Gast Geplaatst: 2 februari 2002 Geplaatst: 2 februari 2002 Hallo vrienden, Ik zie de boom/bomen niet meer inzake de Uni Cam. Ben in bezit van Echo* 3000 AD IP via en Seca 1.05. Kan ik meer met een Uni cam. Zo ja welke, waar en ?Euro? Bij een evt. Uni Cam moet ik dan Mastera2 ism chipcat/cardwr. gebruiken, en ipv GW een jup2 en/of funcard? Volgens zeggen werkt dan 3in1 of meer zonder prob.??!! Graag wat helder advies voor een red. leek, Alvast dank
Ron Geplaatst: 2 februari 2002 Geplaatst: 2 februari 2002 Ik zal gewoon even een paar bomen voor je kappen en alles wordt duidelijk: <p>- De universele CI zoals deze wordt genoemd is een CI waar alleen seca firmware in zit. Het bedrijf dat deze CI's vervaardigd is een bedrijf dat geen licentie heeft voor deze firmware dus wordt de CI in principe illegaal verkocht als er seca firmware in zit. De UNI ci wordt af fabriek geprogrammeerd en kan ondanks andere geruchten vooralsnog niet zelf van andere firmware worden voorzien.<p>-Dan komt er binnenkort een PCMCIA module die voor universele doeleinden te gebruiken is. Deze CI wordt dus niet onder de naam universal CI verkocht maar onder de naam PCMCIA ontwikkelmodule. Deze CI beschikt over een 2 MB flash en heeft een speciale copyright protected bootloader. Deze bootloader staat programmeren via een klein apparaatje (ziet er uit als een season interface) toe waardoor je voor relatief weinig geld een volledig universeel PCMCIA module en programmeerapparaat voor de PC kunt kopen. Met deze module is het mogelijk de e-mail op een laptop te beveligen/versleutelen en b.v. je PC te beveiligen. Daarnaast is het voor iedereen met voldoende kennis mogelijk applicaties te schrijven voor deze module waardoor deze ook geschikt gemaakt zou kunnen worden voor het decoderen van satellietsignalen voor een CI satelliet ontvanger. Ik heb gehoord dat iemand al firmware geschreven heeft voor deze module waarmee minstens 4 systemen te decoderen zijn. Seca, Irdeto, viacces en nagra als ik me niet vergis. Die firmware wordt schijnbaar eerdaags publiek en gaat dan wel alleen werken op de PCMCIA ontwikkelmodule en NIET op de zogenaamde Universal CI.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]
Aanbevolen berichten