Ga naar inhoud


Hulp gebraagd bij het instellen Linksys Modem


renzie

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een linksys ADSL2MUE modem + WRT54 Router gekocht. ik heb een ADSL abo van Tiscalli. ik hoefde om de Linksys WAG54G welke ik hiervoor had slechts een paar instellingen te doen om deze werkend te krijgen. Dezelfde instellingen op de ADSL2MUE geven echter geen resultaat.

 

Iemand ervaringen met de instellingen voor Tiscali? Voor Tiscalli zijn de volgende instellingen nodig: VPI=0, VCI=34, Multiplexing=LLC, Protocol= ENET ENCAP/LLC (RFC 1483 Bridged bij Linksys), HDLC framing= never

 

bovenstaande instellingen hebben ik gedaan en als ik dan save settings doe blijf ik Disconnected houden als status.

 

ik heb op een ADSL forum een topic gelezen waarin iemand beweerde dat hij twee uur heeft moeten wachten alvorens hij een IPadres van de DHCP server van Tiscalli kreeg toegewezen. dit leek mij een sterk verhaal.

 

Graag jullie hulp . wil niet wachten tot dinsdag voor het bellen met de Linksys helpdesk.

 

fijne kersdagen.

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha die Renzie. Kunnen ze bij de Tiscali helpdesk dan geen afdoende antwoord geven ? Die lui zijn verantwoordelijk voor eventuele rare instellingen die zij eisen van je apparatuur ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, die ondersteunen uitsluitend de modems welke zij zelf bij een ADSL abbo leveren. voor de overige merken verwijzen ze naar de helpdesk van de modem leverancier.

 

ik wacht maar tot dinsdag. heb voorlopig de "oude" configuratie met de WAG54 nog draaiend.

 

greetz

renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tiscalli via HCCnet als provider. dit gaat volgens mij niet via KPN. ik had voor Tiscalli een KPN account en moest bij het overstappen bovenstaande instellingen doen om verbinding te krijgen. dit ging met de WAG54 in 1 keer goed. begrijp niet waarom e.a nu niet lukt. bel morgen de helpdesk wel.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er inmidddels via de helpdesk achter dat ik een verkeerd modem heb meegekregen. Annex A (anaoog) meegekregen ipv Annex B (ISDN) welke ik nodig heb.

 

ik heb thans de WRT54G op de WAG54G aangesloten. De bedoeling is om de WAG uitsluitend als moden te gebruiken en de WRT54 als accespoint. Hoe schakel ik het wireless gedeelte van de WAG54 uit?

 

analoog modem gaat morgen terug.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ben er inmidddels via de helpdesk achter dat ik een verkeerd modem heb meegekregen. Annex A (anaoog) meegekregen ipv Annex B (ISDN) welke ik nodig heb.

ik heb thans de WRT54G op de WAG54G aangesloten. De bedoeling is om de WAG uitsluitend als moden te gebruiken en de WRT54 als accespoint. Hoe schakel ik het wireless gedeelte van de WAG54 uit?

analoog modem gaat morgen terug.

renzie


Uitschakelen van wireless in je WAG54 gaat eenvoudig via het menu.
Via je web-browser tik je het lokale ipnummer van je wag54 in en voila: inloggen maar.
Standaard staat de inlognaam op admin en wachtwoord op admin. Inloggegevens kwijt? Dan het modem resetten naar de fabrieksinstellingen.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de WAG uitschakelen, je kan de WRT met alternatieve firmware als wireless bridge gebruiken zodat je een nog groter bereik hebt.

Heb je hier en hier al eens rondgeneusd?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb idd Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv software er op zitten en heb de Xmit op 100 mw gezet voor een goed bereik binneshuis. naast de WRT staat het wireless gedeelte van de WAG54G nog steeds aan. deze moet toch uit te zetten zijn, zodat hij alleen als moden en 4 poorts witch fungeerd? moet ik dan ook de dhcp server uitzetten? nu staan er twee dhcp servers te draaien. 1 op de WAG en 1 op de WRT.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wireless uizetten op de WAG354G gaat als volgt.

 

Url balk intikken 192.168.1.1

Inloggen met loginnaam en wachtwoord

Wireless (naast setup) aanklikken

 

Menuutje verschijnt en de modus zetten op Disabled (zie screenshot)

 

Save settings, ff wachten, continue drukken en klaar.

 

1060251-wag354.GIF

post-214-1318258483,6472_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt het nog uit welke je uitzet? WAG of WRT?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom de WAG uitschakelen, je kan de WRT met alternatieve firmware als wireless bridge gebruiken zodat je een nog groter bereik hebt.

Heb je hier en hier al eens rondgeneusd?

 

Maar als je tevreden bent met je bereik van de WAG, dan zou ik persoonlijk de WAG gebruiken. Ik heb hem lekker stabiel draaien, en bereik is perfect hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je tevreden bent met je bereik van de WAG, dan zou ik persoonlijk de WAG gebruiken. Ik heb hem lekker stabiel draaien, en bereik is perfect hier.

 

Daar begon mij probleem juist mee. ik ben niet tevreden met de kwaliteit van mijn verbinding met de WAG. je kan deze ook niet opschroeven door andere antennes of alternatieve software. Met de WRT voor het wireless gedeelte kan dat wel en zijn inmiddels met bereik problemen binnenshuis opgelost. De WAG gebruik ik nu slecgts als modem en switch.

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan de WAG uitzetten zoals ik aangegeven heb met de screenshot.

 

WRT gebruiken en je kan idd wat meer vermogen eruit halen. Voor de WAG verwacht ik niet dat er iets komt, omdat ze nu al veel te warm worden. Extern peppen zou wel gaan, maar een WRT oplossing is dan al goedkoper.

 

Ik gebruik een oudere BEF11S4 van linksys (11 Mbps max) en heb die hangen aan 2 buitenantennes. 1 radiaal en 1 flatpanel-richt. Puur om in dat dorp hier te kunnen werken als ergens een pc op z'n gat ligt en ik moet ff een driver van het net plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...