Triax-88 Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Essent en Casema samen in hdtv voor WK voetbal Uitgegeven: 13 december 2005 14:46 DEN HAAG - De kabelbedrijven Essent Kabelcom en Casema willen komende zomer samen het WK voetbal in hdtv-kwaliteit in de huiskamer brengen. Hdtv staat voor scherpere beelden en kleuren. Voorwaarde is wel dat consumenten over een hdtv-toestel beschikken en een abonnement hebben op de ontvangst van digitale televisie. Essent en Casema kondigden hun samenwerking dinsdag aan met de Zuid-Koreaanse elektronicaproducent Samsung, die de digitale ontvangers levert. Met de NOS wordt nog gesproken over het doorgeven van het hdtv-signaal. De omroep voert daarover ook besprekingen met het kabelbedrijf UPC, dat met Philips werkt aan het brengen van voetbal met hoogwaardige beeldkwaliteit. De kabelbedrijven verwachten dat 2006 de doorbraak wordt van hdtv. Elektronicaproducenten als Philips en Samsung hopen daar ook van te profiteren. In de jaren negentig mislukte nog de introductie van de nieuwe standaard voor televisiekijken. Een woordvoerder van Casema zei dinsdag dat het bedrijf later deze week meer wil bekendmaken over de kosten voor de kijker. Gedacht wordt aan het aanbieden van aparte sportkanalen of aan het doorgeven van meerdere zenders in hdtv. Het hele tv-pakket overhevelen naar de nieuwe standaard is nog een brug te ver, stelde de woordvoerder. bron: nu.nl Wanneer kunnen we zoiets van CD via de schotel verwachten??? Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Ik ben benieuwd of die kabelbedrijfjes dit kunnen zonder kwaliteitsverlies. Je gaat mij niet wijsmaken dat daar genoeg bandbreedte voor is op de kabel, als je alleen al ziet wat daar op wordt aangeboden qua diensten. TV home van Essent schijnt ook aardig belabberd te zijn aangaande de beeldkwaliteit. Heb mogen aanschouwen bij iemand dat je echt blokjes in beeld zag bij gerennomeerde zenders als ned 1,2,3 en rtl. En laten we het dan niet hebben over het aanbod van TV home, ze stoppen er zelfs FTA kanalen in waar je dan voor moet betalen. Oplichters.
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Inderdaad, we kunnen het allemaal afbranden, voordat we ooit een beeld in HD via de kabel hebben gezien...
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Precies, we geloven die kabelmaatschappijen maar op hun blauwe ogen en trekken ons niets aan van wat voor bandbreedte HD tv in beslag neemt...
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Het wordt tijd dat via de sateliet ook een pakketje zenders in HDTV worden aangeboden voor Nederland
Triax-88 Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Geplaatst: 14 december 2005 Citaat: Het wordt tijd dat via de sateliet ook een pakketje zenders in HDTV worden aangeboden voor Nederland Dat lijkt mij inderdaad hoog tijd anders zie ik in de nabije toekomst een hoop mensen overschakelen van schotel naar digitale TV, geen goede ontwikkeling voor ons sat liefhebbers lijkt me. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 en daarom verdwijnen dus vanaf 2007 de analoge zenders van de kabel. zo worden er dus 36x5 plaatsen weer vrij gemaakt. 1 analoog neemt de plaats weg van 5 digitaal staat gelijk aan 2.5 plaatsen hd. Mvg Tiger0120
EL PIÑO Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Citaat: Het wordt tijd dat via de sateliet ook een pakketje zenders in HDTV worden aangeboden voor Nederland Welke andere Europese landen hebben er dan een pakket zenders die full time in HDTV uitzenden? Nederland is nooit vroeg met dit soort dingen, dus voorbeelden moeten er zijn dan.. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Ik hoop dat als er eenmaal een stevige basis ligt andere netwerken ook hun content in HDTV gaan uitzenden. Net5 bijvoorbeeld zend veel Amerikaanse series uit die in HD zijn opgenomen. Als het HD netwerk in Nederland er ligt moet het voor Net5 toch niet zo mogelijk zijn de series in HD aan te bieden.
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Al eens je neus over de oostgrens gestoken..? Ik noem zo maar wat: Premiere, ProSiebenSat1 en consorten..? Dan gaat de BBC ook een HDTV service testen. En lees hier maar eens de headlines van de FKTG in Duitsland wat er zich zoal HDTV-matig aan het bewegen is om over 2K en 4K DI maar niet te spreken.
Gast Geplaatst: 15 december 2005 Geplaatst: 15 december 2005 Engeland, Duitsland en Scandinavie. Frankrijk volgend jaar.
EL PIÑO Geplaatst: 15 december 2005 Geplaatst: 15 december 2005 Citaat: Al eens je neus over de oostgrens gestoken..? Ik noem zo maar wat: Premiere, ProSiebenSat1 en consorten..? Zenden Pro 7 en Sat. 1 al constant in HDtv uit? En heeft Premiere een heel pakket aan zenders in HDtv? Volgens mij nog steeds niet. En in Duitsland zijn ze altijd vroeg, hier meestal laat. Citaat: Dan gaat de BBC ook een HDTV service testen. Mja, testen.. Maar nog weinig concreets dus. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
flodder11 Geplaatst: 15 december 2005 Geplaatst: 15 december 2005 Citaat: Citaat: Al eens je neus over de oostgrens gestoken..? Ik noem zo maar wat: Premiere, ProSiebenSat1 en consorten..? Zenden Pro 7 en Sat. 1 al constant in HDtv uit? En heeft Premiere een heel pakket aan zenders in HDtv? Volgens mij nog steeds niet. En in Duitsland zijn ze altijd vroeg, hier meestal laat. Citaat: Dan gaat de BBC ook een HDTV service testen. Mja, testen.. Maar nog weinig concreets dus. Helemaal mee eens. Behalve wat sporadische tests is er nog bijna niks in mpeg4-HD. Mvrgr T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
sattools Geplaatst: 16 december 2005 Geplaatst: 16 december 2005 Citaat: TV home van Essent schijnt ook aardig belabberd te zijn aangaande de beeldkwaliteit. Heb mogen aanschouwen bij iemand dat je echt blokjes in beeld zag bij gerennomeerde zenders als ned 1,2,3 en rtl. En laten we het dan niet hebben over het aanbod van TV home, ze stoppen er zelfs FTA kanalen in waar je dan voor moet betalen. Oplichters. Tsja, dat is dan al even geleden, sinds half oktober hebben zij een eigen netwerk en daar is de beeldkwaliteit van -zenders die rechtstreeks via glas naar TV Home gaan- stukken beter! NL 1-2-3 vindt ik zelfs mooier op TV Home dan op mijn Dreambox via de schotel... Maar ik ben het wel met je eens dat ik dat breedbeeld verhaal ook eerst wil zien en dan geloven want idd vreet het nogal brandbreedte en er zit inmiddels al best wel veel op die kabel (Inet, Telefonie, Bewaking etc) Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
flodder11 Geplaatst: 16 december 2005 Geplaatst: 16 december 2005 Citaat: NL 1-2-3 vindt ik zelfs mooier op TV Home dan op mijn Dreambox via de schotel... Heb az-grashoppers zitten kijken. Het beeld via schotel was vol met digitale artefakten. Het beeld via mijn analoge hark aangesloten op mijn crt was prachtig. Mvrgr T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen