Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ben aan het experimenteren met suse 10.

Ik heb een skystar2 kaart,als ik met kaxtv wil kijken krijg ik geen beeld,kanalen scannen doet ie prima.Op een vorige posting kreeg ik het antwoord of ik wel de juiste codecs had geinstalleerd.Daarop heb ik de w32 codecs geinstalleerd waarin naar ik aanneem wel alle codecs zouden zitten.Maar nog steeds geen beeld.Ook als ik een avi(xvid) wil afspelen heb ik geen beeld.Heb wel de xvid codec geinstalleerd.Wat gaat er nu mis?

Geplaatst:

Hier ben ik ook een tijd mee bezig geweest. Kaxtv is volgens mij hetzelde als Kaffeine. Dit is een programma voor een KDE-desktop. Ik heb beeld gekregen nadat ik naast Kaffeine ook Kaffeine-xine geinstalleerd had en een KDE-desktop. I draai zelf met Ubuntu.

Mijn ervaring is dat het een instabiel programma is. Het werkte alleen als ik na het opstarten van de PC direct Kaffein opstarte. Van de kanalenscan begrijp ik tot heden geen ene jeweetwel, maar.... ik had uiteindelijk wel beeld.

Ben er zelf mee gestopt

Geplaatst:

Maar mee stoppen dus,heb de kaart trouwens wel werkend gekregen onder kanotix.Vind het wel vreemd dat het onder suse zo`n groot probleem is.Linux is linux zou je toch zeggen.Na de installatie van suse10 kwam hij zelf met de melding dat ie kanalen wilde scannen,kon netjes aangeven dat ik de astra wou scannen.Scan loopt perfect(geen nonames zoals met progdvb onder windows) maarja geen beeld.....

Geplaatst:

Heb even een nieuwe schone installatie van suse 10 gedaan.

Als ik nu kaffeine opstart kan ik netjes kanalen scannen op de astra.

Als ik vervolgens dvb aanklik krijg ik de volgende meldingen.

xine: couldn't find demux for >/home/robbedoeske/.kaxtv.ts<

xine: found input plugin : file input plugin

demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "video_decoder: no plugin available to handle 'XviD'

xine: found demuxer plugin: AVI/RIFF demux plugin

demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "demux_avi: invalid avi chunk "video_decoder: no plugin available to handle 'XviD'

video_decoder: no plugin available to handle 'XviD'

Ik begrijp dat er iets mist,maar hij meld ook dat xvid er niet is,maar dat heb je toch niet nodig.Kan iemand me vertellen wat ik moet installeren?Heb ook al es kaxtv geinstalleerd maar die werkt ook niet.

Geplaatst:

Heb dat inderdaad al geprobeerd,hele mooie stap voor stap uitleg.Maar op een bepaald moment moet je geloof ik met dmesg kijken of de skystar herkent word,en dat was bij mij niet het geval.Onder suse word hij wel herkent.Kan dit aan de revisie versie van de skystar liggen?

Geplaatst:
Citaat:
Heb dat inderdaad al geprobeerd,hele mooie stap voor stap uitleg.Maar op een bepaald moment moet je geloof ik met dmesg kijken of de skystar herkent word,en dat was bij mij niet het geval.Onder suse word hij wel herkent.Kan dit aan de revisie versie van de skystar liggen?

Ik ben bang dat dit aan suse 10 ligt, sinds suse 10 er is doemen er werkelijk rijen aan problemen op, op elk form zie je wel weer zooi andere problemen en zo ook met tvkaartjes en satkaartjes, netwerk problemen, kde crashes, geen dvd's kunnen afspelen, het gemis van vele codecs, standaard geen xine installed, een hele waslijst dus al aan ellende nu.

Ik heb suse 10 precies een week gedraait en was toen ziek van al die kinderziektes die er in zitten, zat meer te configgen dan er daadwerkelijk mee te werken en ook mijn avermedia tv kaart wilde geen beeld geven, xine installed wel beeld maar regelmatig crashes, netwerk share problemen samba crashte regelmatig zucht.

Probeer gewoon een andere distro of heb geduld tot suse wat bugfixes stuurt.
Geplaatst:

Heb hier ook nog suse 9.3,maar daar lukte het ook niet mee,de enigste die meteen werkte was kanotixvdr,die gaf gelijk beeld.Het schijnt dat debian de beste ondersteuning geeft,maar ik vond het wel een uitdaging om het met suse werkend te krijgen.

Geplaatst:
Citaat:
Heb hier ook nog suse 9.3,maar daar lukte het ook niet mee,de enigste die meteen werkte was kanotixvdr,die gaf gelijk beeld.Het schijnt dat debian de beste ondersteuning geeft,maar ik vond het wel een uitdaging om het met suse werkend te krijgen.

Ik gebruik mandriva 2006 ondersteund werkelijk alles per direct correct, niks geen problemen met audio, video, memsticks, wifi noem het maar op, let wel dat ik de betaal versie van mandriva gebruik en niet de gratis download alhoewel de gratis download voor velen al wel zal voldoen.

os[Linux 2.6.12-12mdk - Mandriva Linux release 2006.0 (Official) for i586] cpu[AMD Athlon XP 2800+, 2075.653 MHz (4120.57 bogomips).

Tot nu toe meest tevree over deze distro !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen