer 80% van de maximale bandbreedte ook echt ter beschikking hebt (de rest gaat op aan overhead). Met 82% is 26,5kB dus gewoon goed. Bij een download snelheid ban 512kb zou je dus ongeveer 53kB moeten halen. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen