Chelsea Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Hi all, Ik heb enkele dagen geleden fedora core 4 op mn server geplaatst. Ik heb ook mn router statische ip adressen gegeven en een ip adres ingesteld op de server. Nu kan ik vauit mijn pc die op dezelfde router zit op de server via ssh. Ook kan mn laptop op het netwerk maar niet op internet, ook de server kan niet op internet. Wat kan hier mis zijn? Alvast bedankt
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 klinkt als een ontbrekende route in je routingtable, of een gebrek aan ingestelde DNS servers. Je routingtable kan je controleren met /sbin/route -n... hierin moet een route staan met Destination 0.0.0.0, waar de gateway het ip-adres is van de router. DNS servers kan je instellen in /etc/resolv.conf.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Mocht je een Speedtouch modem hebben, en je gebruikt die ook als dns server, daar wil Linux op een of andere manier niet goed mee omgaan. Gebruik dus gewoon de dns servers van de provider zelf.
Chelsea Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Geplaatst: 13 december 2005 nee is een smc, ben nu niet thuis maar check straks even de dns adressen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen