butske Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 Ik gebruik op mijn al wat oude laptop Armada E500 van Compaq sinds enkele weken een USB muis. Nu blijkt dat door het bewegen van het kabeltje en de stekker, dat er een pennetje in het chassisdeel is afgebroken, en de poort dus stuk is. Aangezien ik niet eens zou weten hoe je een dergelijk apparaat open kan schroeven, vraag ik mij af of het wel lonend is zoiets te laten repareren. Door een klepje in de bodem heb ik wel gezien, dat het betreffende chassisdeel vlak bij de processor zit, en enkel te vervangen is als je het moederbord uit de laptop haalt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of is het misschien verstandiger de USB te laten vervallen, en simpel een gewone muis aan te schaffen. Het zou wel jammer zijn want ook alle andere USB toepassingen zijn dan ook verloren.
Gast Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 ikzelf zou voor rep gaan,maar ik sleutel graag:) over het algemeen,zijn de laptops redelijk uitelkaar tehalen. vaak zitten er schroeven onder het toetsenboard. dit kan je vrij makkelijk losnemen. heb zelf alleen ervaring met toshiba laptop's. maar denk dat compaq ook wel lukt. als je het niet aandurft,kan je natuurlijk een pcmcia usb kaartje kopen. suc6.
Albert_H Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 Een uitweg, en waarschijnlijk goedkoper dan een reparatie, is een PCcard USB adapter. Hiermee kun je via het PCcard slot twee USB aansluitingen realiseren. De PCcard slot wordt ook PCMCIA slot genoemd. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
wammeswaggel Geplaatst: 21 december 2005 Geplaatst: 21 december 2005 Via een PCMCIA-USB wordt slechts 3,3V geleverd: dat is meestal te weinig voor USB-apparaten die 5V verwachten. Zo'n USB-kaart wordt dan ook meestal geleverd met een externe adapter. Wil je geen externe adapter gebruiken dan kun je de PCMCIA- USB voeden via een kabeltje naar je ingebouwde USB-aansluiting. Maar ja, als de 5V-aansluiting van de USB kapot is, kan dat ook niet. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Albert_H Geplaatst: 22 december 2005 Geplaatst: 22 december 2005 Je hebt gelijk Wammel, maar ik denk dat de externe adapter meer te maken heeft met het leveren van de stroom voor, via de USB gevoedde apparaten, dan met de spanning. De USB overdracht zal wel aan de spannings specs voldoen, maar de 500mA die je uit een normale USB poort kunt trekken kan, zeker bij een 4 poorts adapter, niet via het PCcard slot geleverd worden, vandaar een externe power adapter. Dus, als je apparatuur met een eigen voeding aansluit zal het, zeker met een 2 poorts adapter, geen probleem zijn, als je echter apparatuur aansluit die hun voedding uit de USB poort halen is een externe power adapter noodzakelijk. Dit is ook zo bij de USB hubs , waarmee je het aantal USB poorten kunt uitbreiden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
cornea Geplaatst: 22 december 2005 Geplaatst: 22 december 2005 zelf gebruik ik een pmcia naar 4 xUSB2 en werkt perfect tegelijk een externe hardeschijf en dvd brander geeft geen problemen. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen