Ga naar inhoud


TV Vlaanderen: nieuwtjes, evolutie, commentaren


Gast

Aanbevolen berichten

Het verschil aan reactie tussen de Vlamingen en Hollanders hier is gewoon grappig. Die Hollanders zijn gewoon zeikerds.

 

Voor TVV is het te hopen dat ze snel een hoop abbonementen verkopen. T'is dat wat de transponder moet betalen. 100.000 was het plan binnen 2 jaar en ik hoop dat ze dat snel halen. Vanaf dan kunnen ze gaan denken aan een 2de transponder met leuke nieuwe kanalen. Tot dan is het alleen doorprikken van bestaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 2.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De zenders VTM, KanaalTwee, Jim, VT4 en Vijftv, zou het meest logische zijn waar iedereen op wacht

ik denk dat het op 6 juni een feit is ???

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Digitale nieuwszender VTM nog niet afgevoerd'

10 mei 2006

 

Nieuw logo VTM NIeuwsBegin dit jaar kondigde de VMMa aan op een nieuw project te broeden. De commerciële zender VTM zou op korte termijn zijn eigen digitale nieuwszender op de markt brengen. Onder de titel '24/7' ging VTM live televisie brengen met extra nieuwsuitzendingen, duiding en achtergronden. Vier maanden later is het heel stil geworden rond dit project... of toch niet...

 

Met een eerste herstructurering in de geschiedenis van de VMMa leek het er even op dat ook '24/7' gesneuveld was in de besparingen die nodig waren om het bedrijf financieel gezond te houden.

 

In een reactie op een mogelijke verkoop van VTM door hoofdaandeelhouder De Persgroep of Roularta laat Christian Van Thillo nog eens in zijn kaarten kijken. In de krant 'De Standaard' beweert hij dat het project voor een digitale nieuwszender bij de VMMa zeker nog niet is afgeschreven... Het wordt dus wachten op meer (digitaal) nieuws...

 

Bron: tv-visie

 

Ik denk dus niet dat één van de testkanalen al voor het vtm-nieuwskanaal bestemd is. Daar lijkt het mij aan de hand van dit artikel nog iets te vroeg voor.

 

En ja SBS deed lastig maar ze zitten ook ineens terug op belgacomtv.. Vanwaar ineens die toegeving? Mss spelen tvvlaanderen en belgacom onder één hoedje om deze zenders te pakken te krijgen? ik zeg maar wat... Belgacomtv moet het eigenlijk toch vooral van haar voetbalrechten hebben... Dat is de enige reden dat men in belgië op dit moment voor belgacom zou kiezen in plaats voor telenet. Telenet is dan mss wel een gangster maar hun digitale tv is meest gebruiksvriendelijke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

VT4 en VIJFtv opnieuw bij Belgacom TV

26 mei 2006

 

Belgacom TVDe commerciële zenders VT4 en VIJFtv zijn sinds gisteren terug opgenomen in het digitale pakket van Belgacom TV. Bijna zes maanden moesten de abonnees het zonder de SBS-zenders stellen. Na lang onderhandelen zijn beide partijen eindelijk tot een compromis gekomen.

 

De hele kwestie draaide vooral rond geld. Belgacom en SBS bereikten geen akkoord over de vergoeding die Belgacom moest betalen om VT4 en VIJFtv op te nemen in zijn digitaal platform.

 

Met deze twee zenders kan Belgacom TV nu alle belangrijke Vlaamse zenders aanbieden en zo beter opboksen tegen concurrent Telenet. En dat was ook dringend nodig. Belgacom TV telde eind april amper 50.000 abonnees.

 

Bron: De Standaard

 

Hier hebben ze dus ook eindelijk financiele een toegave gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
tf1 zou ook al tof zijn (france 2 en 3 staan er tenslotte ook al op)


TF1 zit zelfs nog niet eens op Astra...

Echt de allerlaatste prioriteit denk ik.

Eurosport-NL was "te duur"


voor nederland idd misschien geen prioriteit, maar voor belgen is dat misschien wel belangrijk, en ook voor de vlamingen in het buitenland

vergeet niet dat het hier nog steeds om draait om een goedkoop ALTERNATIEF te vormen voor telenet en belgacom, en die tf1 zit wel degelijk in die pakketten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dubbele lnb en je hebt ook Tf 1.

 

Ik hoop nog altijd op VT4. Dat Belgacom het nu ook heeft, moet nu niet bepaald negatief te zijn. Er is nog iets, Vt4, is dezelfde moedermaatschappij als Sbs 6, en die zitten via canaal digitaal NL, al sowieso op de sat.

 

En TVV moedermaatschappij is....juist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige ontvangers, zoals mijn technomate geven die gewoon weer. Er is iets met die soft, Ik heb zelf nooit niet met keys zitten spelen, want ik heb sowieso zenders genoeg en hier in Frankrijk, heb ik hem op antenne en kijk er nooit naar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

komaan vrienden, het is nu toch wel overduidelijk dat tegen 6 juni (en hopelijk al iets eerder) de zenders van vmma (vtm, ka2, jim.tv) en sbs (vt4 en vijftv) op tv.vlaanderen zullen verschijnen. Daarmee zijn dan ook alle testkanalen ingevuld. Met dit pakket kan TVV een alternatief vormen voor de dure kabel.

 

Vitaya, kanaalZ, TMF en lifeTV zijn in dit stadium hoedanook minder belangrijk voor TVV. Want zonder SBS '(vt4 en vijftv) zou het aanbod van TVV nog steeds als onvolledig worden beschouwd.

 

Eenmaal TVV wat meer klanten heeft, kan het beginnen denken aan het doorprikken van eurosport, club, extremesports, reality, mtv.nl, enz) zodat er zoetjesaan een ruimer aanbod komt.

 

Nog een fase verder kan er worden gedacht aan vitaya, kanaalZ en tmf.vl en eventueel de regionalen, maar daar is een nieuwe transponder voor nodig (of deelcapaciteit van een andere transponder onderhuren). Bovendien blijkt telenet met mtv en tmf een exclusief contract te hebben gesloten, maar ook dat zie ik op termijn niet meer houdbaar. Dus dat komt ook nog wel goed.

 

ps: overigens werkt kanaalZ al samen met rtl (vandaar ook de benaming rtlZ)

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote: ps: overigens werkt kanaalZ al samen met rtl (vandaar ook de benaming rtlZ)

 

Dat WAS zo, maar is al geruime tijd niet meer.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...