Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het forum van DVBNetwork op de Happysat site las ik enkele berichten waarin aangegeven wordt dat de Skystar2 kaart de voeding van de PCI slots op enkele ASUS moederborden kan vernielen.

Hieronder de belangrijkste posts uit de betreffende draad.

grtmoby wrote:

Can anybody confirm about SS2 not working with the Asus A8N SLI, especiall the premium edition as I am planning to get one so soon. if yes, what about it with the MSI Neo4 SLI platinum.

Thanks

Confirm - Asus A8N SLI and SLI deluxe are NOT compatible with Skystar2 - Use of this card on these mainboards compromises the chipset. The power line for the PCI cards on these boards is defective.

Take a look at DvbViewer forum for a discussion on this matter.

I now use a Abit KN8 which works with the Skystar but has other defects. If I were you I would take a VIA board or even a Ati chipset board (if awayable). Nforce4 boards also have defective SATA and Network Adapter!!!

Enrico

I can confirm that the Asus Board K8N4-E Deluxe (and possible its variants) have problems with SS2. (It's a NF4/PCI-e socket 754 board that I bought for my low power mobile amd64 cpu).

I just wasted 2 of these boards.

Both boards have the same symptoms.

No PCI slots are working after I have tried the SS2 card - Now normal PCI cards are no longer working.

Windows XP does not find any PCI devices at all. Even the bios POST screen doesn't notify me about newly inserted cards. Normally when U insert a network card, the BIOS post screen says something like "network adaptor on IRQ".

It's funny b/c other than that the motherboards are working fine, just no PCI slots.

Instead I will try the MSI neo3-F socket 754 board - It has been confirmed working with SS2 card, also the PDF manual clearly states that it supports 5v PCI interface, something that is rarely mentioned in the manuals.

I just hope the MSI board supports my mobile CPU, but that's another story.

/Elo

Het forum waarop deze info staat is hier te vinden en de draad staat onder Hardware Skystar2.

Op ons eigen forum wordt hier over dit probleem gesproken.

In bovenstaande berichten wordt gesproken over een draad in het DVBViewer forum, deze draad is hier te vinden. Als de link niet werkt, het forum zit op www.DVBviewer.com/forum/index.php onder het topic Bug Reports.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hoi Albert,

Hartelijk dank voor het plaatsen van dit bericht.

In een bericht hiervoor heb je mij al antwoord gegeven op mijn vraag.

Ik hoop dat de mensen je advies in acht nemen en niet met de ss2 pci versie gaan werken in zo'n moederbaord. Ik hoop dat mijn pci sleuven nog werken want ik kreeg ook een blauw error scherm in beeld. Ik dacht dat er stond Machine_Check_exception.

Ik heb nu mijn usb versie aangesloten maar heb daar ook een probleem mee. Dat is eigenlijk hetzelfde als wat boven je bericht staat. Wel signaal maar bij scannen geen zenders vinden.

Groeten Edwin,

Dreambox 7025, VU+ Duo, CCCam 2.1.4, 1,20 schotel

Geplaatst:

Hallo Frico.

Met de USB versie moet het eigenlijk wel gaan. In het DVBViewer forum vond ik een post van iemand die alleen klaagde over het feit dat de USB verbinding 80% van de bandbreedte in beslag nam. De post staat hier maar is wel in het Duits.

Heb je alleen signaal volgens het setup4pc icoontje onderin de taakbalk of ook in de indicaties van progDVB ? Wat gebeurd er als je een enkele transponderscan laat doen op een transponder in de vier kwadranten van het bereik, dus onderband horizontaal en verticaal en bovenband horizontaal en verticaal ? Als je wel een scan kunt doen en dus wel kanalen in de channellist krijgt maar geen beeld hebt dan wijst dat in de richting van het video gebeuren, dus codecs en zo. Als je echter geen transponders kunt scannen ligt het probleem binnen de tuner of de DVB software die je gebruikt.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hoi Albert,

Bedankt voor je bericht.

Het probleem wat zich voordoet is alsvolgt;

In progdvb kies ik een transponder, zowel horizontaal als verticaal, ik kies voor scan die transponder, en dan geeft hij twee balken met bv 75% aan. Echter na een 10 seconden met scannen blijft de kanalen lijst leeg.

Groeten Edwin,

Dreambox 7025, VU+ Duo, CCCam 2.1.4, 1,20 schotel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen