Ga naar inhoud

Advies bij keuze appatuur voor ontvangst op meedere kamers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Situatieschets:

Huidig: kabel UPC, via een antenneversterkers lopen kabels naar iedere ruimte in het huis.

Plan: Schotel met dual LNB. één kabel naar een receiver in de woonkamer. De andere andere aansluiten op een receiver die in de meterkast komt. Deze vervolgens aansluiten op de bestaande antenneversterker en kabels. Op deze manier kan er beneden en boven apart gekeken worden naar verschillende zenders. Maar nu komt het:

Hoe krijg ik het voor elkaar om de receiver, in de meterkast, met één afstandbediening te bedienen door het hele huis? Ik heb wel eens van de kubusdingen gezien maar dat is geen optie vanwege het aantal wat ik dan nodig heb. Bestaan er receivers met een AB die niet met Infrarood maar met HF werkt of iets dergelijks... Wie weet raad?

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Geplaatst:

Waaom zet je niet 1 ontvanger boven en de andere beneden?

Dan heb je ook geen gedoe met die kubussen

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:
Citaat:
Waaom zet je niet 1 ontvanger boven en de andere beneden?

Dan heb je ook geen gedoe met die kubussen

Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Er zijn dus meedere kamers boven waar TV's staan. In totaal zou ik dan vijf receivers moeten hebben....

Geplaatst:

als je op al die tv's tegelijk naar verschillende programma's wilt kijken is dat inderdaad de enige oplossing.

Geplaatst:
Citaat:
als je op al die tv's tegelijk naar verschillende programma's wilt kijken is dat inderdaad de enige oplossing.

Wie zegt dat ik op al die tv's naar verschillende programma's wil kijken?
Als ik beneden en boven (op één van de vier tv's) maar naar iets anders kan kijken. Aan één receiver voor boven heb ik dus genoeg.
Ik wil deze receiver alleen kunnen bedienen op afstand. Zodat ik niet naar mijn bijvoorbeeld slaapkamer moet lopen om te zappen, als ik toevallig op zolder zit.
Ik wil dus gebruikmaken van mijn bestaande infra. Op iedere kamer zit een cai. Deze worden vanuit een antenneversterker gevoed. Als ik dus op de HF-uitgang van de receiver de antenneversterker aansluit. Dan kan ik op 4 kamers naar het zelfde beeld kijken. Nogmaals het gaat dus om de bediening van deze ene receiver !

Geplaatst:

Je zij toch echt:

quote:

Op deze manier kan er beneden en boven apart gekeken worden naar verschillende zenders

///

maar om terug te komen op jouw vraag:

Je zal toch echt met meerdere kubussen gaan moeten werken als je op iedere kamer wil kunnen zappen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Er bestaan afstandbedieningen, die op RadioFrequentie werken. Maar of dat ook opgaat voor de satontvanger?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen