Ga naar inhoud


TF5000PVR : Hoe kan ik 2 pograma tegelijk op nemen ?


Gast

Aanbevolen berichten

hoi mensen kan ik 2 progr tegelijk op nemen. met de tf 5000 pvr????? ik dacht dat ik dat al is gelezen had. maar kan het niet vinden. dus niet kijken verderheb . 1 schotel 60 cm met een kop komen 2 draden uit, gaan ook de tf in. maar heb er zelf geen verstand van.tf doet het anders goed, behalve media epgvan happy .die haald hij pas als ik hem aan zet. dus zijn egelijk 2 vragen maar zal wel weer verkeerd staan. maar dat hoor ik wel van die mannen. maar dat mag ook wel als 68 ben gr jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt twee programma's opnemen en met een beetje geluk ook nog eentje bekijken. Het is wel beter om alle twee de tuners apart op een eigen lnb te zetten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt twee programma's opnemen en met een beetje geluk ook nog eentje bekijken. Het is wel beter om alle twee de tuners apart op een eigen lnb te zetten.

Hoi ALX,

Het verbaasd mij dat je nieuwe forumleden adviseerd om de twee tuners apart op een eigen LNB te zetten terwijl de keuze al is gemaakt en geinstalleerd. Wat is er mis mee om in deze situatie één Twin of Quad LNB toe te passen?
Ik gebruik al geruime tijd een Quad LNB en kan daarmee met mijn Topfield 5510PVR probleemloos 2 programma`s tegelijkertijd opnemen en onder voorwaarde ook nog naar één derde kijken.
Graag zou ik willen weten wat bij 'Huis- Tuin- en Keukengebruik' de toegevoegde waarde is om elke tuner op een aparte LNB te zetten.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sateh! (lekker trouwens zo'n authentiek sateh-tje) maar je kunt dus ook tegelijk opnemen en kijken wat je wilt, of twee progs opnemen als je er niet bent, of twee progs opnemen en één van schijf kijken. Dus is eigenlijk een hele mooie optie, die ik in iedergeval érg vaak en met veel genoegen gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, Natuurlijk kan ook een dubbele LNB of Quad gebruikt worden. Dat was ook impliciet mijn strekking!

In ieder geval leek doorlussen mij niet de beste oplossing! Misschien wil hij ook wel naar twee verschillende satellieten kunnen schakelen, zonder vast te zitten aan Astra 19,2 en Hotbird 16-Oost.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jurgen, Natuurlijk kan ook een dubbele LNB of Quad gebruikt worden. Dat was ook impliciet mijn strekking!
In ieder geval leek doorlussen mij niet de beste oplossing! Misschien wil hij ook wel naar twee verschillende satellieten kunnen schakelen, zonder vast te zitten aan Astra 19,2 en Hotbird 16-Oost.


ALX,
Ik twijfel absoluut niet aan jouw goede bedoelingen en kennis maar gelet op de wijze waarop Jaap2005 de vraag heeft gesteld heeft mij doen besluiten om zó te reageren.
Jaap2005 geeft zelf aan dat hij een leek is, dat hij één schotel heeft met één LNB waar 2 kabels uitkomen. Dus naar mijn mening is een daaropvolgend advies voor 2 LNB`s niet meer relevant temeer omdat hij ook nergens te kennen heeft gegeven om meer dan naar één satlliet te willen kijken. In zijn vraag staat ook nergens dat hij eventueel wil doorlussen.
In principe is zijn 1e vraag wel heel summier beantwoord maar is zijn 2e vraag betreffende de EPG nog steeds niet beantwoord.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
....doet het anders goed, behalve media epgvan happy .die haald hij pas als ik hem aan zet. ....gr jaap


Jaap,
M.b.t. het al dan niet goed functioneren van de Happy2000 tap 'EPG ophalen' zijn er nogal wat berichten in dit forum verschenen.
Om je nu inhoudelijk naar de juiste berichten te kunnen verwijzen is het handig om eerst aan te geven welke tap en versie je op dit moment gebruikt om de EPG automatisch binnen te halen.
Ik wil je daar graag bij helpen maar dan eerst even iets meer info verstrekken.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, Ik heb de posting van Jaap inderdaad niet goed gelezen en meteen gepoogd antwoord te geven

op zijn vraag of de TF5000 twee programma's tegelijk

kon opnemen. Dat er eigenlijk nog een tweede vraag stond maar zonder vraagtekens is me dus ontgaan.

Dat was niet erg oplettend van me! Bedankt dat je Jaap

verder helpt.

Groeten,

Alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...Dat was niet erg oplettend van me! Bedankt dat je Jaap
verder helpt.
Groeten,
Alx

Alx,
Mijn compliment voor het plaatsen van het laatste bericht.
No hard feeling en een fijn uiteinde en een gezond 2006 toegewenst.
Nu moet alleen Jaap nog reageren want anders heeft de voorgaande communicatie ook geen nut.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi daar ben ik . pc was stuk sorry. op nieuw laten instaleren. nou alx ik kan dus 2 programas op nemen . maar hoe doe ik dat??? 1 op t en 2 alle op de zelfde tijd. op 1 schijf. en hoe moet ik dan te werk gaan.tussen 2 haakjes ik kijk naar astra 19.2 voor de rest niets lnb is fhilips. maar heb er inmidels probleem bij. had 2 films op genomen bijna was die afgelopen beeld staat stil. was net zoo spanend. alles geprobeert kaart er uit hielp niets. hoe kan dat nou?? over happy epg daar kom ik nog wel op terug. leuk dat julie me ff willen helpen daar mee. gr jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaap,

 

Als ik het niet helemaal goed zeg dan helpt Jurgen je wel verder. Eerst zorg je er voor dat alle twee de tuners alle zenders kunnen ontvangen. Copiëer de zenders naar tweede tuner of andersom. Ik ga er vanuit dat je alle zenders hebt ingelezen. Het meest simpele (zonder TAP) vinden mijn vrouw en ik om het via de EPG te doen. Gekomen op de zender en programma dat je op wilt nemen, druk je op (tweemaal) OK. Er staat een R. Dat betekekent dat ie is gereserveerd.

O ja, wij hebben de zenderlijst altijd op "All Tuner" staan! De TF pakt zelf de vrije tuner (niet altijd vlekkeloos). Als alle programma's zijn geprogrammeerd voor opname gaan we naar opnemen, timer instelllen.

Daar geven we wat extra tijd, indien nodig. Ik weet dat je In een TAP dat automatisch kunt doen en moet dat nog steeds een keer installeren. Waarom je een laatste kwartier niet kunt kijken? Waarschijnlijk ging ie op een andere zender opnemen en ging dat decoderen. Ergerlijke eigenschap in TF.

Ik wens je veel succes en een fijn uiteinde en gelukkig nieuwjaar. Ook Jurgen, fijn uiteinde en

nieuwjaar. We spreken elkaar nog weleens. Groeten,

ALx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...maar heb er inmidels probleem bij. had 2 films op genomen bijna was die afgelopen beeld staat stil. was net zoo spanend. alles geprobeert kaart er uit hielp niets. hoe kan dat nou?? over happy epg daar kom ik nog wel op terug. leuk dat julie me ff willen helpen daar mee. gr jaap

Jaap,
Zoals al eerder gememoreerd is over dit onderwerp al vaker geschreven en dit ligt aan het feit dat het tegelijkertijd opnemen van 2 gecodeerde programma nogal wat haken en ogen heeft.
Even in het midden gelaten via welke timer jij de twee gecodeerde programma tegelijkertijd (b.v. MHW EPG of Gag`s EPG) wil opnemen, het is in elk geval van cruciaal belang dat jij er altijd op moet letten dat het éne programma op tuner 1 wordt opgenomen en het tweede programma op tuner 2. Wil je tegelijkertijd ook nog naar een derde gecodeerd programma kijken dan wordt het nog moeilijker maar laten we het even alleen bij het opnemen houden.
Wellicht heeft het laatste door jou geschetste probleem ook hiermee te maken.
Ik laat even achterwegen waarom dit eventueel zo zou kunnen zijn want dan moet ik nogal e.e.a. uitleggen en dan wordt het toch wat ingewikkeld.
Probeer nu eerst eens om het bovenstaande te volgen en laat maar weten of het dan wel functioneert.
Om de controleren welke tuner bij de gezette timers in gebruik is nog even het volgende.
Ik ga ervan uit dat jij de standaard MediaHighway EPG gebruikt om de timer voor het opnemen te zetten. Nadat jij 2x op de OK knop bij het op te nemen programma hebt gedrukt kun daarna via de rode opnameknop de timersettings in beeld brengen en bekijken welke tuner voor deze opname wordt gebruikt. Je kunt de tuner overigens via deze optie niet wijzigen.
Veel succes met het uitproberen.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoi 2 programmas op genomen gisteren. dat was goed. maar bij 1 was geen geluid. ra ra hoe kan dat????

Jaap,
Gelukkig functioneert het opnemen nu wel maar wat de oorzaak zou kunnen zijn waarom jij op een van de opnames geen geluid hebt is mij ook een raadsel.
Wellicht weet iemand anders hier meer over.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...