Ga naar inhoud


Kan ik mijn Humax koppelen aan Dreambox


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een DB 7000 en Humax 5400 en ik doe aan cardsharen met de dreambox, mijn vraag is kan ik de humax koppelen aan de dreambox om bijvoorbeeld ook boven te kijken om het zelfde te ontvangen als de dreambox zonder dat ik een schotel koppel aan de humax?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

het schijnt te kunnen.....

Wat men nodig heeft is een PC waar linux op staat.

Op de PC sluit je dan een externe kaartlezer aan en daar steek je dan je kaartje in wat je intern wil delen.

Op deze PC start je dan radegast (vraag me niet welke versie, is van horen van...)

Via een netwerkkabel sluit je de Dreambox aan en via een nulmodem kabel de Humax.

 

Verdere info over instellingen weet ik niet daar deze combinatie mij niet bekend is.

Ik denk als je de topics in het Humax gedeelte doorleest dat je een heel eind verder komt.

 

ps. Hou deze topic eens in de gaten

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet mogelijk. De humax moet hoe dan ook gekoppeld zijn aan een goed uitgerichte schotel/ LNB.

 

Daarna je kaart ( canal digitaal ) in je dreambox stoppen. En dan via radegast emu deze te gaan sharen. De humax serieel ( nulmodem) aansluiten op een windows pc en dan gebruik maken van het progje HSIC.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik zie dat ik de vraag niet helemaal goed gelezen heb.

Dat met die antenne is idd. zoals paardengek het schrijft.

Maar wat de share betreft moet het werken, volg de topic die ik je gegeven heb in de vorige posting van me en dan kom je wel aan de goede info.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...