Ga naar inhoud


Skystar1 Technotrend drivers nodig voor progDVB, installeren lukt niet


Gast clutch

Aanbevolen berichten

Ik wil de Skystar1 kaart gebruiken met progDVB. Hiervoor moet ik de Technotrend drivers installeren. Als ik dit probeer dan wordt dit niet geaccepteerd door Windows XP. De melding is dat er geen geschikte drivers voor de hardware worden gevonden, dit terwijl ik direkt naar de map met Technotrend drivers wijs.

 

Verder heb ik gemerkt dat de link naar de 2.10 drivers voor Technotrend op de progDVB site niet meer werkt, terwijl geadviseerd wordt om deze versie te gebruiken. Zijn deze drivers nog ergens anders op te halen? Werkt progDVB ook met de nieuwere Technotrend drivers (als ik die geinstalleerd krijg?)

 

Na enig spitten in het .inf driver-installatiebestand op de Skystar-CD, zag ik dat deze drivers door Twinhan gemaakt zijn. Wat blijkt, de Twinhan software werkt uitstekend op de Skystar1 kaart. Zouden deze drivers ook geschikt zijn voor progDVB, iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het zelfde probleem gehad. Kreeg het daarna met Technisat drivers via het internet ook niet voor elkaar. Daarna Twinhan software gedownload.

Progdvb en ook Dreamdvb werken uitstekend. Je moet wel eerst de Twinhan software configureren en daarna opnieuw de progdvb installeren.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat, eigenaar van de merknaam "skystar", heeft er inderdaad een bende van gemaakt:

 

-oude skystar1, een produkt van technotrend, ook bekend onder de naam technotrend premium en tevens verkocht als nexus door hauppauge (technotrend drivers werken)

 

-nieuwe skystar1 ci, ingekocht bij twinhan (gebruik twinhan drivers)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, zal het nooit lukken om de technotrend drivers te installeren op mijn Skystar1 CI kaart omdat het gewoon een andere kaart is. Verder begrijp ik dat progDVB nu wel goed moet werken maar dat ik het opnieuw moet installeren na configuratie van de Twinhan software. Dat biedt mij weer mogelijheden.

 

Op dezelfde PC als waar de sat-ontvangst kaart inzit, draait ook Procoder 2 om via een watchfolder het opgenomen materiaal direkt naar Windows Media om te zetten. Helaas zit de Twinhan software de processen van Procoder in de weg. Als ik de ontvangstsoftware aanzet, stopt Procoder met encoderen en geeft ook geen foutmelding. (wellicht dat dit in een Procoder forum thuishoort..)

Enig idee of dit met ProgDVB beter gaat?

 

Ik zou ook geholpen zijn met een command-line interface voor ProgDVB voor starten van opnames, is dat er?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...