gerrit B Geplaatst: 15 december 2005 Geplaatst: 15 december 2005 Op mijn laptop heb ik een 9 pens serieele compoort. Als ik deze aansluit op andere apparatuur (ontvangers) dan reageert hij anders dan mijn gewone PC. Ik krijg direct allerlei hartjes en andere tekentjes en ook slaat mijn laptop direct vast. Hoe kan ik testen of de compoort goed is of dat er alleen software matig iets fout zit? suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 16 december 2005 Geplaatst: 16 december 2005 Om te testen moet je een stekker maken waar je met behulp van leds de transmit en receive data kunt zien. Beter even testen met bijvoorbeeld een modem.
Psychosammie Geplaatst: 20 december 2005 Geplaatst: 20 december 2005 Of even zo'n plugje solderen waarbij de ingangen met de uitgangen verbonden zijn. Daarna kan je met hyperterm testen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Oldereast Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 Als je hartjes en andere rare tekens krijgt is je compoort goed maar staat hij niet goed ingesteld. Daarbij moet je kijken naar start en stop bits, pariteit en snelheid. Bijvoorbeeld 8 N 1 9600 is een veelvoorkomende instelling. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen