Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 na een voeding reparatie van mijn samsung heb ik nu geen signaal meer op mijn samsung 9500.meet nog wel spanning op de lnb uitgang.heb inmiddels in het tunerblikje een elco vervangen dit is een voorkomend probleem bij de samsung,maar ook na de nieuwe elco heb ik nog geen signaal maar wel spanning.iemand nog een goede aanwijzing/tip.na het verwijderen van het tunerblikje heb ik per ongeluk een smd condensator van de print gedrukt,heb deze weggegooit ja stom maar heb een andere er op gezet van een iets donkerde kleur maar waarschijnlijk niet van de zelfde waarde,kan dit kwaad zal wel he. gr
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Maak eens een foto van de plek waar jij de condensator hebt weggedrukt. Mogelijk kunnen we dan "vergelijken" p.s. post anders op de Site van Papagen daar staat wel een foto van het "geopende" tuner-blikje
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 de foto heb ik al,decondesator ligt buiten het tunerblikje,maar ik weet hoe ik een cirkeltje om de condensator krijg met welk proggie doe je dat.foto van mijn tuner.zie bijlage. gr
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Je bent aardig aan het SPITTEN geweest. Maar ik zie de fout al. De blauwe condensator heb je ook toegevoegd/vervangen. Onder de rechterpen het je nu een sluiting gemaakt. Hieronder het soldeerpunt zal een klein SMD condensatortje en zo te zien heb je die niet alleen verwijdered, mar beide contactpunten NAAR MASSA KORTGESLOTEN. Iets minder tin en uitsluitend rechts aansluiten. suc6
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 dsr9500,bedoel je dat ik het pootje van de grote condensator op de kleine condensator aan de linkerkant moet solderen.of moet ik hem meer aan de rechter kant van de kleine smd solderen.alvast bedankt. gr
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 vergelijk beide foto's maar eens heel goed
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 en deze dan niet die waar de pijl nu heen staat, maar op de foto hier zie ik op de pijl van jou foto eea net iets anders ; er mist daar een condensator en die hele plek het je met de soldeerklodder kortgesloten. p.s. heb je een hele printspoor losgetrokken ?? je had die elco helemaal niet hoeven verwijderen alleen degene die in mijn foto is gemarkeerd.
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 de elco op je laatste foto heb ik ook als eerste vervangen heb toen even signaal gehad maar dat liep binnen 20 sec weg,toen heb ik maar de andere ook vervangen dit mocht ook niet baten en heb daarmee ook het print spoor losgetrokken,denk dat ik een nieuwe of tweedehands tuner moet kopen.ga het nog wel even proberen,laat nog van mij horen. gr
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 focus je even op die rechter pin aan de blauwe elco. Dit kun je, gok ik, nog oplossen. een nieuwe tuner kopen kost veel meer moeite.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen