Ga naar inhoud


LCD met ingebouwde dvb-c tuner


Gast JFK

Aanbevolen berichten

Citaat:
Dat zijn lijsten met satelliet frequenties en waarschijnlijk voor de Dbox2-S.

Voor zover mij bekend zijn het de frequentielijsten voor de kabel. Dit is namelijk het DVB-C forum en men gebruikt die lijsten voor het instellen van de dbox-C. Laat je niet van de wijs brengen door het woord "transponder id", de dbox S en C varianten gebruiken dezelfde XML achtige structuur. Waar het om gaat zijn de genoemde frequenties en de kanalen per frequentie in die XML bestanden.

Citaat:
Ik heb de mogelijkheid bij de Technisat om een keuze te maken tussen "alleen vrije" en "alle kanalen" zoeken.

Dus "alle kanalen" zoeken zou moeten werken.

Citaat:
Bovendien is er een mogelijkheid om PID's (program identify numbers) in te voeren om gericht op een bepaalde zender te zoeken.
Zo zal volgens mij elk afzonderlijk kanaal ook via de kabel een eigen PID hebben waar de Technisat op kan zoeken.

Ik denk dat PID in de genoemde XML bestanden gelezen moet worden als "channel service id". Dit is een hexadecimaal getal, dus mogelijk moet je die eerst nog omrekenen naar een decimaal getal.


Citaat:
De standaard frequentie waarop gezocht wordt is 639 Mhz. Dit is te wijzigen.

Zoek in de services.xml lijst die voor jouw TV Home regio van toepassing is (TV Home gebruikt per regio verschillende frequenties) de laagst gebruikte frequency op en gebruik dat als start frequentie voor het zoeken. Hopelijk kan je ook de stap grootte voor het scannen ingeven, die is dan 8 MHz.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Voor zover mij bekend zijn het de frequentielijsten voor de kabel. Dit is namelijk het DVB-C forum en men gebruikt die lijsten voor het instellen van de dbox-C. Laat je niet van de wijs brengen door het woord "transponder id", de dbox S en C varianten gebruiken dezelfde XML achtige structuur. Waar het om gaat zijn de genoemde frequenties en de kanalen per frequentie in die XML bestanden.


Dan heb je een verkeerde link gegeven (of ik ben gek), want de bestanden die bij deze link zitten hebben geen van allen een services.xml maar wel een satellite.xml???

Ik heb intussen een complete zoek opdracht gedaan voor DVB-C en aan de hand van de bijgevoegde zenderlijst vergeleken.
Hieruit blijkt dat ik de volgende stations mis:

Ned 1,2 en 3
TV West
Omroep Zeeland
NOS Journaal 24 h
Euro Sport
Euro Sport 2
Extreme sports
Motors TV
Sailing channel
NASN
Sport 1.2 t/m 1.8


Het valt dus nog wel mee, maar ik wel NED 1 ,2 en 3 hebben.

gtx DxBen

1118559-Home%20zenderkaart20060315085316.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Archie,

 

ik vergeet nog te vertellen dat bij DVB-C de EPG (via INFO-toets) prima werkt.

Je krijgt na drukken "INFO" de informatie van het huidige programma en door nog een keer te drukken krijg je de informatie van het volgende programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan heb je een verkeerde link gegeven (of ik ben gek), want de bestanden die bij deze link zitten hebben geen van allen een services.xml maar wel een satellite.xml???

Ik bedoelde met die link het hele topic "kant en klare kanalenlijst alle regios". De nieuwste kanalenlijsten staan op de laatste paginas van dat topic. Zie bijvoorbeeld dit specifieke bericht voor TV Home Oost Nederland. In de bijlage van dat bericht zit zo'n services.xml file. Ik weet niet in welke regio van TV Home jij zit maar ongetwijfeld kan je ook voor jouw regio zo'n services.xml file vinden in één van de bijlages van de berichten. Het probleem is waarschijnlijk dat de Technisat vanaf de door jou genoemde frequentie (639MHz) begint te zoeken terwijl de ontbrekende zenders mogelijk op een lagere frequentie te vinden zijn. Probeer dus in die services.xml file voor jouw regio de laagst gebruikte frequentie te vinden en stel die in als start frequentie.

Bedankt trouwens voor de info over EPG. Goed om te horen dat dat dus gewoon werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het probleem is waarschijnlijk dat de Technisat vanaf de door jou genoemde frequentie (639MHz) begint te zoeken

 

Op die frekwentie (bij mij is het 369MHz) wordt de zenderlijst uitgezonden (op de een of andere wijze). Op mij Topfield moet ik daarom Network Search activeren, en dan beginnen bij 369MHz. Dan heb ik alle zenders in één keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de specs van de Technisat HD Vision staat dat het ingangs frequentie bereik loopt van 47-862 Mhz.

 

Maar dit kan ik niet instellen. Ik kan wel kanaal-nummers invullen:

C-band kanaal 2-69 en S-band 2-41.

Ik heb geen idee welke kanalen met welke frequentie overeenkomen.

 

Ik neem aan dat bij een automatische zoekopdracht alle frequenties worden doorlopen.

 

gtx DxBen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In de specs van de Technisat HD Vision staat dat het ingangs frequentie bereik loopt van 47-862 Mhz.

Maar dit kan ik niet instellen. Ik kan wel kanaal-nummers invullen:
C-band kanaal 2-69 en S-band 2-41.
Ik heb geen idee welke kanalen met welke frequentie overeenkomen.

Ik neem aan dat bij een automatische zoekopdracht alle frequenties worden doorlopen.

Misschien een rare vraag, maar als je automatisch aan het zoeken bent heb je dan DVB-T zoeken uitgeschakeld staan? Ik zag in de handleiding dat gelijktijdig gebruik van DVB-T en DVB-C niet mogelijk is. In de DVB-T frequentie band zit ook een gat dat niet gebruikt wordt, mogelijk dus dat wanneer beide types aanstaan dat men zoekt volgens de frequentie band van DVB-T i.p.v. DVB-C. Het blijft wel vreemd dat bij DVB-C met kanaalnummers gewerkt moet worden terwijl normaal altijd frequenties gebruikt worden. Is dat echt niet ergens in te stellen? Misschien helpt het om ook even analoog kabel zoeken uit te zetten? Ik zou er trouwens even een mailtje aanwagen richting de support afdeling van Technisat. Miscchien dat ze in een volgende firmware update de mogelijkheid kunnen stoppen om te switchen tussen kanalen en frequentie invoer bij DVB-C.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Misschien een rare vraag, maar als je automatisch aan het zoeken bent heb je dan DVB-T zoeken uitgeschakeld staan? Ik zag in de handleiding dat gelijktijdig gebruik van DVB-T en DVB-C niet mogelijk is.


Ik heb hier eigenlijk alle mogelijkheden geprobeerd (alleen DVB-C, alles enz.)


Citaat:

Is dat echt niet ergens in te stellen?


Ik heb helaas niets kunnen vinden.


Citaat:

Ik zou er trouwens even een mailtje aanwagen richting de support afdeling van Technisat. Miscchien dat ze in een volgende firmware update de mogelijkheid kunnen stoppen om te switchen tussen kanalen en frequentie invoer bij DVB-C.



Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar TechniSat.
Misschien kunnen zij mij iets verder helpen,

gtx DxBen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar TechniSat.
Misschien kunnen zij mij iets verder helpen,

Nog wat gehoord van Technisat?

Ik zat nog even in de handleiding te lezen en kwam daar het volgende tegen onder het kopje "Erweiterte Suche":

Suchlauf-Methode DVB-C, DVB-T
Wählen Sie in dieser Zeile zwischen der Kanalsuche und der Frequenzsuche.
> Markieren Sie dazu die Zeile Suchlauf-Methode mit den Pfeiltasten auf/ab.
> Wählen Sie mit Hilfe der Pfeiltasten rechts/links die gewünschte Suchlaufmethode aus.

Blijkbaar is het bij "Erweiterte Suche" dus wel mogelijk om aan te geven of er via kanalen of frequenties gezocht moet worden. Mogelijk dat deze instelling ook bij handmatig zoeken van kracht blijft zodat je daar dan frequenties kan invoeren in plaats van kanalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nog wat gehoord van Technisat?


Dit is hun antwoord:

Leider können Sie beim HD Vision 32 nur wählen zwischen Kanal- und Frequenzsuche. Erkundigen Sie sich ggf. bei Ihrem Kabelbetreiber, über welche Frequenzen die fehlenden Sender eingespeist werden.

Citaat:

Blijkbaar is het bij "Erweiterte Suche" dus wel mogelijk om aan te geven of er via kanalen of frequenties gezocht moet worden. Mogelijk dat deze instelling ook bij handmatig zoeken van kracht blijft zodat je daar dan frequenties kan invoeren in plaats van kanalen.


Je kunt bij "Erweiterte Suche" inderdaad voor freq. of kanaal kiezen, maar verder gaat het dan automatisch, (zonder dat je nog iets in kunt vullen).

Na wat rondneuzen op het net ben ik tot de conclusie gekomen dat de oorzaak gevonden moet worden bij de "Netwerk codes".
Hier wordt verwezen naar Info over de gebruikte kanalen, waar de goedgekeurde decoders van TVHOME gebruik van maken.

Het is jammer, maar ik was toch van plan om een HD decoder aan te schaffen.

gtx Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt bij "Erweiterte Suche" inderdaad voor freq. of kanaal kiezen, maar verder gaat het dan automatisch, (zonder dat je nog iets in kunt vullen).

OK, maar waar het mij eigenlijk om ging is het volgende: Als je op het "Erweiterte Suche" scherm de zoek methode van kanaal zoeken aanpast in frequentie zoeken wordt dit dan onthouden door de TV zodat je dan op het "Manuelle Suche" scherm frequenties kan invoeren i.p.v. kanalen (C-Band). Als dat het geval is dan is het alleen nog zaak dat je de frequenties achterhaalt van de ontbrekende zenders en deze dan handmatig invoert bij "Manuelle Suche".

De frequenties kan je bijvoorbeeld vinden door even bij iemand met een aanbevolen kabel ontvanger te kijken op welke frequentie een zender zit of door op dit forum even te zoeken naar de juiste frequentie lijst voor jouw regio. Als je even laat weten in welke regio van TV Home (streek en netwerkcode) je zit dan wil ik eventueel wel even voor je zoeken op dit forum naar de juiste frequentie lijst. Hoogst waarschijnlijk mis je maar een paar frequenties omdat er meerdere zenders op één frequentie zitten in de Transport Stream (TS). Mogelijk was het signaal op die ontbrekende frequenties net niet goed genoeg om gedetecteerd te worden tijdens het automatisch zoeken.

Citaat:
Na wat rondneuzen op het net ben ik tot de conclusie gekomen dat de oorzaak gevonden moet worden bij de "Netwerk codes".
Hier wordt verwezen naar Info over de gebruikte kanalen, waar de goedgekeurde decoders van TVHOME gebruik van maken.

De aanbevolen decoders maken gebruik van private data in de TS en de netwerk code om te bepalen op welke frequenties de zenders zich bevinden. Niet aanbevolen ontvangers kunnen niet van die techniek gebruik maken omdat Essent kabelcom geen specificaties openbaar maakt van hoe de private data is opgebouwd. Daarvoor is het van belang dat je bij niet aanbevolen ontvangers handmatig frequenties kan invoeren als het automatisch zoeken niet goed werkt. Bij niet aanbevolen ontvangers wordt de netwerk code daarom meestal niet gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je op het "Erweiterte Suche" scherm de zoek methode van kanaal zoeken aanpast in frequentie zoeken wordt dit dan onthouden door de TV zodat je dan op het "Manuelle Suche" scherm frequenties kan invoeren i.p.v. kanalen (C-Band). Als dat het geval is dan is het alleen nog zaak dat je de frequenties achterhaalt van de ontbrekende zenders en deze dan handmatig invoert bij "Manuelle Suche".


Bij handmatig zoeken kan ik op geen enkele wijze frequenties in voeren.
Wel kun je (zoals eerder opgemerkt) PID's invullen om op te filteren.
Hiermee zou je dus prima kunnen selecteren, mits ze bekend zijn.

Een frequentie tabel had ik al gevonden.

Citaat:

Hoogst waarschijnlijk mis je maar een paar frequenties omdat er meerdere zenders op één frequentie zitten in de Transport Stream (TS). Mogelijk was het signaal op die ontbrekende frequenties net niet goed genoeg om gedetecteerd te worden tijdens het automatisch zoeken.


Ned1,2 en 3 bezetten een complete transportstream-ID.
Als die wordt gemist kan het naar mijn idee alleen maar zijn doordat die stream een of andere afwijking bevat.

Wat mij opvalt is dat de ontbrekende transportstream-ID's (bij mij 5 en 10)
op netwerk 9400 beide toevallig frequenties bevatten, die niet eindigen op 0.

gtx Ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De aanbevolen decoders maken gebruik van private data in de TS en de netwerk code om te bepalen op welke frequenties de zenders zich bevinden. Niet aanbevolen ontvangers kunnen niet van die techniek gebruik maken omdat Essent kabelcom geen specificaties openbaar maakt van hoe de private data is opgebouwd. Daarvoor is het van belang dat je bij niet aanbevolen ontvangers handmatig frequenties kan invoeren als het automatisch zoeken niet goed werkt. Bij niet aanbevolen ontvangers wordt de netwerk code daarom meestal niet gebruikt.


De informatie welke zenders op welke frequentie zitten staat in de Network Information Table (NIT). Die is gewoon beschreven in Digital Video Broadcasting (DVB); Specification for Service Information (SI) in DVB systems (ETSI EN 300 468 V1.7.1 (2005-12)) , PDF gratis te downloaden bij etsi.org (na registratie). In die tabel staat een lijstje van gebruikte transportstreams, frequentie, welke services (zenders) er op zitten, en het netwerknummer waar de stream bij hoort.

Die informatie wordt dus niet geheim gehouden. Waarom andere ontvangers er dan niet mee werken weet ik niet.

Die tabel valt ook met software uit te lezen, en op die manier heb ik dit overzicht van alle door @Home gebruikte frequenties gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die informatie wordt dus niet geheim gehouden. Waarom andere ontvangers er dan niet mee werken weet ik niet.

Dat over die private data is iets wat 'Anoniem' van Essent Kabelcom (jou wel bekend) beweert.

Citaat:
Die tabel valt ook met software uit te lezen, en op die manier heb ik dit overzicht van alle door @Home gebruikte frequenties gemaakt.

Dat overzicht is dus precies wat dxben nodig heeft. Als het daar niet mee lukt dan heb ik ook geen ideeen meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[Citaat]Dat overzicht is dus precies wat dxben nodig heeft. Als het daar niet mee lukt dan heb ik ook geen ideeen meer.

 

Die tabel had ik al gevonden. (Dank hiervoor)

Hier staat echter alleen maar een SID (service ID)vermeld!

 

Bij de Technisat kan ik net als bij DVB-S handmatig invullen:

 

Audio PID

Video PID

PCR PID

en geen SID

 

gtx Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...