Ga naar inhoud


Niet kunnen bekijken opgenomen programma Topfield PVR


Gast Echootje

Aanbevolen berichten


Ja, dit is me ook een keer gebeurd.

Een opname die in de eervorige maand is gemaakt, kan ik vaak niet afspelen. Dat (de licensie) is dan zo ingesteld op de smartcard, denk ik. Onlangs kon ik een opname van de dag ervoor ook niet afspelen, alsof het zo'n verlopen opname is. Ik vermoed dat de verkeerde maand in het bestand is terechtgekomen. Hopelijk is die verkeerde maand de komende maand, want dan kan ik de opname dan (in januari) alsnog bekijken...

(Ik ben er inmiddels achter dat je een opname die je afspeelt weer kunt opnemen. Dat levert een kopie op die is gedecodeerd. Die is denk ik niet zo beperkt houdbaar; ik kan 'm zelfs zonder smartcard afspelen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het probleem dat een opname van twee maanden oud niet meer te bekijken is. Dit is waarschijnlijk omdat de smartcard deze opname niet meer kan weergeven. Ook kan ik een opname niet op mijn dvd recorder opnemen. Ik vind dit echt belachelijk... Je kunt een opname gewoon niet meer bewaren en/of je bent verplicht deze binnen 2 maanden te bekijken. Ik ga dit probleem echt melden bij de KPN en als ze er niets aan doen krijgen ze het apparaat van me terug. Dit hadden ze moeten melden bij de aankoop of in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Topfield PVR80 is om bovengenoemde redenen al 3 maanden geleden teruggestuurd (en mijn geld heb ik nog steeds niet!) Maar ik had ook soms dat er een programma niet afgespeeld kon worden. Ik had die antenne-doorlus niet goed gedaan en dacht dat het daar aan lag. Dus kijk dat nog eens even na. Ik hoop dat KPN snel zorgt voor een oplossing (software-update) en landelijke dekking! Zit ook een beetje uit te kijken naar een PVR voor satelliet. Maar vind bij elke ontvanger wel nadelen in techniek of prijs (te duur).

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook kan ik een opname niet op mijn dvd recorder opnemen.


Afspraken die providers gemaakt hebben met auteursrechten-organisaties cq filmmaatschappijen om te voorkomen dat er "illegale" kopieen gemaakt worden van hun produkties.
Daarom wordt er hardwarematig een stokje voor gestoken dat er opnames gemaakt kunnen worden met DVD-recorders.
Dat is de enige reden waarom dat niet lukt.

Grtz, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens, jongens:

 

Het probleem dat jullie beschrijven is GEEN defect, maar typisch voor Topfield.

In een paar zinnen komt het hierop neer:

 

De Topfield kan maar 1 programma weergeven (via de smartcard). Het andere programma wat je opneemt, wordt dus gecodeerd opgenomen.

Op het moment dat je deze gecodeerde opname afspeelt, voert de topfield dit weer langs de smartcard, en wordt ie gedecodeerd, en kun je hem bekijken.

Wacht je langer dan 2 weken met het afspelen, zijn de codes op je kaart vervangen door nieuwe codes, en kan je de oude opname niet meer afspelen.

 

Er is een oplossing voor dit probleem:

Als de opname gecodeerd is opgenomen (herkenbaar aan de oranje $-teken achter de opname), druk dan op afspelen. Direct als je beeld krijgt, druk je opnieuw op record. Dan maakt de Topfield een ONgecodeerde copie, die over een jaar nog wél is terug te bekijken. Nadeel: het maken van die copie duurt net zolang als het afspelen van het opgenomen programma. Doe dit dus bij voorkeur vlak voor het slapen gaan.

 

Verdiep je eens in de materie van de Topfield, je vind dit in het Topfield-forum. DIT is bijvoorbeeld een handige link met veel info over de manier waarop de Topfield werkt.

 

Ik hoop zo geholpen te hebben.

 

Bink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Bink,

 

Heb net alles gelezen, maar bijna alles wist ik al. Maar er zullen veel gebruikers zijn van een PVR die dat soort kennis niet hebben. Daarom kan het géén kwaad om die info vaak te herhalen en door te sturen, we worden er alléén maar veel slimmer van! En dan nog kan er wel eens een opname mislukken, en dan is het leuk om er samen achter te komen wat er fout gaat, ja toch, niet dan!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...