Gast Geplaatst: 28 maart 2002 Geplaatst: 28 maart 2002 Gisteren mijn Magic Module binnen gekregen, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid connected en dus ook niet voorzien van gamma06 firmware. Zodra ik 'm in mijn PCCard slot van m'n notebook steek gaat er geen ledje branden. Nu zijn dit cardbus sloten, daar kan dus het probleem zitten.. Plaats ik 'm in mijn Topfield 4000 zie ik netjes bij CI's een DreamLoad tevoorschijn komen, groene led gaat branden en zodra ik de programmercard er in steek ook de rode, maar vervolgens kan ik er hier verder niets mee doen. Van alles geprobeerd, maar steeds weer "unable to connect module".. Heeft iemand 'm aan de praat gekregen in samenwerking met een Topfield? Zo ja, hoe?? Thx!! Peter
prutsie Geplaatst: 28 maart 2002 Geplaatst: 28 maart 2002 Diverse zaken mogelijk. -De loader IS geactiveerd in de module, dus dat is goed, -De rode led gaat normaalgesproken alleen branden als er data verzonden wordt tussen de module en de rs232. -de groene led gaat branden als het printje spanning heeft. 1/controleer de rs232 kabel, dit moet een 1:1 kabel zijn, dus GEEN 0-modem kabel. 2/controleer je com port, heb je wel de goede ?? 3/dit is HEEL erg belangrijk !! zorg ervoor dat de netvoedingsstekker van je pc in een geaarde wandcontactdoos (stopcontact) zit, of je pc anderszins goed geaard is. is dit niet het geval, dan is de kan groot dat de programmermodule, of je magic cim overleden is. dit probleem heeft mij in het verleden heel wat max232 chipjes gekost. weet je zeker dat bovenstaande in orde is, dan zit het er dik in dat ofwel je module, ofwel de programmer is overleden. Ga ermee naar je dealer, en laat hem het anders eens proberen. ik heb een (door mijn dealer) geprogrammeerde module gehad die wel programmeerbaar was, maar geen enkele smartcard accepteerde. de module werd zonder mankeren omgeruild met een werkend (in de winkel getest) exemplaar. Het flashen is zeer simpel, je kan er weinig aan verkeerd doen. Peter. Oh ja, ik heb mijn module zien werken in een topfield 4000, dus dat zit wel snor. <small>[ 28-03-2002, 23:52: Bericht gewijzigd door: prutsie ]</small> Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 28 maart 2002 Geplaatst: 28 maart 2002 @prutsie Als ik mijn dvr7000 uitdoe en de magixcam er in doe en reciever weer aandoe herkent hij de cam niet. Laat ik dan de reciever aanstaan en de cam er uit en er weer indoe herkent hij hem wel. Doe ik er dan een funkaart in krijg ik wel beeld maar erg blokkerig. Ik heb de beta 06 in de magixcam en firmware 2.16 beta in de echostar. Heb jij een idee wat er nu verkeert gaat of misschien een ander op dit forum ???? Mijn dank is zeer groot. Groeten
bogie Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 dit probleem heb ik ook gehad en het probleem bleek dat mijn ci slots defect waren. opgestuurd naar echostar en ze hebben er een nieuwe ingezet nu werk alles weer goed. GR.BOGIE
djoek Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 Hier hetzelfde probleem gehad na een andere magicmoduul geprobeerd te hebben geen last meer. <small>[ 29-03-2002, 07:43: Bericht gewijzigd door: djoek ]</small>
Gast Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 @fredp Die blokkerigheid komt voor met Echostar ontvangers m.n. de 3000IP. De meeste andere ontvangers schijnen het wel te doen. Misschien verstandig om dit euvel te rapporteren in het engels in de groep die in verbinding staat met Ishtar. Zie elders onder "dubbele kaartlezer" Als meerdere mensen dit probleem onder zijn aandacht brengen, heb je kans dat hij er wat aan doen kan. Een vriendelijke suggestie mijnerzijds. En de groeten Opa
Gast Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 dat blokkerigheid heb ik ook op mijn humax 5400Z met de magic module !
prutsie Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 1/als de 7000 de magic module niet herkent is er of met je Star iets niet in orde, of met de magic module. zeker niet als je 2.16 en 0.6 in respectievelijk je ontvanger en module hebt staan. controleer eens de init met een Eurocam hardware gebaseerde ci module, bv een astoncrypr 1.05, irdeto 1.05/1.06 of viaccess red label. Het kan nl. dat je magic module niet helemaal lekker is, ik heb dit al van meer mensen gehoord. 2/Blokvorming treed inderdaad op bij de Star. ook bij mij. Ik heb de indruk dat dit meer gebeurt bij kanalen die een lage bitrate gebruiken (discovery NL.)dan bij kanalen die een hoge bitrate gebruiken (viasat Ticket's), en het lijkt toe te nemen naarmate de module langer wordt gebruikt (warmer word). Een verklaring heb ik er verder ook niet voor, maar ik neem aan dat Ustar ervan op de hoogte is en er mee bezig is. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
prutsie Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 Omdat bij het klikken op het edit knopje mijn hele pc crasht maar even een reply. Nog wat, na het updaten van je Star heb je deze hopelijk wel een reset gegeven ? dit zou een oorzaak kunnen zijn waar ik even nog niet aan had gedacht. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 Ja ik heb na het updaten hem volledig reset. Ik heb een irdetocam 460se geflasht en is nu mascetti irdeto free geworden en werkt voor de rest perfect met 5-1 humax keys, maar laat ik nu de irdetocam zitten met funkaart en druk de magix er zonder kaart in word het beeld weer blokkerig, doe ik de dvr7000 weer uit en dan weer aan word geen van beide cams herkent. hij herkent de magix alleen maar als de reciever aanstaat en hem er dan indruk. En het blijft hetzelfde met de beta 06 of dreamload software. wat dat betrefd heb ik er nog maar weinig plezier van gehad. Wat denken jullie zou hij nu stuk zijn of ben ik nog iets vergeten met instellingen of zo. Anders moet ik morgen maar naar de satwinker om te ruilen of zo. Maar omdat het 150 km is wil ik er niet voor niks naar toe rijden. Graag nog enige suggesties mijn dank is groot. groeten fredp
prutsie Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 Ik weet het eigenlijk ook niet, zelf heb ik mijn freecam verkocht, en er een magicam voor teruggekocht. probeer het eens zonder je freecam, ik heb er hier alleen een magicam inzitten, verder niets. Wat mij verder ook opvalt is dat de kanalen van c+NL die worden gesimulcrypt niet met een originele c+ acs1.2 kaart willen werken. zal er vanavond nog wat verder mee gaan experimenteren. Voordat je je irdeto ci eruithaalt wel de ontvanger uit, euro ci hardwaregebaseerde ci's en de magiccam schijnen hot swappable te zijn, irdeto ci's niet ! Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 29 maart 2002 Geplaatst: 29 maart 2002 Ter info.. probleem met mijn MM is dat de programmer card defect is. vanmiddag bij een hulpvaardige mede-satter geweest die een MM al werkend had en ook daar werkte mijn programmer niet. De zijne deed het wel en dat verklaart een hoop. symptoom van mijn (defecte) programmer is dat het rode ledje direct gaat branden als de seriele kabel wordt aangesloten. Deze led hoort alleen te branden als er daadwerkelijk wordt geprogrammeerd. Greets, Peter
Aanbevolen berichten