Ga naar inhoud


geen link met samsung > sony EPG


Gast

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Wie heeft voor mij een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb een Dual Samsung ontvanger van KPN en een nieuwe Sony HDD/DVD recorder.

Als ik een signaal van de ontvanger naar de recorder stuur om op te nemen moet ik handmatig de recorder laten opnemen.

Ook moet ik beide klokken programmeren om iets op te nemen.

Bijde apparaten hebben een smartlink systeem dus ga ik er van uit dat ik op het moment dat ik van de ontvanger een signaal verstuur ik gelijk de recorder heb ingesteld.

KPN zegt dat dat alleen met de eigen HDD recorders kan en andere mensen van KPN zeggen dat dat een bekent probleem is.

Wie weet hoe ik dat kan oplossen of moet ik een andere ontvanger kopen?

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens in de handleiding van de Sony. Mijn Panasonic recorder kan automatisch gaan opnemen als hij wordt aangestuurd door een extern (timer) gestuurd apparaat.

 

Het staat als volgt in de handleiding:

Als externe apparatuur met een timer functie via de 21-pens scartkabel is aangesloten op de AV2 aansluiting van dit apparaat, is het mogelijk het opnemen van het apparaat te regelen met de externe apparatuur.

 

Voorbereidingen: verander de EXT Link instelling in het setup menu voor aanpassing aan de aangesloten apparatuur. Het programmeren van de timer moet worden uitgevoerd op de externe apparatuur.

Druk op {EXT LINK] de dvd recorder wordt uitgeschakeld en komt in de opname paraatstand te staan.

Het opnemen begint wanneer een signaal vanaf de aangesloten apparatuur wordt ontvangen. Zolang er een videobeeld wordt uitgezonden door de eterne apparatuur zal dit apparaat het opnemen.

 

Het komt er eigenlijk op neer dat de recorder in standby stand staat en zodra er een signaal op de scartkabel komt begint met op te nemen.

Het werkte daarom bij mij ook niet goed omdat er op 1 van de scart pennen van de de Samsung tuner een konstante spanning staat zodra de schakelaar aan de achterkant aan wordt gezet. Gevolg hiervan is dat mijn dvd recorder altijd direkt begint op te nemen als de schakelaar aan staat. Maar goed misschien kan het met een Sony wel, je kan het allicht eens proberen.

Ik heb na lang prutsen de moed opgegeven en een PVR80 (Topfield) gekocht. Daarmee ben je nbiet alleen van dit gezeur af maar wordt het opnemen kinderspel. Bovendien veel betere ontvangst en mogelijkheid tot opnemen van 2 prog tegelijk. Er zit in dit apparaat alleen een macrovision protection die te streng (software) staat afgesteld waardoor je helemaal niks, nada kan copieeren naar je recorder. Hier wordt aan gewerkt door KPN dus we wachten af. Er is ook nog een Samsung PVR, wellicht heeft deze de beperking niet?

Nou succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...