Ga naar inhoud


Aanklacht tegen Peter R de Vries


Gast

Aanbevolen berichten

Was het niet zo dat veel misbruiker ook misbruikt zijn geweest. En dus slachtoffer waren voor ze dader werden? Je werpt je ten koste van alles op voor de slachtoffers wat doe je voor die mensen.....

 

Hoop overigens dat ze het inderdaad voor laten komen. wil wel eens zien hoe onze rechtstaat ermee omgaat

 

Over tv persoonlijkheden gesproken het valt mijn vriendin altijd op hoe vreselijk veel mensen hier op tv homosexuelen zijn. Percentueel geen afspiegeling van de bevolking

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik ben dan ook meer voor chemische castratie dan ze in een cel te gooien en de sleutel weg te smijten.

 

Chemische castratie is goed, maar of dat een oplossing is?

'Onder de gordel veranderen de pillen iets, maar niet in het hoofd van de ontuchtpleger.'

 

Gr,

Rataplan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
MiLo schreef:Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben als ik 'm nooit meer op TV zie - het is gewoon niet mijn favoriete stijl journalistiek.


Tuurlijk, mag je ook vinden. Zo zijn er mensen zat die de stijl van Willibrord Frequin niets vinden. En daarbij moet ik zeggen dat ik Willibrord ook wel vrij ver vond gaan, en dat hij nogal brutaal was. Maar dit kan je niet vergelijken met Peter r. de Vries vind ik zelf. De enige overeenkomst van beiden is dat ze iets aan de kaak wilden stellen, van een instantie o.i.d. Soort van breekijzer dus. Maar in het geval van Peter, deze bestrijkt een veel breder vlak dan alleen misstanden. Hij probeert ook zaken op te lossen, wat voor veel mensen van belang is i.p.v. wat Willibrord doet wat gaat over een individueel persoon of een gezinnetje.

Citaat:
MiLo schreef:En ook Peter moet zich aan de wet houden - ook hij heeft niet het recht om zomaar mensen te schaden, ook al ben je een stom rund als je zoiets op een floppie laat rondslingeren. Als iemand zijn huisdeur open heeft staan, betekent dat niet dat je dan ook zomaar mag inbreken.
(Als ik ze had gevonden, had ik de eigenaar geprobeerd op te sporen, wat niet al te moeilijk is als hij een auto bij je least. Een blije klant levert tenslotte op de lange termijn meer geld op... En als ik de AIVD was, zou ik nooit meer een brik bij die maatschappij leasen.)


Peter houdt zich heus wel aan de wet, en ik heb de gehele uitzending gezien. Ik kan nog geen één punt opnoemen waaruit blijkt dat hij iemand heeft geschaadt. Ten eerste heeft Peter er duidelijk bij vermeldt dat de zaken die op de diskette stonden gebasseerd zijn op informatie wat die informant van de RID heeft verzameld. Het ging hier niet om échte bewijzen, met hieraan bronnen gerelateerd, want zelfs die ontbraken. Daarom heeft Peter ook aan het eind van die reportage een aantal zaken gerectificeerd (zoals de zaak rondom een vroegere voorzitter van de LPF, en die zaak bij een oliemaatschappij. Iets met steekpenningen.).

Ik ben het met je eens dat gevonden voorwerpen terug moet worden gebracht naar de rechtmatige eigenaar. Ware het niet dat het hier gaat om informatie die in verkeerde handen had kunnen vallen. Daarom vind ik in dit geval het dan ook terecht dat Peter hier aandacht aan heeft geschonken. Wat ik zo laf en hypocriet vind is het feit dat, nu dat Peter het in de opebaarheid heeft gebracht, hij moet boeten. Terwijl de aivd medewerker er met een milde straf vanaf komt.

Ze moeten de verantwoordelijken, die verantwoordelijk zijn voor het kwijtraken van die diskette's gewoon goed straffen i.p.v. Peter. Bovendien is nog niet bewezen dat de bewuste aivd medewerker ze zelf heeft zoekgemaakt. Voor hetzelfde geldt wil iemand die aivd medewerker erin luizen en hebben ze gewoon copiëen achter gelaten in die auto.

Wat ook zo vreemd is aan dit verhaal: ze lagen 2 jaar lang in een bureaula.... sorry, maar het eerste wat ik zou doen is kijken wat er op staat als ik zoiets krijg uitgereikt. Dat is mens eigen! Dus ik weet niet wat ik hier allemaal van moet geloven.....Raar zaakje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

column van Rob Hoogland, uit De Telegraaf 15-12

 

VERTROUWEN

Om nu te zeggen dat mijn vertrouwen in onze geheime diensten na de laatste uitzending van Peter R. de Vries is gegroeid, nee, dat gaat mij ietwat te ver.

Wij Nederlanders hebben altijd de neiging een karikatuur van onze AIVD en RID te maken. Tot voor kort dacht ik dat het wel zou meevallen en dat de kwaliteit van onze secret services vergelijkbaar zou zijn met die in het buitenland. Nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Misschien is de werkelijkheid zelfs wel karikaturaler dan die karikaturen.

Mijn vertrouwen in Peter R. de Vries zelf is evenmin gegroeid. Naarmate zijn programma vorderde dacht ik steeds vaker: „Is hier nu de journalist aan het werk of de politicus?” Vijf dagen later zou immers de uitslag van de enquête worden bekendgemaakt op basis waarvan hij over zijn politieke toekomst zou beslissen.

Dat maakte zowel de inhoud – met veel te weinig wederhoor en veel te veel ranzigheid gebracht – als het tijdstip van zijn show verdacht, zoals trouwens heel veel rond deze affaire verdacht was. Zo verdacht dat ik de complottheorieën over de moord op Pim Fortuyn weer serieuzer ben gaan nemen.

Over Peter R. de Vries gesproken.

Bijna een kwarteeuw geleden, toen hij nog een jong en ambitieus verslaggevertje bij De Telegraaf was, deed hij mee aan het fameuze interne Tien-over-roodbiljarttoernooi om de Jan van der Pol Wisselregenjas, genoemd naar een onvergetelijke Telegraaf-archivaris die overal en altijd een regenjas droeg.

Als organisator schreef ik daarover voor het personeelsorgaan een badinerend verslag waarbij ik alle deelnemers een tweede initiaal gaf, behalve hem. Niemand die reageerde, op Peter de Vries na, die toen al bezig was met carrièreplanning en zich dus reeds Peter R. de Vries was gaan noemen.

 

Wat nu te doen met die geheime diensten van ons?

„Never spoil a good story with the truth”, is een gevleugelde uitdrukking binnen de Britse boulevardpers. Vrij vertaald: „Nooit een goed verhaal met de waarheid verpesten.”

Wellicht is het eveneens een veel gebezigde uitspraak bij onze 007’s op klompen, die blijkbaar óók een broertje dood hebben aan checken als zij informatie hebben ontvangen die op een of andere manier wel bruikbaar is. Vraag het maar aan Hans Simons. Vraag het maar aan Ferry Hoogendijk. Vraag het maar aan die voormalige gewestelijke PvdA-voorzitter. Stuk voor stuk ontkennen zij hevig verontwaardigd.

En vraag het maar aan Pim Fortuyn.

O nee, dat kan niet meer.

Die werd de afgelopen dagen, voor alle zekerheid kennelijk, zelfs voor de tweede keer vermoord, toen hij zich helemáál niet meer kon verweren.

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak af, dit onderwerp is mij iets te politiek geladen.

 

Wel wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een paar kanttekeningen neer te zetten.

 

Naast moslim terrorisme heb je jarenlang ellende gehad van de ETA, IRA, RAF en meer van dit soort groepjes onbenullen.

Dat zijn groepen die nog steeds bestaan en toch hoor je door de aangepraate angst voor moslims hier niets meer over.

 

Over Peter R. de Vries wil ik alleen zeggen dat het laf is om op deze manier misbruik te maken van een paar aan hem verkochte diskette's.

Geheel toevallig dat hij hier nu mee naar buiten komt met die verkiezingen die steeds dichterbij komen.

Voor hetzelfde geld had hij die zooi al meer dan een jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee heren,

 

de thread is nu vrij lang open geweest en iedereen heeft zijn zegje kunnen doen. Voordat het uit de hand loopt, want dat gebeurt 9 van de 10 keer als het over politiek, godsdienst, of buitenlanders gaat, sluit ik de boel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...