Ga naar inhoud


LCD met ingebouwde dvb-c tuner


Gast JFK

Aanbevolen berichten

Steeds vaker zie je LCD's te koop met ingebouwde dvb-t/c tuner en CI-slot. Welke providers ondersteunen dit, of heb je toch persé een aparte decoder nodig.

Het gaat me eigenlijk om upc-digital te ontvangen, zonder decoder.

Is dat mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In principe ondersteunt geen van de providers dit. Onder het mom van support kunnen leveren laten de providers eigenlijk alleen de door hun aanbevolen apparatuur toe met ingebouwde decoder. De DVB-C providers in Nederland hebben er daarom voor gekozen om hun smartcard te blokkeren voor niet goedgekeurde apparatuur zoals Conditional Access Modules. Voor kabelbedrijven die Irdeto 2 als codering gebruiken is hier ondertussen een oplossing gevonden in de vorm van de AlphaCrypt CAM met firmware versie 3.05. Loewe en Metz hebben deze combinatie (Irdeto 2 en AlphaCrypt) ondertussen met succes getest. Voor UPC digital (NagraVision codering) is een dergelijke oplossing (nog?) niet voor handen omdat zij een betere beveiliging van de smartcard gebruiken. Voor DVB-T providers is een Conax CAM nodig en voor zover mij bekend maken de providers geen gebruik van beperkende maatregelen in hun smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je antwoord lijkt correct. Het gaat om een Loewe. Heb inmiddels met product support van Loewe gebeld, en die zeiden dat het met alle providers in Nederland ging, behalve met UPC. Loewe is wel in gesprek met UPC om het vrij te krijgen. Maar of dat gaat lukken is nog de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een follow up.

Heb nu een Loewe LCD, met ingebouwde dvb-c tuner. Door in de zoek-instellingen de symboolrate te wijzigen van 6875 naar 6900, zijn alle kanalen van UPC te ontvangen. Zonder CAM, en dus zonder abo. Dit geldt alleen voor het L2650 chassis. Geen idee hoe lang dit goed blijft gaan, maar vooralsnog profiteren we er maar van. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Voor kabelbedrijven die Irdeto 2 als codering gebruiken is hier ondertussen een oplossing gevonden in de vorm van de AlphaCrypt CAM met firmware versie 3.05. Loewe en Metz hebben deze combinatie (Irdeto 2 en AlphaCrypt) ondertussen met succes getest.


Betekent dit dat als ik nu een Loewe Xelos A26 koop (die een ingebouwde DVB-C ontvanger heeft) ik via de Casema (waar ik hier op aangewezen ben) wle van digitale televisie kan genieten zonder een extra settopbox?
En waar en/of bij wie kan ik zo'n CAM kopen, bij Casema? (net als hun smartcard)

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En waar en/of bij wie kan ik zo'n CAM kopen, bij Casema?

 

Nee, bepaald niet. De winkel waar je de Loewe koopt zou je zo'n CAM moeten kunnen leveren. Zo niet, dan even Googelen en je vindt zo een leverancier. Denk er aan dat je de CAM uitdrukkelijk besteld met firmware versie 3.05 . Standaard zit er een veel oudere versie firmware in en je hebt een laptop of een werkende satelliet ontvanger nodig om de upgrade uit te voeren.

 

Je Loewe zal met deze CAM prima het digitale aanbod van Casema ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De winkel waar je de Loewe koopt zou je zo'n CAM moeten kunnen leveren.

Twee dingen. De Loewe dealers kunnen inderdaad een AlphaCrypt leveren alleen vragen ze daar de hoofdprijs voor, namelijk zo'n 150 euro. Je kan dus beter even met Google aan de gang gaan want hij is in Nederland ook verkrijgbaar voor 109 euro. Daarnaast gaat het gerucht dat de Irdeto kabelbedrijven mogelijk deze maand de Irdeto codering gaan aanpassen zodat o.a. de AplhaCrypt niet meer werkt. Ik hoop dat het bij een gerucht blijft, maar als je niet echt haast hebt kan je beter nog even een maandje wachten met de aanschaf tot er meer duidelijk is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
De winkel waar je de Loewe koopt zou je zo'n CAM moeten kunnen leveren.

Twee dingen. De Loewe dealers kunnen inderdaad een AlphaCrypt leveren alleen vragen ze daar de hoofdprijs voor, namelijk zo'n 150 euro. Je kan dus beter even met Google aan de gang gaan want hij is in Nederland ook verkrijgbaar voor 109 euro. Daarnaast gaat het gerucht dat de Irdeto kabelbedrijven mogelijk deze maand de Irdeto codering gaan aanpassen zodat o.a. de AplhaCrypt niet meer werkt. Ik hoop dat het bij een gerucht blijft, maar als je niet echt haast hebt kan je beter nog even een maandje wachten met de aanschaf tot er meer duidelijk is.


Hoi, dan kan ik waarschijnlijk nog beter de losse Loewe sat-module kopen! Die kost 99,- en dan heeft hij (naast DVB-T/C) ineens ook DVB-S. En een Mediaguard- en Dragon CAM heb ik al! Lijkt me een veel betere en goedkopere oplossing, of niet?

Gr. Paul.

P.S. Nog goedkoper is het uiteraard om ook geen sat-module te kopen en geen 99,- uit te geven en gewoon een sat tuner met scart aan te sluiten, maar dan zit je weer met een extra kastje en een extra a.b.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarnaast gaat het gerucht dat de Irdeto kabelbedrijven mogelijk deze maand de Irdeto codering gaan aanpassen zodat o.a. de AplhaCrypt niet meer werkt.

 

Ik heb begrepen dat Loewe met de kabelboeren een afspraak heeft gemaakt dat de AlphaCrypt op deze manier ondersteund wordt in Loewe toestellen. Dan kunnen diezelfde kabelboeren natuurlijk niet zomaar hun codering zodanig wijzigen dat de AlphaCrypts niet meer bruikbaar zijn.

 

Daarbij komt dat omstreeks deze tijd de standaard voor kabeluitzendingen openbaar zou moeten woren gemaakt zodat de markt voor kabelreceivers en TV toestellen met ingebouwde DVB-C tuner open gegooid wordt.

 

 

Citaat:
Nog goedkoper is het uiteraard om ook geen sat-module te kopen en geen 99,- uit te geven en gewoon een sat tuner met scart aan te sluiten,

 

Dan zou ik meteen een PVR uitvoering nemen. Als je toch een extra kastje plaatst, neem dan meteen iets dat extra functionaliteit biedt. Als je niets anders zoekt dan pure tuner functionaliteit dan zou ik dat mooi integreren in het toestel (dus ingebouwde DVB-C c.q. DVB-S tuner).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...