Ga naar inhoud

Probleem USB naar Serial converter

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wou op mijn laptop waar geen com poort op zit een USB naar Serial adapter gebruiken zodat ik met setedit de settings van mijn Topfield TF4000 kan inlezen. confused.gif Hij installeert de adapter goed en maakt hem als com 3. Setedit (ingesteld op com 3) werkt echter niet. De nullmodemkabel is goed, want via de pc werkt hij wel. Wat kan het probleem zijn?

Geplaatst:

De USB adapter, dat probleem heb ik zelf ook gehad.

Ik werk beroepsmatig veel met seriele apparatuur en gebruik dus ook zo'n USB => serieel omzetter en de Topfield was een van de eerste apparaten waar ik geen goeie communicatie meer kon krijgen via zo'n kabel.

Dus ontvanger naar boven naar de desktop-pc, met dezelfde nulmodem kabel en daar werkte het wel.

Het enige wat je nog kan proberen is op de fabrikant van de chipset van die kabel (dus niet de fabrikant van je kabel, die heeft meestal oude drivers) een nieuwere driver heeft die beter werkt, dat heeft bij ons met een hoop apparatuur wel geholpen.

De meeste kans is dat je kabel de Prolific PL2303 of PL2303x chip bevat.

Drivers daarvoor kan je hier vinden: http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Heel vaak heeft dit te maken met het niet goed functioneren van de handshaking. Als de hardware de handshaking lijnen misbruikt dan wil het niet altijd even goed werken...

Dus simpel gezegt, kijk uit naar andere drivers of naar een andere verloop kabel.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Is setedit een Dos of een Windows applicatie?

Als het een Dos programa is, dus in een Dos venster draait, dan is de kans dat je het werkend krijgt miniem. Dos programma's grijpen vaak direct naar de hardware van de serieële poort en die is er niet bij een USB adapter. Onder Windows wordt de driver voor de serieéle poort vervangen door de driver van de USB adapter en daar werkt het dan meestal wel goed. Kun je de Topfield met een terminal programma benaderen? Als dat zo is probeer het dan eens met Hyperterm.

Rob Thonus, heb jij de communicatie met de Topfield werkend gekregen met nieuwere drivers ?

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Nee, ik heb wel een wat oudere driver dan er nu beschikbaar is, maar de Topfield wil niet communiceren via mijn USB => serieel converter.

Misschien met een nieuwere driver wel, maar dat heb ik niet meer geprobeerd.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

ok bedankt, ik g het eens proberen met een nieuwere driver.

Albert_H, Setedit is geen DOS programma maar een windows applicatie.

Geplaatst:

Mooi, dan heb je kans dat het gaat werken. Heb je de USB adapter al eens getest met een andere PC of laptop door op beide systemen met hyperterm even heen en weer te praten? Dit moet werken met een nulmodem kabel. Als dat werkt weet je zeker dat de serieéle poort werkt binnen het OS.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

• 3 weken later...
Geplaatst:

@ Rob

Ik heb onlangs contact gehad met de support mensen van prolific in taiwan

Er schijnt een probleem te zijn met windows XP en Intel processoren met hyperthreading.

Hun laatste driver helpt ook niet. de enige oplossing is om de HT functionaliteit uit te schakelen.

Dit kan in de bios of onder windows:

Run msconfig

ga naar boot.ini tab,

selecteer advanced optiond (in het midden, onderaan) set /numproc = 1.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen